متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس


بسیاری از مطالب در وب شامل تصاویر هستند. با این حال، بسیاری از صاحبان وب سایت ها تصاویر خود را برای سرعت یا رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه نمی کنند.

اگرچه وردپرس دارای گزینه ای برای اضافه کردن متن جایگزین و عنوان تصویر است، اغلب مبتدیان تفاوت و نحوه استفاده از آنها را درک نمی کنند.

در این مقاله تفاوت بین متن جایگزین تصویر و عنوان تصویر در وردپرس را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید سئوی تصویر خود را بهبود ببخشید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس - چه تفاوتی دارد؟

در اینجا چیزی است که ما در این آموزش پوشش خواهیم داد:

تفاوت بین متن جایگزین و عنوان تصویر چیست؟

«متن جایگزین» مخفف «متن جایگزین» است و ویژگی‌ای است که به تگ تصویر HTML اضافه می‌شود. متن تصویر را توصیف می کند، بنابراین بازدیدکنندگانی که نمی توانند تصویر و ربات های موتور جستجو را ببینند، متوجه خواهند شد که تصویر در مورد چیست.

اگر به دلایلی تصویری در وب سایت وردپرس شما پیدا نشد یا نمایش داده نشد، در عوض متن جایگزین نشان داده می شود، همانطور که در تصویر زیر می بینید.

متن جایگزین در کنار نماد تصویر شکسته نمایش داده می شود

متن جایگزین با عنوان تصویر متفاوت است. زمانی که نشانگر ماوس خود را روی تصویر بیاورید عنوان در یک کادر کوچک بازشو نمایش داده می شود.

تصویری با متن عنوان

عناوین متن و تصویر جایگزین نیز برای بهبود دسترسی به وب سایت شما برای کسانی که بینایی ضعیفی دارند و از دستگاه های صفحه خوان برای خواندن محتوای سایت شما استفاده می کنند، استفاده می شود.

وقتی صفحه‌خوان به تصویری می‌رسد، متن جایگزین را می‌خواند. بسته به تنظیمات کاربر، ممکن است متن عنوان را نیز بخواند.

هم برای دسترسی و هم برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، متن جایگزین مهمتر از متن عنوان است. به همین دلیل است که ما اکیداً توصیه می کنیم برای همه تصاویر خود متن جایگزین را درج کنید.

نحوه اضافه کردن متن جایگزین به تصویر در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می دهد که به راحتی متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید. می توانید این کار را از ویرایشگر بلوک، ویرایشگر کلاسیک یا کتابخانه رسانه وردپرس انجام دهید.

اضافه کردن متن جایگزین در ویرایشگر بلاک

به سادگی یک پست یا صفحه جدید ایجاد کنید یا یک مورد موجود را ویرایش کنید و یک بلوک تصویر اضافه کنید.

یک بلوک تصویر اضافه کنید

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک بلوک اضافه کنید یا به کمک بیشتری در مورد ویرایشگر بلاک نیاز دارید، فقط آموزش ما را در مورد نحوه استفاده از ویرایشگر بلاک وردپرس بررسی کنید.

اکنون باید تصویر خود را آپلود کنید یا آن را بکشید و در بلوک Image رها کنید. سپس می توانید متن جایگزین را در سمت راست صفحه تنظیم کنید.

افزودن متن جایگزین به یک تصویر در ویرایشگر بلوک وردپرس

اضافه کردن متن جایگزین در ویرایشگر کلاسیک

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می کنید، می توانید متن جایگزین تصویر را هنگام اضافه کردن تصویر اضافه کنید.

ابتدا روی «افزودن رسانه» در بالای کادر پست کلیک کنید.

برای افزودن تصویر به پست خود، روی «افزودن رسانه» در ویرایشگر کلاسیک کلیک کنید

پس از آن، باید یا تصویر را از رایانه خود آپلود کنید یا روی برگه «کتابخانه رسانه» کلیک کنید تا تصاویری را که قبلاً آپلود کرده‌اید مشاهده کنید.

سپس روی تصویر مورد نظر خود کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و سپس متن جایگزین مورد نظر خود را در “جزئیات پیوست” تصویر خود تایپ کنید.

افزودن متن جایگزین به تصویر در ویرایشگر کلاسیک

افزودن متن جایگزین در کتابخانه رسانه

همچنین می توانید با رفتن به یک تصویر متن جایگزین اضافه کنید کتابخانه ی رسانه و برای ویرایش تصویر روی آن کلیک کنید.

مشاهده یا ویرایش متن جایگزین برای تصویر خود در کتابخانه رسانه وردپرس

به یاد داشته باشید، این متن جایگزین را برای هیچ نمونه ای از آن تصویر که قبلاً در پست ها یا صفحات درج کرده اید، تغییر نمی دهد. با این حال، اگر پس از افزودن متن جایگزین در اینجا، تصویر را به یک پست یا صفحه اضافه کنید، متن جایگزین همراه آن خواهد بود.

نحوه اضافه کردن عنوان تصویر در وردپرس

درک این نکته مهم است که دو نوع عنوان وجود دارد که می توانید به تصاویر خود اضافه کنید.

اول، عنوان تصویر پیش فرضی وجود دارد که وردپرس به صورت داخلی برای شناسایی فایل های رسانه ای در کتابخانه رسانه و صفحات پیوست استفاده می کند. دوم، ویژگی عنوان تصویر HTML به تصاویر در پست‌ها و صفحات شما اضافه می‌شود.

بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن هر دو نوع عنوان بیاندازیم.

افزودن عنوان تصویر وردپرس در کتابخانه رسانه

می توانید با استفاده از کتابخانه ی رسانه. هنگامی که یک تصویر را در کتابخانه رسانه ویرایش می کنید، یک فیلد “عنوان” را مشاهده خواهید کرد.

افزودن عنوان تصویر در کتابخانه رسانه وردپرس

این عنوان توسط وردپرس برای شناسایی تصویر استفاده می شود. وقتی روی پیوند “مشاهده صفحه پیوست” در پایین صفحه کلیک می کنید، می بینید که عنوان به عنوان عنوان در آن صفحه استفاده می شود.

مشاهده صفحه پیوست تصویر، با عنوان تصویر نشان داده شده است

عنوان رسانه وردپرس برای سئوی تصویر یا برای کاربران دارای صفحه خوان ضروری نیست. اگرچه ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما به اندازه ویژگی عنوان HTML تصویر مفید نیست. پس چگونه آن را ایجاد می کنید؟

نکته حرفه ای: آیا می خواهید به طور خودکار از عنوان رسانه وردپرس به عنوان ویژگی عنوان تصویر در پست ها و صفحات خود استفاده کنید؟ به بخش زیر نگاهی بیندازید که در آن به شما نشان می دهیم چگونه این کار را با استفاده از آن انجام دهید All in One SEO Pro.

افزودن یک ویژگی عنوان تصویر HTML در ویرایشگر بلاک

افزودن ویژگی عنوان در ویرایشگر بلوک آسان است. به سادگی روی تصویر کلیک کنید و سپس روی فلش رو به پایین در کنار “پیشرفته” کلیک کنید تا گزینه های تصویر پیشرفته نمایش داده شود.

افزودن ویژگی عنوان در ویرایشگر بلاک

اکنون می‌توانید به سادگی عنوان را در قسمت «ویژگی عنوان» تایپ کنید.

افزودن یک ویژگی عنوان تصویر HTML در ویرایشگر کلاسیک

افزودن یک ویژگی عنوان با استفاده از ویرایشگر قدیمی کلاسیک مشابه است. می توانید با کلیک بر روی یک تصویر و سپس کلیک کردن روی نماد مداد، ویژگی عنوان را اضافه کنید.

ویرایش تصویر در ویرایشگر کلاسیک وردپرس

سپس صفحه “جزئیات تصویر” را خواهید دید. برای تنظیم ویژگی عنوان تصویر، باید روی فلش کوچک رو به پایین کنار «گزینه‌های پیشرفته» در پایین کلیک کنید.

برای مشاهده جزئیات پیشرفته تصویر خود، روی فلش رو به پایین کلیک کنید

سپس می توانید ویژگی عنوان تصویر را تنظیم کنید. پس از اتمام کار، مطمئن شوید که روی دکمه «به‌روزرسانی» در پایین صفحه کلیک کنید.

نحوه تنظیم خودکار متن و عنوان تصویر جایگزین با استفاده از AIOSEO

همه در یک سئو (AIOSEO) بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است. این یک نقشه سایت تصویر مناسب و سایر ویژگی های SEO را برای بهبود رتبه سئو شما اضافه می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که متن جایگزین و عناوین تصویر و موارد دیگر را به طور خودکار تنظیم کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را نصب و فعال کنید همه در یک سئو افزونه برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید. برای استفاده از قابلیت Image SEO به پلن پلاس یا بالاتر نیاز دارید.

