فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل robots.txt فایل ربات سایت | theme-market

موتور جستجوی گوگل تنها اجازه دسترسی به /not-launched-yet/ را ندارد اما اجازه دسترسی به /secret/ و /test/ برای آن فراهم شده است. به عنوان مثال در موتورهای جستجو گوگل و بینگ در صورتی که تعداد کاراکترهای استفاده شده در دستورالعمل Allow بیشتر باشد اولویت بیشتری نسبت به دستورالعمل Disallow خواهد داشت. توجه داشته باشید که تفسیر آنها از این دستورالعمل اندکی متفاوت می باشد و به همین علت نیز بهتر است که قبل از استفاده حتما اسناد موجود در وب سایت این موتورهای جستجو را مطالعه کنید. اگر موتورهای جستجو قادر باشند تا یک سرور را overload کنند معمولا استفاده از این دستورالعمل در فایل robots.txt یک راه حل موقت برای حل این مشکل خواهد بود. این دستورالعمل در واقع مسیر دسترسی را برای موتورهای جستجو تعریف می کند و در صورتی که هیچ مسیری مشخص نشده باشد به طور کامل توسط گوگل و بینگ نادیده گرفته می شود.

فعالیت های سئوکار

خب، بیایید به موضوع مجله خبری تم مارکت خودمان یعنی فایل robots.txt برگردیم. به علاوه، اتفاقاتی که بر کل سایت تاثیر می‌گذارند مانند جا‌به‌جایی وب‌سایت، ممکن است میزان Crawl Demand را جهت ایندکس دوباره وب‌سایت بر روی آدرس جدید، افزایش دهند. صاحبان وبسایت و وبمسترها می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند. مثل تصویر زیر که در آن اجازه دسترسی به پوشه‌ای به نام photos و اجازه دسترسی به صفحه‌ای به نام files.html را ندادیم. خوشبختانه دسترسی ربات‌ها به صفحه‌ها یا فایل‌ها را می‌توانیم کنترل کنیم. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

اهمیت فایل robots.txt در سئو چیست؟

تنها با استفاده از دستورات ذکر شده می توانید یک فایل robots.txt در سایت ایجاد نموده و پس از بارگذاری آن را از طریق ابزار robots.txt tester گوگل سرچ کنسول تست نمایید. موتورهای جستجو و دیگر پایشگرهای وب پس از ورود به یک سایت می دانند که بایستی به دنبال یک فایل robots.txt باشند. اما آنها تنها در یک مسیر مشخص (مسیر ریشه وب سایت) به دنبال این فایل هستند. اگر یک پایشگر در مسیر /robots.txt هیچ فایلی را مشاهده نکند، فرض را بر این قرار می دهند که هیچ فایل robots.txt در این وب سایت وجود ندارد. Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

  • دستورالعمل‌های فرمت شده برای این پروتکل در فایل robots.txt گنجانده می‌شود.
  • استفاده از کلیک و بازدید از داده ها برای رتبه بندی نتایج کاری کاملاً عقلانی و منطقی است و اگر داده ها نادیده گرفته می شدند واقعا کار مسخره ای میشد.
  • اما بسیاری از وب مسترها برای محدود ساختن ایندکس صفحات وب سایت میان Robots.txt یا تگ noindex مردد می‌شوند و نمی‌دانند که کدام یک از آنها گزینه بهتری است.
  • اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند.
توجه داشته باشید که لزومی ندارد این لیست دقیقا در همان هاستی که فایل robots.txt در آن است قرار داشته باشد. این قابلیت در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ، یاهو و Ask پشتیبانی می شود. Wildcard امروزه توسط موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و Ask پشتیبانی می شود. به طور خلاصه این فایل نشان می دهد که موتورهای جستجو از کدام بخش ها باید دوری کنند. برای بهتر جا افتادن مفهوم و کاربرد فایل robots.txt اجازه دهید تا نگاهی به یک مثال بیندازیم.

http://asusmag.irسرور مجازی کاهش پینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟21 بهمن 1401سرورهای مجازی کاهش پینگ از سرورهای اشتراکی بهتر و با‌کیفیت‌تر و از سرورهای اختصاصی بسیار ارزان‌تر هستند. برای آشنایی با مزیت‌ها و ویژگی‌های سرور مجازی با پینگ پایین با ما همراه باشید. همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد.