0 تا 100 تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

به این ترتیب، وقتی مخاطبان شما به دنبالتان میگردند، شما در بهترین جای ممکن دیده میشوید و این همان به موقع بودن و در زمان درست در مکان درست بودن است. بهترین سایت تبلیغات کسب و کار طیفی از مخاطبان را پوشش میدهند که روش هر یک از آنها در تبلیغ سایت شما کاملاً مشابه است: شما URL وب سایت حرفه ای خود و همچنین جزئیات اضافی در مورد کسب و کار یا سازمان خود را ارسال می کنید. نرخ تبدیل معیاری از ارسال فرم به نسبت کل بازدیدهای صفحه فرود شماست. در نتیجه تبلیغ شماره (1) بالاتر از تبلیغ شماره (2) در صفحه نتایج گوگل (SERP) نشان داده میشود، علی رغم اینکه تبلیغ شماره (2) قیمت بالاتری پیشنهاد داده است. وب سایت شما به دو صورت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود که روش اول به پرداخت هزینه می باشد و گوگل این روش را نتایج جستجوی پرداخت شده (paid search results) می نامد که همان طور که در تصویر بالا آمده است شما به گوگل هزینه پرداخت می نماید تا تبلیغ شما در نتیجه جستجوها نمایش داده شود که همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نماید این تبلیغات در بالا و سمت راست نتایج اصلی نمایش داده می شود و این روش Adwords نامیده می شود.

کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در گوگل ۶۵ درصد از کلیکها را برایشان به ارمغان خواهد داشت. گوگل ادز یک بستر تبلیغاتی آنلاینِ ارائه شده توسط Google است که در ابتدا گوگل ادوردز (Google AdWords) نام داشت اما در سال 2018 نام تجاری این سرویس به Google Ads تغییر یافت. هرچه نمره کیفیت سایت بالاتر باشد، قیمت هر کلیک و در نتیجه هزینه گوگل ادودز کاهش خواهد یافت. این یک فرصت عالی برای آگهی دهنده است زیرا لینک او، اولین نتیجه در Google است و در بیشتر مواقع توجه بازدیدکنندگان به لینکهای اول جلب میشود. در نتیجه کلمه “رایگان” از کلمات کلیدی منفی برای شما خواهد بود.

در حال حاضر تمامی پلتفورم های تبلیغاتی ایرانی هم حداقل مبلغ ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان را برای شروع تبلیغ درخواست می کنند که با همین بودجه می توان در گوگل هم شروع به تبلیغ کرد. این سرویس به شما کمک میکند تا تبلیغ خود را به مخاطبان هدفتان، در هر جایی از گوگل و وبسایتهای همکار آن، نشان دهید. این موتور جستجو نیز کاربران زیادی دارد و با انتشار تبلیغات کلیکی در آن، میتوان محتوای مدنظر را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان نمایش داد. وقتی یک کاربر موضوعی را در گوگل جستجو میکند، گوگل لیستی از نتایج را طبق تصویر زیر به او نشان میدهد. همچنین باعث جلب توجه بیشتر شده و سریعتر کاربر را به سمت لینک مورد نظر هدایت میکند. همچنین اد رنک تبلیغ شماره (2) با حداکثر مبلغ پیشنهادی 3 دلار اما امتیاز کیفی 5 مساوی با 15 است. هنگام ثبتنام ۵ دلار بهعنوان جایزه امضا دریافت خواهید کرد.

درست است که شما هم اکنون در حال مطالعه و تصمیمگیری برای استفاده از جادوی تبلیغات گوگل هستید؛ اما بسیاری از این مرحله عبور کردهاند و اکنون فضای اینترنت با گوگل ادز به یک عرصه جدی و نفسگیر برای رقابت و پیوستن به جمع ده برند برتر در هر صنعت و کسبوکاری تبدیل شده است. ابزار Google Ads به شما این فرصت را میدهد که ماهانه برنامهریزی کنید و حتی در هر لحظه از زمان، هزینه تبلیغاتی خود را متوقف یا حذف کنید. تبلیغات گوگل، کسب و کار شما را در مسیر آینده باشکوهی قرار میدهد. این ابزار ارزشمند و رایگان، وضعیت وبسایت را ازنظر تعداد بازدیدکنندگان، پربازدیدترین صفحات وبسایت و … در دنیای مجازی نیز می توان با استفاده از ابزار های مختلفی که در اختیار داریم به طراحی سایت و زیبا سازی آن بپردازیم.

