کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

با توجه به ابعاد فریم اضلاع فریم بصورت گوشه بُر با زاویه ۴۵ درجه برش داده می شوند. جهت بازدید، سرویس و تعمیر دور‌ای تجهیزات دستگاه اصلی داکت اسپلیت از آن استفاده شده و در غیر این‌ صورت خاصیت نمادین و دکوراتیو جهت بهبود زیبایی محیط داخلی دارد. رایج‌ترین نوع کانال کشی در ساختمان‌های امروزی را می‌توان استفاده از انواع لوله خرطومی یا فلکسیبل نام برد.

در نتیجه می‌توان گفت که رنگ کوره‌ای طبق نظر کارفرما و متناسب با محیط و برای جلوگیری از استهلاک زودرس دریچه بازدید داکت اسپلیت به کار دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رود. پس از خارج کردن دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی از کوره بلافاصله از کاور های پلاستیکی و ضخیم و ضد ضربه استفاده می‌گردد تا در برابر صدمات احتمالی از این محصول محافظت شود. در گروه صنعتی تهویه فراز هیچگونه محدودیتی جهت ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به لحاظ سایز و ابعاد نیست و این شرکت مفتخر است تا این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت را طبق نظر کارفرما تولید و ارائه کند.

  • پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ کاری می رسد.جنس رنگِ استفاده شده بر سطح این دریچه داکت اسپلیت از نوع پودری استاتیکِ کوره ای می باشد.تنوعِ کدرنگ های موجود،باعث زیبایی و تناسب نمای دریچه داکت اسپلیت نسبت به محیط اطراف شده و دریچه داکت اسپلیت را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی نیز محفوظ نگه می دارد.
  • ابعاد متوسط و پایین در حد یک میلیمتر و برای ابعاد بزرگ ضخامت های بالاتر در نظر گرفته می شود.
  • مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌تواند امری مهم در خرید و استفاده صحیح از این محصول به حساب بیاید.
  • بزرگترین تولید‌کننده ، عمده‌فروش و صادر‌کننده محصولات / خدمات سرمایشی و تهویه‌مطبوع ، با بهترین قیمت و کیفیت در ایران ، دارای بیش از 20 سال سابقه در این زمینه اماده خدمتگزاری به شما عزیزان می‌ باشد.

بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر اساس نیاز و درخواست کارفرما هر نوع شیار و معبر هوایی را می‌توان ایجاد کرد. اگر درب دریچه بازدید داکت اسپلیت وزنه‌ای باشد، درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، زمان بسته ‌یا باز بودن اتصالِ جدانشدنی ندارد و درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با نشستن در نشمین گاهِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت بسته و با بلند کردنِ آن باز می‌شود. نوع رنگِ مصرفی جهت دریچه بازدید فن کویل آهنی، رنگ پودری استاتیک است که پس از پاشیدن و پخت رنگ در کوره، دریچه بازدید داکت اسپلیت، آماده‌ی بسته بندی و تحویل می‌شود.

ج- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطیِ وزنه ای

برای ایستاییِ مناسب و فرم صحیحِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ،در لبه های کناریِ ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از یک خمِ یک و نیم سانتی بهره گرفته می شود. پس از نصب و راه اندازیِ دستگاه داکت اسپلیت ،با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره ای برای چکاپ،تعمیردریچه بازدید داکت اسپلیت و یا در بعضی موارد تعویض دستگاه داکت اسپلیت و نیز برای محفوظ نگهداشتنِ دستگاه از دید عمومی، به دربی بعنوان دریچه بازدید داکت اسپلیت نیاز می باشد. قیمت تمام شده سیستم کانال کشی داکت اسپلیت به نوع کانال انتخابی، طول مسیر، ابعاد لوله و قطعات نگهدارنده، تقسیم‌کننده جریان هوا و دیگر لوازم مورد نیاز وابسته است. جهت کسب مشاوره و استعلام قیمت هزینه نهایی کانال داکت اسپلیت با شماره تلفن … تماس گرفته یا از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ اطلاعات لازم را به نماینده مجموعه تهویه سان ارائه کنید. این نوع از دریچه بازدید داکت با توجه به متریال پی وی سی از هرگونه فرسایش ناشی از رطوبت در امان بوده و وزن پایین‌تری به نسبت سایر آلیاژهای فلزی دارد.