پس از فعال سازی، افزونه به طور خودکار جادوگر راه اندازی را راه اندازی می کند. شما می توانید نحوه پیکربندی افزونه را در راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم صحیح SEO All in One یاد بگیرید.

اکنون باید به آن بروید All in One SEO » ظاهر جستجو و سپس بر روی تب ‘Image SEO’ کلیک کنید. پس از آن، باید روی دکمه «فعال کردن سئوی تصویر» کلیک کنید تا ویژگی‌های سئوی برتر تصویر را فعال کنید.

فعال سازی ماژول سئوی تصویر در AIOSEO

تنظیم عناوین تصویر با استفاده از All in One SEO

مطمئن شوید که به برگه “عنوان” صفحه SEO Image نگاه می کنید. در اینجا می‌توانید برچسب‌هایی را انتخاب کنید که فرمت مورد استفاده را برای تولید خودکار ویژگی‌های عنوان برای تصاویر شما تنظیم می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر تگ “+ Image Title” را وارد کنید، هر تصویر در پست ها و صفحات شما به طور خودکار از عنوان رسانه وردپرس در ویژگی عنوان HTML استفاده می کند.

سفارشی کردن عنوان تصویر در AIOSEO

همچنین می توانید تگ های دیگری مانند عنوان وب سایت خود را به ویژگی عنوان تصویر خود اضافه کنید. All in One SEO حتی می تواند علائم نگارشی را از عنوان حذف کند و حروف بزرگ آن را تغییر دهد.

تنظیم متن جایگزین با استفاده از All in One SEO

در مرحله بعد، باید روی تب Alt Tag در صفحه SEO Image AIOSEO کلیک کنید. در اینجا می توانید متن جایگزین تصاویر خود را به صورت خودکار فرمت کنید.

به طور پیش فرض، AIOSEO به سادگی از متن جایگزین تصویر استفاده می کند. در صورت تمایل، می توانید عنوان وب سایت و سایر اطلاعات خود را نیز به متن جایگزین هر تصویر در وب سایت خود اضافه کنید.

سفارشی کردن تگ Alt در AIOSEO

چرا از متن و عنوان تصویر جایگزین در وردپرس استفاده کنیم؟

ما به شدت توصیه می کنیم از متن جایگزین برای همه تصاویر استفاده کنید. در اینجا در WPBeginner، ما همچنین یک عنوان به همه تصاویر اضافه می کنیم. با این حال، این اهمیت کمتری نسبت به متن جایگزین دارد.

متن جایگزین مهم است زیرا گوگل بر روی آن به عنوان یک فاکتور رتبه بندی برای تصاویر تمرکز می کند. همچنین توسط صفحه‌خوان‌ها برای کمک به بازدیدکنندگانی که بینایی ضعیفی دارند استفاده می‌شود تا به طور کامل با محتوای شما درگیر شوند.

شما هرگز نباید کلمات کلیدی را فقط در تگ های alt و title قرار دهید. مهم است که آنها را توصیفی و مفید بسازید تا برای بازدیدکنندگانی که به آنها نیاز دارند مفید باشند. می توانید از کلمات کلیدی خود در موارد مرتبط استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد بهترین هاست وردپرس هستید، کلمه کلیدی مورد نظر شما می تواند “بهترین هاست وردپرس” باشد.

همچنین ممکن است یک اسکرین شات در مقاله خود داشته باشید که به کاربران نشان می دهد چگونه با میزبان وب محبوبی مانند Bluehost یک حساب کاربری ایجاد کنند. بیایید به چند نمونه خوب و بد از متن جایگزین برای آن تصویر نگاهی بیندازیم:

  • “تنظیم حساب” خیلی توصیفی نیست و همچنین شامل هیچ چیز مرتبط با کلمه کلیدی شما نمی شود.
  • «بهترین میزبانی وردپرس، میزبانی وردپرس، بهترین میزبانی وب برای وردپرس» تصویر را توصیف نمی کند و پر از کلمات کلیدی است.
  • “تنظیم حساب میزبانی وردپرس” بسیار بهتر است زیرا توصیفی است و بخشی از کلمه کلیدی را به روشی طبیعی و مناسب استفاده می کند.

امیدواریم این مقاله به شما در درک تفاوت بین متن جایگزین تصویر و عنوان تصویر در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید نحوه بهینه سازی تصاویر برای وب را بیاموزید و لیست ما از بهترین افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس را بررسی کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش ویدیویی وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک.




منبع: https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/image-alt-text-vs-image-title-in-wordpress-whats-the-difference/