افزایش مشتریان جدید و تاثیر در رشد فروش نخستین سودی است که نصیب شما میشود؛ اما آنچه شما را خوشحالتر خواهد کرد این است که بهکارگیری گوگل ادز باعث میشود که ترافیک هدفمند بالایی به سمت سایت شما روانه شود و اینجاست که میتوانید بسیاری از عیوب فروش خود را مرتفع کنید و در نتیجه به فروشگاهی تبدیل میشوید که حتی مشتریان گذری و سرگردان دنیای وب به مشتریان وفادار و همیشگی شما تبدیل میشوند. البته زمان تبلیغات هم اهمیت دارد؛ مثلا قبل از کریسمس، ولنتاین و هالووین قیمتها ممکن است بیشتر شوند؛ اما احتمالا خریدها هم افزایش پیدا میکنند.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی و بهرهمندی از فرصتهای همچون کدهای تخفیف تا تفسیر درست و بدون شائبه از گزارشهای گوگل و البته از همه مهمتر فرصت بهینهسازی تبلیغات شما و بهبود تجربه کاربری لندینگ پیج، کمترین مزایایی است که با استفاده از تیم مشاوره دریافت خواهید کرد. به بیان ساده، CVR بالا، به این معنی است که لندینگ پیج شما یک تجربه کاربری خوب ارائه کرده و بیزینس را به هدفش از این تبلیغ رسانده است. به محز این که وارد این صفحه شوید، در صورتی که در حساب کاربری خود لاگین باشید، از شما خواسته می شود تا اولین کمپین خود را ایجاد کنید. گوگل ادوردز حواسش خیلی خوب به نوع محصولات تبلیغی هست و ابزار ها یا خدماتی که خطر آفرین هستند را به هیچ وجه تبلیغ نمی کند. همچنین گوگل باید شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی کند که این کمی زمان میبرد و برای سایتهایی که تازه فعالیت خود را شروع کردهاند زمانبرتر هم خواهد بود. گوگل با قدرت تحلیل بالای وضعیت کاربران، اسراری را از تمایلات و اهداف مشتریان به شما خواهد گفت که بهترین و موثقترین منابع برای طراحی هر کمپین تبلیغاتی از پیش موفق است. ادستیتو به عنوان یکی از بهترین شرکتهای مجری تبلیغات گوگل با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به شما کمک میکند که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

بهترین راه برای تبلیغ کردن کسب و کار خود، استفاده از سایت های تبلیغاتی است. شاید بسیار برای شما پیش آمده باشد که حین جستجوی موضوعی در گوگل به نتایجی بر بخورید که عبارت Ad در کنار آنها نمایش داده می شود. این تبلیغات میتوانند متنی یا تبلیغاتی تصویری باشند و در کنار محتوای مربوط به کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده شوند. فرنیان، پارتنر رسمی گوگل است و با ارائه راهکارها و بستههای متنوع تبلیغاتی، در کنار شما است. مواردی که هر کدام از آنها میتواند وصف موفقیت کمپین تبلیغاتی شما را ورد زبانها کند. درصورتیکه کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شما شود، هزینهای بابت کلیک صورت گرفته از اعتبار شما در گوگل ادوردز کم میشود. اما در عوض شما روی بهبود سایت خودتان هزینه میکنید و برای قرارگیری در صفحه اولِ نتایج، هزینهای نمیپردازید. ریمارکتینگ (Remarketing) یا ریتارگتینگ (Retargeting) به معنای بازاریابی مجدد و تبلیغ برای کسانی است که قبلا با شما در فضای آنلاین آشنا شده و تعامل کردهاند (مثلا وارد وب سایت شما شدهاند) اما هنوز تبدیل به مشتری یا حتی Lead نشدهاند.

پس شما باید برای تبلیغ خود، کلمات کلیدی که با سرچ کاربرانتان منطبق است پیدا کنید و بدانید قرار است با جستجوی چه چیزهایی، تبلیغ شما نمایش داده شود. اگر شما صاحب وب سایت شرطبندی باشید و به تازگی سایت خود را طراحی کرده باشید یا قصد اول شدن در بازار پررقابت شرطبندی انلاین را دارید، برای نمایش در رتبات بالا و صفحه اول گوگل نیاز به گذشت زمان خواهید داشت در این مدت زمانی که شما نیاز به دریافت رنک مورد نظر جهت نمایش در صفحه اول دارید ، تعداد بسیاری از مشتریان وجود دارند که به جستجوی شما می پردازند و عدم نمایش سایت شما در رتبات بالا منجر به از دست دادن مشتری می گردد . درگذشته این اتفاق در عرض چند دقیقه میسر میگشت اما با اعمال سختگیری و برسیهای جدید گوگل دررابطهبا محتوا تبلیغات این زمان به چند ساعت یا در برخی موارد به یک روز برسد. کمپین تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads Campaign) مجموعهای از تنظیمات مرتبط به تبلیغات شماست که شامل بودجه، محدوده جغرافیایی مورد هدف، زمان نمایش تبلیغ، مبلغ مزایده، زبان و… برخی شرکت های ارائه دهنده این نوع تبلیغات ، این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بسته به محدوده جغرافیایی موردن نظرتان ، نحوه نمایش بنر تبلیغی را مدیریت کنید .

