راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر | theme-market

بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید. برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید.

http://asusmag.ir

در آینده مجله خبری تم مارکت کاملی از خطاهای سرچ کنسول و نحوه رفع آن منتشر میکنیم. قسمت های lastmod، priority و Changefrequncy را می توانید از این طریق ویرایش کنید. همانطور که گفته شد، این برچسب دیگر توسط گوگل استفاده نمی شود، زیرا آنها کاملاً آن را نادیده می گیرند. این ممکن است متفاوت باشد، اما اگر فقط قصد دارید نقشه سایت را به Google ارسال کنید، نباید برای این برچسب وقت بگذارید. وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت. همچنین می‌توانید نقشه سایت XML خود را در برگه «عمومی» بیابید.

  • به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد.
  • یکی از انواع سایت مپ‌‌های ایجاد‌شده برای سایت‌های اینترنتی، سایت مپ HTML است که به زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی نوشته می‌شود.
  • همچنین داشتن یک سایت مپ می تواند از دیدگاه سئو نیز منافعی را برای سایت به همراه داشته باشد.
  • این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.
  • همچنین می توانید نحوه نمایش انتخاب ها را با ترتیب دلخواهتان مرتب نمایید.
  • الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود.

این سایت بسیار ساده و با چند کلیک سایت مپ را برای شما ایجاد می کند. ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است. یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند. نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است. نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش سئو فروشگاهی در 2023

متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است. این نقشه سایت همچنین می‌تواند به فرمت XML ایجاد شود و به موتور جستجو ارسال شود بنابراین آنها می‌تواند به طور مؤثرتر وبسایت را بررسی کنند. ما سایت مپ را برای درک بهتر ربات‌های گوگل از صفحات و مدیریت بودجه خزش طراحی می‎‌کنیم، بنابراین باید از دسترسی گوگل به آن مطمئن شویم.

فایل ایندکس سایت مپ

توصیه می‌کنیم برای اطمینان از بهینه بودن سایت‌مپ خود حتما لیست صفحات «Indexed» و «Not Indexed» را بررسی کنید. چنانچه در هر دو این لیست‌ها، آدرس‌ صفحاتی را یافتید که نباید در سایت‌مپ لیست شوند، نسبت به حذف آنها اقدام کنید. به گوگل کمک می‌کند محتواهای مناسب در سایت‌هایی را پیدا کند که برای Google News تایید شده‌‎اند. به‌طور خاص برای کمک به گوگل در درک محتوای ویدئویی موجود در صفحه‌های سایت شما استفاده می‌شود. معمولاً به صورت یک نقشه سایت XML هستند که به صفحات مختلف سایت شما لینک می‌شوند. در ابتدا شما باید نرم افزار FTP ی مثل FileZilla نصب کنید.

ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast در وردپرس