معرفی 33 نوع دمنوش گیاهی پارسی طب

هنگام دم کشیدن ، روی قوری حوله و یا دستمال کوچک و تمیز قرار دهید و قوری را در محل داغ یا حرارت مستقیم قرار ندهید. اگر موادی که می خواهیم از آن ها دمنوش تهیه کنیم ، خرد شده و ریز باشد ، عصاره ی آن ها هنگام دم شدن بهتر خارج می شود. برای شیرین شدن دمنوش می توانید از کمی عسل یا نبات استفاده کنید. هم‌چنین توجه داشته باشید که گیاهان فله‌ای بی‌نام و نشان اغلب تاریخ مصرف مشخصی ندارند و احتمال غیربهداشتی بودن آن‌ها زیاد است. توجه داشته باشید که رنگ دهنده‌ها یا طعم‌دهنده‌های افزودنی در طولانی مدت مضر خواهند بود، پس در هنگام خرید دم‌نوش‌ها به این موارد فروشگاه اینترنتی آریو کالا توجه نمایید. توجه کنید که دمنوش‌ها باید روی حرارت غیرمستقیم دم بکشند نه این که روی حرارت جوشانده شوند.

کمک به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، کمک به افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی و کاهش وزن، درمان کم خونی، درمان درد مفاصل، درمان عفونت قارچی و موارد بسیار دیگر. همچنین دمنوش دارچین می‌تواند باعث بهبود گردش خون، کنترل فشار خون و پاکسازی خون گردد. مواد مغذی این دمنوش مانند منگنز، آهن، کلسیم، فیبر و ویتامین سبب شده که این نوشیدنی هواداران زیادی پیدا کند. همچنین به علت طبع گرم آن، دمنوش دارچین برای فصل پاییز نیز توسط کارشناسان توصیه شده است.

دمنوش زیره سیاه

گل رز گلی است که فواید بسیاری دارد و در کاهش درد و التهاب ها موثر است. از خواص دم کرده ی گل رز می توان به تاثیر آن بر پوست و زیبایی اشاره کرد که از پیری زودرس جلوگیری کرده و مانع از ایجاد چین و چروک زود هنگام می شود. این نوشیدنی آرام‌بخش، خواب‌آور و برای رفع سردردهای عصبی و دردهای کلیوی مفید است. دمنوش گل ساعتی از برگ‌ها، ساقه‌ها و گل‌های این گیاه تهیه می‌شوند.

دمنوش میوه نسترن

معرفی 33 نوع دمنوش گیاهی پارسی طب به شکل سنتی، از اکالیپتوس برای خواص ضد عفونی‌ کننده و ضد باکتریایی آن و همچنین انواع مشکلات تنفسی و ریوی استفاده میشده است، از درمان سرما خوردگی و آنفولانزا گرفته تا گلو درد و سینه پهلو. دمنوش جو یا موجیکا یکی‌ از محبوب‌ ترین دمنوش‌ها در آسیای شرقی‌ می‌باشد. این دمنوش خوش طعم معمولا برای کمک به هضم و تسریع کاهش وزن استفاده میشود. اگر استفاده از رزماری برای پخت و پز را دوست دارید، پس از نوشیدن دمنوش آن نیز لذت خواهید برد.

رزماری ممکن است دارای چندین مزیت برای شما باشد، از کمک به درمان آلزایمر گرفته تا درمان اضطراب. دمنوش ها به چای‌های حاصل از گیاهان، دانه ها، گل ها، ریشه‌ها یا میوه تمام گیاهان به جز گونه کاملیا سیننسیس گفته میشود. تعدادی از آزمایشات آزمایشگاهی، حیوانی و انسانی نشان داده اند که مریم گلی برای عملکرد شناختی مفید است، و همچنین به طور بالقوه در برابر اثرات پلاک های درگیر در بیماری آلزایمر موثر است. در مطالعه دیگری مشخص شد که بابونه علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد، در حالی که یک مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث افزایش سطح قند خون، انسولین و چربی خون شد.

  • باید دانست که دمنوش با جوشانده متفاوت است و چگونگی آماده کردن آنها نیز با یکدیگر فرق می کند.
  • کشور آلمان از نظر مصرف چای گیاهی، رتبهٔ نخست را در جهان داراست.
  • اغلب اوقات از به لیمو نه فقط به‌عنوان یک دمنوش خوشمزه با عطر و طعم لیمو بلکه برای درمان تب، سرماخوردگی، بی‌خوابی، اضطراب، سوءهاضمه، میگرن، تپش قلب و آسم هم استفاده می‌شود.
  • علیرغم تمام این مزایا، مصرف آن برای بعضی افراد و بعضی زمان ها مناسب نیست.