سئو در وردپرس – آموزش از صفر تا صد

البته توجه داشته باشید که دادن لینک های فالو به سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند به هیچ عنوان اشکالی ندارد. اگر یک سایت دو زبانه یا چندزبانه دارید، می توانید با استفاده از این متا تگ به موتورهای جستجو برای شناخت محتوای درست صفحات کمک کنید. در صفحه نتایج جستجو با فاکتور گرفتن از تبلیغات، تصاویر و ویدئوها، شما با لینک ها و توضیحات متا در ارتباط هستید. شما میتوانید به راحتی و با نصب یکی از بهترین افزونه های سئو سایت وردپرس از قابلیت تگ کنونیکال استفاده کنید و بدون نیاز به کد نویسی این افزونه به صورت خودکار برای شما تگ کنونیکال را اضافه میکند.

خاصیت Name نوع متا تگ و خاصیت Content مقدار متا تگ را مشخص می کند .متا تگ ها در اصل عبارت ها، متن ها و برچسب هایی هستند که در کدهای HTML پنهان می باشند و موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای صفحه از آنها استفاده می کنند. بعضی از افراد به صورت ناخواسته دو مفهوم متا دیسکریپشن و توضیحات نمایش داده شده در نتایج جستجو (اسنیپت نتایج جستجو) را به جای یکدیگر به کار می برند. بلکه بعضی از کلمات برای نمایش در نتایج اول نیاز به صفحات دسته بندی، صفحات برچسب، صفحات محصول و… عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. Sitemap فایلی است که به منظور کمک به کاربران سایت و موتورهای جستجو ایجاد می شود. اگر سایت شما کند است و مدت زمان زیادی طول می کشد تا پاسخ دهید، گوگل اهمیت کمتری به سایت شما میدهید و ممکن است شما را در نتایج گوگل نشان ندهد.

پیشنهاد میکنم برای تنظیم لینک هر صفحه، از ترجمه کلمه کلیدی اصلی آن به زبان انگلیسی استفاده کنید. پس پیشنهاد من به شما اینه که شما بیاین همین تجربه کاربری رو بزارین هدف اصلی وبسایت خودتون یعنی اگر شما دارین روزی مقاله­ای می­نویسین در مورد نیش مارکتینگ که مثلاً نیچ مارکتینگ چیست؟ متن لینک نشان می دهد، صفحه هدف در رابطه با چه موضوعی است و اگر کاربری روی آن کلیک کند با چه محتوایی مواجه میشود. با استفاده از این فایل، شما به ربات ها می گویید که کدام صفحات، فایل ها و بخش های سایت را دیده و آن ها را ایندکس کنند و کدام صفحات را نادیده بگیرند. اینها در اصل عبارت های LSI کلمه اصلی شما هستند؛ کلماتی که کاربران دیگر در مورد موضوع مورد نظرتان جستجو کرده اند.

این ساختار عمق زیادی دارد و صفحات در قسمت راست – پایین تصویر با بیش از ۳ کلیک قابل دسترسی هستند. و به همین ترتیب سایت با چند صفحه تکراری شناسایی میشود. بعضی از وب سایت ها ممکن است برای رسیدن به اهدافی، در چند آدرس طراحی شده باشند. در بعضی از سایت ها قسمتی و یا تمام محتوای سایت صرفا پس از لود کامل جاوااسکریپت به نمایش در می آید. با توجه به اینکه بعضی بخش ها برای اجرا نیازمند کمی مهارت و دانش قبلی است، در هر بخش که نیاز بود آدرس مقالات جامع تر را در اختیار شما میگذارم تا با خواندنشان اطلاعات بیشتری در مورد نحوه بهینه سازی سایت به دست بیاورید.

نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند. تحقیقات کلمات کلیدی یا KEYWORD RESEARCH در اصل فرآیندی است که در آن به کمک یک سری ابزار مثل keywordtool.io، کلماتی که مخاطبان برای رسیدن به محصولات و مقالات سایت ما جستجو میکنند را پیدا میکنیم. واقعا این مورد یکی از تکنیک ها و راهکارهای سئو است که خیلی ها نه تنها برای آن وقت می گذارند و نه حتی آن را جدی میگیرند. باتوجه به اینکه چندین بار تکرار کرده ایم از روش کلاه سیاه استفاده نکنید، اما بازهم برخی از افراد این موضوع را جدی نمیگیرند. بخش مهمی از کار شما باید توجه به کاربرپسند بودن مطلب، زیبایی آن، کیفیت مطالب و… در ادامه مقاله، ابتدا کاربردهای رایج تگ رل کنونیکال را به شما آموزش می دهیم. اگر اطلاعی از توضیحات متا ندارید، نگران نباشید؛ در این وبلاگ از آسازون به طور کامل درباره متا دیسکریپشن، اهمیت و نکات مهم در نوشتن آن پرداخته ایم. با توجه به اهمیتی که موتورهای جستجو برای این تگ قائلند، ممکن است استفاده اشتباه از آن به طور کلی سئو سایت را با مشکل روبرو کند. همراه جاب تیم باشید تا به تمام سوالات ذهنی شما در رابطه با تگ کنونیکال و آموزش کنونیکال پاسخ دهیم.