معمولا، این کلمات به کلمه کلیدهای شما مرتبط و نزدیک هستند اما به دلایلی خارج از حوزه پیشنهادی برای رتبه بندی و تبلیغ پولی هستند. این وب سایت بطور خاص برای تبلیغات خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت طراحی شده است و برای گوشی های اندروید نیز اپلیکیشن اندروید دارد. اما اینکه هر تبلیغ در کجای این صفحه قرار گیرد و تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک روی آگهی، چقدر هزینه باید پرداخت کند، به سیستم مزایده Ad Auction و رتبه دهی گوگل ادوردز ربط دارد. اد رنک به انگلیسی Ad Rank، امتیاز نهاییای است که گوگل هنگام Auction (مزایده گوگل ادز) طبق فرمول زیر، به تبلیغ شما میدهد و بر اساس این امتیاز، تبلیغها را با هم مقایسه میکند. با مشخص کردن این لیست، Google شما را از مزایده این کلمات بیرون میکشد.

هر کمپین شامل یک یا چند گروه تبلیغاتی یا همان اد گروپ (Ad Group) است. بسیاری از افراد این سوال را از مجموعه آمینا گروپ می پرسند که آیا از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنم سایت ما بلاک می شود؟ به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی میتواند 2 اد گروپ مجزا برای محصول ماشین لباسشویی و محصول یخچال داشته باشد که زیرمجموعه کمپین فروش (Sales) باشند. اگر زمان و تخصص کافی برای ایجاد، مدیریت و بهینه سازی کمپینهای گوگل ادز داشته باشید، میتوانید اکانت اختصاصی گوگل ادز با دسترسی مستقیم سفارش دهید و شخصا کمپینهای مورد نظر خود را در اکانت گوگل گوگل ادز در ایران ادز درج کنید.

با توجه به نتایج این تحلیل، تنظیمات تبلیغ مثل مخاطب، متن آگهی، زمان و مکان انتشار و… در تبلیغات کلیکی گوگل ادز، متن های تبلیغ یکی از عوامل تأثیرگذار در بهینه بودن تبلیغ است و با انتخاب بهینه آن می توان مشخص کرد که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک خواهد کرد و یا خیر! ظاهر و محتوای این صفحه باید کاملا برای تجربه کاربری خوب و بهینه شده باشد و همچنین کاربر را به سمت اقدامی که میخواهید هدایت کند. با این حساب شاید تصور کنید که هر چه قیمت بالاتری پیشنهاد دهید، جایگاه بهتری هم برای نمایشِ تبلیغ نصیبتان میشود. هرچقدر تجربه کاربری را بهطریق علمی و فنی بهبود ببخشید، به تثبیت جایگاه برند خویش کمک کردهاید و این بهمعنای فرصت فروش و سود بیشتر خواهد بود؛ لیکن استفاده از مهارتهای لازم برای طراحی و اجرای بهترین تستهای A/B یا اصلاح استراتژی تبلیغاتی، تشخیص رابطه معیارها و امتیازات در گوگل و نحوه اصلاح آنها امری است که جز با دانش و تجربه میسر نمیشود. شرکت ها و کسب کار های دیگر هم مایل هستند تا جایگاه دلخواه شما را داشته باشند. تو ویدیوهای بعدی کلی تنظیمات ادوردز رو بهتون آموزش میدیم که با استفاده از اون ها می تونید کاربران هدف تون را بدرستی هدف گیری کنید و با استفاده از این تنظیمات و همچنین نکاتی که برای تنظیم هزینه ها بهتون میگیم تا حد امکان کمپین هاتونو بهینه کنید تا با هزینه کمتری در گوگل تبلیغ کنید.

درعینحال همیشه این فرصت را خواهید داشت که هزینه تبلیغات گوگل خود را تغییر دهید پس با هر بودجهای میتوانید به دنیای گوگل ادز وارد شوید و از آن لذت ببرید. این امر به شما این امکان را می دهد تا کلیک های بیشتری دریافت کنید و تبادلات بیشتری بدون افزایش مبلغ پیشنهادی داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه مبلغ پیشنهاد خود را در کمپین Google Ad افزایش دهید، باید تمرکز خود را بر QS افزایش دهید. عموماً کمپین های تبلیغاتی گوگل برای مشتریان جدید توصیه می شود تا بتواند آنها را برای هزینه های بیشتر بر روی تبلیغات کلیکی تشویق کند . از طرف دیگر برای کسانی که در انتهای جستجوی خود “… گوگل مهمترین و بهترین موتور جستجوی جهان است که اکثر ما برای پیدا کردن سرویس یا کالا، از آن استفاده میکنند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که گوگل تبلیغات شما را در چه مکان هایی نشان می دهد؛ خب گوگل قوی ترین کانون تبلیغات شهر را در اختیار دارد و دستش برای تبلیغ در فضاهای مختلف و پر تردد باز است. حتی هنگامی که کاربران بدون هیچ کلیکی صفحات سایت شما را ترک میکنند باز هم روشهایی همچون ریمارکتینگ را در چنته گوگل ادز پیدا خواهید کرد که این بار مؤثرتر عمل خواهند کرد.