اگر محتوای شما واقعا عالی و منحصربهفرد است (این موضوع شرط لازم است)، ممکن است خودشان به آن لینک داده یا آن را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. اگر پهنای ناحیه محتوایی وبلاگ شما 800 پیکسل است، استفاده از تصاویری با عرض 2500 پیکسل توجیهی ندارد.
اگر میخواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتمهای رتبهبندی در موتور جستجوی گوگل آگاه باشید. اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو در یوتیوب و درک الگوریتمهای رتبهبندی در یوتیوب بگذارید. طبق گزارش بسیاری از متخصصین سئو، گوگل در رتبه بندی صفحات متکی به متا تگ ها نیست و حتی بسیاری از آنها از دید گوگل منسوخ شده هستند.
- اگر در سایتی لینکی قرار دهند که از طریق آن بتوان به سایتهای دیگر رسید به آن بک لینک میگویند.
- یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته میشود.
- از امنیت یک سایت گرفته تا عملکرد سئو و کارایی سایت برخی از این موارد هستند.
- در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مفاهیم اولیه سئو آشنا کنیم.
- کلمات کلیدی، عباراتی هستند که برای وبسایت سودآوری و بهرهوری به همراه دارند.
این معیارها بر اساس دستورالعملهایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین میشوند. هرچه این معیارها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتمهای موتورهای جستجو رتبههای بهتری به آن صفحات اختصاص میدهند. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایتهای مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.
برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمیدهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای “اصطلاحات رایج سئو” را فراهم میآورد. مخفف عبارت (Human Experience Optimization) و در لغت به معنی بهینه سازی تجربه انسانی است. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث میشود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبطترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. نکاتی که باید در ساختار سایت رعایت کنیم تا در موتور جستجوی گوگل ارتقا یابیم.
۳. صفحه نتایج موتور جستجو
سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان
برای بدست آوردن کلمات کلیدی ابزارهایی وجود دارد که می توانید در مورد آنها در مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بخوانید. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند. سئو کلاه سفید مجموعه ای از تاکتیکهای تایید شده بهینه سازی موتور جستجو است که برای افزایش موقعیت وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) طراحی شده است. نتایج موتورهای جستجو که در نتیجه روشهای تایید شده ظاهر میشوند، به جای پرداخت یا دور زدن قوانین موتورهای جستجو، نتایج جستجوی ارگانیک نامیده میشوند. الگوریتمهای جستجو و ابزارهای سئو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و تولید محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل میتواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.
استخدام در شرکت سئوکار