یکی دیگر از مزایای رنگ کوره‌ای روی دریچه بازدید داکت اسپلیت این می‌باشد که به کارفرما این امکان را میدهد تا متناسب با محیط اطراف از کد رنگ انتخابی سفارش بدهد. دریچه بازدید داکت اسپلیت پرّه zاز جمله دریچه هایی است که شیارهای ورود هوا به داخل محفظه دریچه بازدید به صورت گریل های پرّه ای با طرحِ خم به شکل z ساخته می‌شود. این پرّه های zشکل به صورت موازی در یک وجه‌یا دو وجهِ طولِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌شود و امکانِ ترددِ هوا به داخل و بیرونِ دستگاه فن کویل را ایجاد می‌نماید. تعدادِ پرّه های zدر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزانِ فشارِ مکشِ دستگاه بستگی دارد.

لازم به ذکر است اگر مقرر باشد که روی نمای فریم دریچه داکت اسپلیت زایده ای قابل رویت نباشد باید این جای پیچ ها بر روی دیواره ی داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت ایجاد می گردد.شایان تذکر است لزوما باید جای پیچ ها بر روی فریم، حتما در زمان ساخت فریم دریچه داکت اسپلیت و قبل از عملیات رنگ کوره ای ایجاد گردد. درب این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله‌ی قفل های زیمنسی باز و بسته می‌گردد.به همین منظور در حین ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی باید جای قفل ها را بر روی نقاط ویژه ایجاد نماییم تا بعد از رنگ کاریِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بتوان قفل ها را روی درب نصب کرد. با جانماییِ دریچه خطی بر روی ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، مراحل ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت تقریباً تکمیل می‌شود. ضخامت ورق این درب نیز برای ابعاد متوسط و پایین در حد یک میلیمتر و برای ابعاد بزرگ ضخامت های بالاتر در نظر گرفته می‌گردد.

یکی از دلایل کیفیت بالای دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی چگالی بالای مواد اولیه آن است. این دریچه بازدید داکت اسپلیت در شهرهایی که از رطوبت بالایی برخوردارند از جمله شمال و جنوب کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن جایی که احتمال نشت آب از لوله های تأسیسات هست استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی نسبت به دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی اولویت دارد. همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت نمایان می‌باشد، از پی وی سی ساخته می‌شود. به دلیل شکل پذیری پی وی سی به وسیله دستگاه های سی ان سی می‌توان از طرح ها و نقش های گوناگون روی دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده کرد.

پس از گوشه زنیِ دهانه های هر یک از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به اتصال این اضلاع به ‌یکدیگر اقدام می‌گردد.گوشه های اضلاع این فریم نه به وسیله جوش بلکه به وسیله قطعات فلزی که در اصطلاح به آنها کرنر یا گوشه گفته می‌گردد به صورت پِرسی به هم متصل می شوند تا هیچ اثری از کثیف کاری یا موارد دیگر بر روی نمای فریم این دریچه بازدید داکت اسپلیت قابل رویت باقی نماند. با این اتصال ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت یک کرد چهارطرفه پیدا می‌نماید و پس از این باید محلهای پیچ کاری را بر روی بدنه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت (یا بدنه‌ی بیرونی یا بدنه داخلی) باید ایجاد نماییم. این جای پیج ها بسته به بزرگی یا کوچکیِ ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت متغیر می‌باشد. بر پایه‌ی این ابعاد و احتساب لبه های دورِ درب، ورق آلونینیومیِ درب برش خورده و پس از خم کاریِ لبه های دورِ کار، حفره‌ی دریچه مشبک بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می‌گردد. در این مرحله مهم ترین کار مشخص کردن جای پیچ ها بر روی فریم یا اصطلاحاً خزینه پیچ هاست. بر اساس ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام به طراحی و ساخت درب این دریچه خواهیم نمود.

به طور عمده از ورق آلومینیوم یک میل برای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی استفاده می‌گردد. اما اگر سایز و ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت افزایش یابد ضخامت ورقه مصرفی نیز افزایش خواهد یافت. فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی در دو مدل ۳ و ۵ سانتی ساخته می‌گردد. این دریچه بازدید داکت اسپلیت هوای مورد نیاز برای مکش دستگاه فن کویل را از طریق شیارهای خطیِ کله قندی تامین می‌نماید.

دریچه خطی ۳۰ درجه دو طرفه

پس از گوشه زنیِ اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، این اضلاع به وسیله‌ی کُرنرها یا گوشه‌های فلزیِ مخصوص بدون استفاده از جوشِ خاصی به هم متصل و تشکیل یک چهارچوبه به نام فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهد. فریم این دریچه بازدید داکت اسپلیت با توجه به وزنه‌ای بودنِ دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای ساختار سه پَری است که درب به راحتی در داخل این چهارچوبه‌ی سه پری به راحتی جانمایی شود. پس از آماده شدن فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید جای پیچ های دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی نما یا داخل فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان