متریال های مورد استفاده در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی فضاهای اداری

چارپایههای چوبی مشکی در زیر سطح قرار گرفتهاند که فضایی برای نشستن و کار با لپتاپ را در طراحی داخلی اداری برای کارمندان فراهم میآورد. شاید در آیندهی نزدیک معماران داخلی میبایست به دنبال طراحی داخلی مدرن باشند که بتواند این احساس را در بین کارمندان ایجاد کند. دکوراسیون اداری مدرن چیست؟ ملکها با توجه به نوع کاربری مانند : مسکونی ، اداری ، ویلایی ، تجاری و یا خدماتی طراحیهای داخلی متفاوتی را در بر خواهند داشت . شما در حال طراحی یک شرکت یا فروشگاه نوپا هستید و ممکن است فضای کافی برای کارکنان خود نداشته باشید ، اما اکنون استفاده بهینه از فضا بیش از هر زمان دیگری مهم است. اگر متراژ محیط اداری بزرگ باشد؛ اما تعداد اتاق کم باشد میتوان با استفاده از پارتیشن بندی فضاهایی را تحت عنوان اتاق تعبیه کرد و مزیت پارتیشن در اینجا این است که میتوان در اندازه دلخواه و مورد نیاز متراژ اتاق را در نظر گرفت. امروزه طراحی داخلی فضای اداری بازتر، با جریان بیشتر و جذابتر است. نورگیر بودن یا نبودن دفاتر هم عامل مهمی است. هرکاری نیازمند متخصص مربوط به خودش است.در هر رستوران یا کافی شاپی که پا می گذاریم به چه مسائلی توجه می کنیم؟

برای درک بهتر موضوع در ذیل عکس های زیبایی از طراحی دکوراسیون اداری یک واحد مدیریت با متراژ حدودی 70 متر مربع در تهران را به اشتراک می گذاریم. برای طراحی دکوراسیون اداری عوامل و پارامترهای مهمی نام برده شد که هر کدام تاثیر خود را بر روی بهتر دیده شدن فضای ادارات و شرکت ها میگذارند. علاوه بر آن انتظارات افراد مختلف به طور مداوم در حال بیشتر شدن است، بنابراین مشاغل باید به طور منظم فضای داخلی خود را متناسب با سلیقه مصرف کنندگان، بازدید کنندگان و کارمندان خود تنظیم و طراحی کنند. این دسته از شیشه ها می توانند باعث کاهش مصرف انرژی و در نهایت پایین آمدن هزینه ها شوند. هنگامی که شما اجرای دکوراسیون داخلی تجاری خود را شروع می کنید ، بدون شک سلیقه فعلی کارمندان و مصرف کنندگان خود، هدف برند تجاری خود و همچنین شخصیت فروشگاه خود را منعکس می کنید. برند شما چه شخصیتی دارد؟ اما باید در نظر داشته باشید که هزینه کردن برای ظاهر یک ملک تجاری قطعا در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود. برای راحتی خودتان و عدم نیاز به تعویض کاغذ دیواری در طولانی مدت سعی کنید از محصولات با کیفیت در این زمینه استفاده کنید.

پارتیشنها دارای مدلها و رنگهای مختلفی هستند و همچنان با جدا کردن محیطهای مختلف باعث نظم و زیبایی فضا میگردند. وجود انواع پنجرهها و پارتیشنها در ادارات گاهی سبب ایجاد ضرورت برای استفاده از پردهها میشود. این پارتیشنها برای منازل هم بسیار محبوب هستند و برای پنهان کردن ورودی سرویسهای بهداشتی، آشپزخانه و سایر قسمتها بهکار میروند. برای مثال ایجاد فضای کافی برای ملاقاتهای خصوصی، درنظرگرفتن فضایی برای منشی دفتر مدیریت، ایجاد آشپزخانه در موقعیتی که مزاحمتی برای کارکنان و تمرکز آنها نداشته باشد و غیره. نور های گرم باعث خلق فضایی دارای صمیمیت و گرم می شوند. در ابتدا باید آنچه را که در ذهن خود پرورانده اید را با یک طراح در میان بگذارید.زیرا اولین قدم برای خلق یک فضای داخلی جدید در دفاتر اداری و سایر فضاها موضوع طراحی است. شرکت 1000 دکور با تیم حرفه و مجرب خود دکوراسیون داخلی دفاتر اداری به گونه ای چیدمان انجام می دهد که تمامی قسمتهای دفاتر برجسته تر از بقیه قسمتها نباشند تا به نمای بصری آسیب برسد.

جلسات تجاری که از قبل چیده نشده و ناگهانی اتفاق می افتد، می توانید در این قسمت از فروشگاه شما انجام شود. پارتیشن شیشه ای اداری رنگی به صورت مات و شفاف در بازار موجود است و شما میتوانید با توجه به سبک دکوراسیون، برای کل فضا یا قسمتی از آن، آنها را استفاده کنید. قیمت پارتیشن اداری در انواع مختلف ارائه شده، که مشتریان می توانند هر کدام را مطابق با نیاز خود و بودجه مالیشان انتخاب کنند. اغلب طراحان بر اساس ساعت کاری که برای طراحی انجام می دهند، دست مزدشان را حساب می کنند. رنگ محیط تجاری شما می تواند کاری کند که مشتریان شما بخواهند زمان بیشتری را در فروشگاه شما بگذارنند و از کالاهای بیشتری دیدن کنند. همانطور که می دانیم امروزه به دلیل مشغله های فراوان و دغدغه های مالی که افراد در طول زندگی خود دارند ساعات زیادی از شبانه روز را در محیط کاری خود سپری می کنند که با گذشت زمان این شرایط سبب آسیب های جسمانی از قبیل کمر درد، زانو درد، دیسک کمر، گردن درد و … مشاوره طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی برای انتخاب متریال دیوار پوش فضاهای اداری مانند کف پوش باید فاکتورهایی رو در نظر داشته باشه : رنگ و طرح ، طول عمر و دوام بالا، ضد ضربه، در صورت حضور به مدت طولانی در فضا فرد خسته نشه، به راحتی تمیز بشه و یا قابل شستشو باشه ، از نظر قیمت هم مقرون به صرفه، عایق صدا و انرژی و در آخر ضد حریق باشه.

حال باید اندیشید که در دفاتر اداری به چه صورت و چگونه می توان این حس ها را به وجود آورد.به کارگیری تابلو های انگیزشی و المان های متعدد می تواند اولین کمک باشد.همچنین استفاده از رنگ های مناسب فضاهای اداری به صورت ضد یا ست خالی از لطف نیست.باید دقت داشته باشید که در دفاتر اداری استفاده از بافت ها با یک هارمونی و هماهنگی خاص نیز مهم است. بعضی از افراد علاقمند استفاده از سبک مینیمال در فضای اداری خود دارند. خودمان دست به آشپزی نمی زنیم.بلکه پا به مکان هایی می گذاریم که رستوران یا فست فود نام دارند و به رفع این قبیل نیاز ها می پردازند.

پارتیشن اداری دوجداره استراکچرهای مخصوصی را جهت کادربندی و به عنوان قطعات اصلی به کار می گیرد که خود حالتی دو جداره دارند. چه بخواهید با استفاده از معماران تجاری در تهران و یا هرجای دیگر در ایران به اهداف خود در مورد مراقبت از محیط زیست برسید، بیشتر معمارانی که در مناطق مختلف ایران کار می کنند و درک عمیقی از نحوه ساخت محیطی سازگار با محیط زیست دارند را انتخاب کنید. رعایت نکات و اصول دکوراسیون و معماری داخلی در سالن های زیبایی خالی از لطف نیست.می توانید این راه کار ها را در بخش ایده های همین قسمت مشاهده کنید.در نظر داشته باشید که محیطی که در آن به سر می برید نشان دهنده روحیات و عواطف شماست.البته سالن هایی که دارای دکوراسیون های لوکس و خاص هستند از تعرفه های بالایی هم برخوردارند.بحث چالش بر انگیز تعرفه های سالن های زیبایی را به مطلبی دیگر واگذار می کنیم.

آیا به دنبال رفع نیاز فیزیکی خود هستیم یا ضمن رفع این نیاز به مسائل جزئی تر دیگری نیاز داریم؟ استفاده از الگوهایی با اشکال هندسی مانند مستطیل یا دایره می تواند زیبایی ملک تجاری شما دوچندان کند. سپس طراح می تواند ایده های شما را به واقعیت نزدیک کند.پس از آن تیم اجرایی طرح را برای دفاتر اداری پیاده و آماده سازی می کند.در نظر داشته باشید که که ایجاد تعهد و برقراری یکپارچگی در دفاتر اداری بسیار حائز اهمیت بوده و نباید از آن صرف نظر کرد. اینها بخشی از مهم ترین دیدها و نظراتی است که مشتریان پس از ورود به لابی اداری شما کسب خواهند کرد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که فضای تمرین مناسب در باشگاه یا سالن ورزشی خود را نداشته اید.یا شاید محل قرارگیری آینه ها در این سالن ورزشی مناسب نبوده و دید کافی و کاملی از شما به خودتان نداده است.همچنین عمل تهویه نامناسب ورزش کردن را برای شما طاقت فرسا کرده باشد.

استفاده از مبلمان اتاق انتظار با طراحی مدرن و با استفاده از رنگ سبز و سایهروشن خاکستری انتخاب مناسبی است. آنها شما را در انتخاب مناسب ترین مبلمان اداری و طراحی فضای موردنظرتان، کمک خواهند کرد. نور پردازی در همه نوع سبک های دکوراسیون اداری از جایگاه ویژهای برخوردار است و بسیار مهم میباشد. درصورت که بخش کارمندان شما بهگونهای است که از فضای کافی برخوردار میباشد بهترین حالت برای چیدمان استاندارد دکوراسیون اداری این است که میزهای کارمندان خود را تا جایی که امکان دارد با فاصله از یکدیگر قرار بدهید و حتی اگر این امکان را دارید آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهید. در انتخاب دکوراسیون شرکت و ادارات باید دقت بیشتری به دکوراسیون اتاق مدیریت نمایید چرا که مهمترین قسمت میباشد و از لحاظ جایگاهی باید محیطی مناسب و با آرامش بیشتر داشته باشد. هنگامی که شما می خواهید یک فضای تجاری عالی و مطلوب ایجاد کنید، دقت و توجه شما در طراحی خدمات و سایر عوامل باعث وفاداری مشتری می شود و کارکنان را به تلاشی سخت برای مدت طولانی ترغیب می کند چرا که شاهد پیشرفت مجموعه هستند. چنین الگوهایی به کسب و کار شما کمک می کند تا گزاره ای بیان کند که بیانگر شخصیت باشد و در افراد مختلفی به ملک تجاری شما مراجعه می کند، تأثیر طولانی مدت ایجاد کند.

نوع چیدمان و طراحی داخلی دفتر کار باید امکان تطبیق با هر شرایطی را داشته باشد. نکته بارز پارتیشن های الومینیومی را می توان مقاومت آن ها در تغییر دما و رطوبت عنوان کرد. اگر می خواهید طرحی را توسعه دهید که در نهایت منجر به موفقیت در کسب و کار شود ، باید آن را برای همه، به ویژه بخش مخاطبان و کارمندان خود که دارای معلولیت هستند، در دسترس قرار دهید. هنگام انتخاب آهنگ های خود نیز، بهتر است اطمینان حاصل کنید که ویژگی و شخصیت کسب و کار را نشان می دهید. این اولین سوال است؟ این صندلی ها به کارکنان و فروشندگان اجازه می دهد تا دور از میز کار کنند و ازدحام را به حداقل برسانند. به طور کلی دیوارها در دکوراسیون داخلی اداری، پس زمینه ای برای ساکنان و مبلمان اتاق ایجاد می کنند. دکوراسیون اداری مدرن و مبلمان مدرن میتواند گزینه بسیار خوبی برای این بخش باشند. چه مسکونی، چه اداری و چه تجاری. محصوریت، تا چه اندازه معماری فضای اداری توسط دیوارها، درب ها و یا سقف ها محصور شده است.

یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت یک مجموعهی تجاری، تعامل و مشارکت افراد در گفتمان هایی است که می تواند بین دو کارمند یا کارمند و مشتری صورت بگیرد. طراحی فضای داخلی برای املاک تجاری کاری دشوار است. طبق مطالب گفته شده طراحی دکوراسیون اداری از اهمیت ویژهای برخودار است چرا که باعث پیشرفت و رونق کسب و کار مربوطه میشود و محیط کاری را بسیار زیباتر و دلنشینتر میسازد. در حالی که سیستم های HVAC خارج از حیطه طراحی داخلی قرار دارند، اما میخواهیم بر اهمیت همکاری با یک مهندس مکانیک در پروژه طراحی دکوراسیون اداری تاکید کنیم تا اطمینان حاصل شود که سیستم های مناسب در حال اجرا هستند. در طرف دیگر طیف، یک مهندس اغلب 80، 90 یا حتی 100 درصد از روز را در دفتر کار روی پروژه های مختلف می گذراند. در دوره ای که تعامل و ارتباطات مداوم و همچنین فناوری رو به پیشرفت است، یک کارمند امروزی، دیگر حاضر نیست در یک اتاقک کوچک و بدون دسترسی به تکنولوژی و افراد مختلف، منزوی بماند. این نوع از پارتیشن ها همانطور که از نامش برمی آید، دارای قفسه های کتاب می باشد که علاوه بر اینکه نقش اساسی خود را ایفا می کند، وظیفه نگهداری از کتاب را به عنوان یک کتابخانه کوچک در فضا بازی می کتد.

یکی از مکان هایی که روزانه هزاران انسان در آن به سر می برند و رفت و آمد می کنند،مراکز تجاری و فروشگاه ها هستند.مراکز تجاری نیز باید به گونه ای باشند که بتوانند تمام نیاز های مراجعین خود را برطرف کنند.رعایت اصول طراحی و دکوراسیون از مهم ترین مسائلی هستند که قبل از هرچیز برای مراکز تجاری و فروشگاه ها باید مدنظر باشند. شما رنگ برند سازمانی خود را دارید و اگر می خواهید فضای تجاری شگفت انگیزی را با استفاده از رنگ ایجاد کنید ، روی مواردی که نشان دهنده تجارت شما هستند تمرکز کنید. یک طراح دکوراسیون داخلی باید با پیشرفت های جدید مد و طراحی آشنا باشد و دائما خود را به روز کند. با این حال، با تمرکز روز افزون بر طراحی ارگونومیک، مبلمان محل کار نیاز به ویژگی هایی مانند راحتی و مقرون به صرفه بودن دارند. مبلمان اداری شامل میز، صندلی و پارتیشن بندی ها هستند که در ترکیب با سایر وسایل محیطی زیبا و شیک ایجاد مینمایند. یکی از این اماکن، مکان های اداری است که باید دکوراسیون مخصوص خود را داشته باشند. یکی از بهترین انتخابها برای دفاتر کاری مدرن، استفاده از رنگ خاکستری است. یکی از اصلی ترین دلایلی که شما به عنوان مدیر پروژهی تجاری خود می خواهید فضای تجاری شگفت انگیزی ایجاد کنید این است که می خواهید نیازهای مشتریان بالقوه خود را به بهترین نحو برآورده کنید.

حال بیایید ببینیم چه نکاتی را می توانیم برای داشتن یک طراحی داخلی زیبا و مطمئن استفاده کنیم تا مشتریان خود را در مغازه یا فروشگاهمان راضی نگه داریم. از نظر کارشناسان بوبارس، افرادی که در محیطی با طراحی و دکوراسیون اداری مناسب و تخصص یافته کار میکردند افرادی با گرایشهای شخصیتی مثبت، خودجوش، دارای اعتماد به نفس، تصمیم گیرنده و آیندهنگر بودند و برای پیشرفت و ترقی از خود واکنش مثبتتری را نشان میدادند. معماران و طراحان به راهکارهای مبتکرانهای برای ایجاد حریم شخصی در طراحی داخلی اداری با چیدمان باز دست انواع طراحی داخلی اداری یافتهاند. اصولا در در مراکز تجاری مردم به دنبال آرامش ضمن خرید هستند تا بتوانند کالای مورد نظر خود را به دور از هیاهوی روزمره و تنش های شخصی بیابند.پس ما باید فضایی را در اختیار مراجعین بگذاریم تا به تمام نیاز های آنان پاسخ داده شود.