فایل Robots txt تاثیر فایل Robots.txt بر سئو | theme-market

سرور مجازی کاهش پینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟21 بهمن 1401سرورهای مجازی کاهش پینگ از سرورهای اشتراکی بهتر و با‌کیفیت‌تر و از سرورهای اختصاصی بسیار ارزان‌تر هستند. برای آشنایی با مزیت‌ها و ویژگی‌های سرور مجازی با پینگ پایین با ما همراه باشید. همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد.

ایندکس گوگل چیست؟ دلایل ایندکس نشدن سایت + راه حل

در این شرایط است که برای بهینه سازی عملکرد سایت، باید ربات های موتور جستجوی گوگل را محدود کرد؛ برای انجام این کار هم باید از فایل Robots.txt استفاده کرد. اما به طور کلی توصیه می شود در طراحی سایت از یک متا تگ روبات ها با ویژگی “noindex, follow” برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحه ای از سایت خود توسط موتورهای جستجو استفاده کنید. در این روش شما رتبه صفحه و یا لینک های آن را از دست نخواهید داد. در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. بعد از کلی گشتن تو نت دنبال پیدا کردن مشکلم، شما واقعا یه محتوای کاربردی نوشتید، بقیه یه چیز تکراری رو کپی زدن از هم. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت robots.txt و نحوه ایجاد آن ارائه شده است.

آموزش ساخت فایل robots.txt

تنها با استفاده از دستورات ذکر شده می توانید یک فایل robots.txt در سایت ایجاد نموده و پس از بارگذاری آن را از طریق ابزار robots.txt tester گوگل سرچ کنسول تست نمایید. موتورهای جستجو و دیگر پایشگرهای وب پس از ورود به یک سایت می دانند که بایستی به دنبال یک فایل robots.txt باشند. اما آنها تنها در یک مسیر مشخص (مسیر ریشه وب سایت) به دنبال این فایل هستند. اگر یک پایشگر در مسیر /robots.txt هیچ فایلی را مشاهده نکند، فرض را بر این قرار می دهند که هیچ فایل robots.txt در این وب سایت وجود ندارد. Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

  • این فایل به ربات های خزنده گوگل فرمان میده تا کدوم صفحات سایت رو خزش کرده و یا کدوم صفحات رو نباید خزش کنند.
  • به بیان ساده‌تر،RPA جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری بجای انسان است.
  • دقت داشته باشید که صفحات اصلی را از دید ربات ها پنهان نمی کنید.
  • خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد.
  • برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید.

موتور جستجوی گوگل تنها اجازه دسترسی به /not-launched-yet/ را ندارد اما اجازه دسترسی به /secret/ و /test/ برای آن فراهم شده است. به عنوان مثال در موتورهای جستجو گوگل و بینگ در صورتی که تعداد کاراکترهای استفاده شده در دستورالعمل Allow بیشتر باشد اولویت بیشتری نسبت به دستورالعمل Disallow خواهد داشت. توجه داشته باشید که تفسیر آنها از این دستورالعمل اندکی متفاوت می باشد و به همین علت نیز بهتر است که قبل از استفاده حتما اسناد موجود در وب سایت این موتورهای جستجو را مطالعه کنید. اگر موتورهای جستجو قادر باشند تا یک سرور را overload کنند معمولا استفاده از این دستورالعمل در فایل robots.txt یک راه حل موقت برای حل این مشکل خواهد بود. این دستورالعمل در واقع مسیر دسترسی را برای موتورهای جستجو تعریف می کند و در صورتی که هیچ مسیری مشخص نشده باشد به طور کامل توسط گوگل و بینگ نادیده گرفته می شود.

جلوگیری از نمایش صفحات غیر عمومی سایت

این مجله خبری تم مارکت رو می تونین با استفاده از فایل ربات ساز یا Robots.txt انجام بدین. یکی از کاربردهای URL Cloaking از سیستم های همکاری در فروش هست. هیچگاه از فایل robots.txt برای پنهان کردن داده های حساس و خصوصی وب سایت از نتایچ جستجو استفاده نکنید. چرا که ممکن است لینک این گونه صفحات در جایی دیگر از سایت قرار داشته و کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. راهکار بهتر برای جلوگیری از دسترسی به این گونه صفحات، قرار دادن پسورد برای دستریست. Google در حال حاضر محدودیت اندازه فایل robots.txt را 500 کیلوبایت اعمال می کند.

http://asusmag.ir