با افتخار اعلام میکنیم که ما هم در میهن وردپرس و هم سایتهای مشتریان سئو از یواست سئو استفاده می سئو در اصفهان کنیم. متاسفانه ما نمی توانیم به طور کامل عنوان و توضیحات متا نمایش داده شده در نتایج گوگل را کنترل کنیم. در حالت عادی ما 3 صفحه مشابه با یک کلمه کلیدی داریم، گوگل به صورت دلخواه یکی از آنها را انتخاب کرده و به نتایج جستجو می برد اما احتمالا به دلیل مشابه بودن این صفحه با صفحات دیگر، اعتبار زیادی به آن نمی دهد. هرچقدر بهینهسازی بهتر باشد، نمایش ویدئوی ما به افرادی که دنبال آن هستند، بالاتر هم خواهد رفت.

سئو به شما در کسب اعتبار و برندسازی، کمک شایانی خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر از BigCommerce استفاده میکنید، در تمام لیست محصولات خود در قسمت پشت، فیلدهای نمودار باز را خواهید دید. این موضوع به افرادی که دچار اختلال دید هستند کمک می کند تا آنچه در وب سایت شما است را بهتر درک کنند. این امر باعث افزایش دید سایت شما میشود و میتواند به دیده شدن هر چه بیشتر آن کمک کند. برای این کار کافی است به بخش «Advanced» در آن صفحه بروید. به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی را تصور کنید که در آن، کالا ها و محصولات بر اساس معیار هایی مانند؛ برند و قیمت و… معمولا این مشکل برای سایت های فروش محصول رخ می­دهد، زمانی که محصولات را از پر فروشترین به ارزانترین قیمت دسته­ بندی می­ کنند. اگر به دنبال چند استراتژی عملی برای گرفتن رتبه در جستجوی تصاویر Google هستید، این مطلب را حتماً بخوانید زیرا از فراداده تصویر گرفته تا نام پرونده و نکات پیشرفته SEO در زمینه تصویر (همانند داده های Exif، اسکیمای تصاویر و سایتمپ عکس) را شامل می شود. اگر با استراتژی های سئو و استراتژی محتوا آشنا باشید، میدانید در هر وب سایت، کلماتی وجود دارند که روی یک صفحه دسته بندی یا برچسب سئو می شوند.

اکثر متا تگ های دارای ۲ ویژگی Name و Content هستند. عنوان متا و توضیحات متا یا Meta Title و Meta Description موضوعاتی هستند که گوگل در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش میدهند. به زبان ساده تر، زمانی که Canonicalکنونیکال در صفحه ای قرار میگیرد، سایت گوگل اهمیت بیشتری به آن آدرس که این تگ در آن قرار داشته، می دهد و آن صفحه از وب سایت شما، در نتایج جستجو، ایندکس خواهد شد. اولین دلیل، برای مشخص نمودن صفخاتی بوده که قصد دارید کاربران در نتایج جستجو مشاهده نمایند، همچنین برای ساده کردن ردیابی یک محصول یا موضوعی که چند صفحه به آن اختصاص دارد. حالا اگر ما قصد داشته باشیم روی کلمه کلیدی “آموزش سئو” این دسته بندی را بهینه کنیم، گوگل باید از بین این 3 صفحه، کدام یکی را به کاربر در نتایج جستجو نشان دهد؟ برای این کار کافی است به بخش ویرایش صفحه مورد نظری که قصد کنونیکال کردنش را دارید، بروید. مرورگرها ممکن است محتوای ترکیبی را مسدود کنند، بنابراین رفع این مشکل به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که محتوای شما همانطور که در نظر گرفته اید، لود می شود.

لازم است بدانید که، مطالبی که در صفحه خاصی از وب سایت ما قرار دارد، ممکن است، در آن صفحات مختلف، محتوای مشابهی داشته باشد، اما چنانچه از کنونیکال استفاده کنیم، آن صفحه از وب سایت ما، آدرس متفاوتی با سایرین خواهد داشت و موتور های جستجو آن را به عنوان صفحه اصلی ایندکس می نمایند. تگ کنونیکال برای این به وجود آمد که اگر در وب سایت ما، صفحه یا صفحاتی مشابه هم دیگر تشکیل شدند، بتوانیم به موتورهای جستجو اعلام کنیم که کدام یکی نسخه اصلی است. خب اگر تصاویری با عرض کمتر بارگذاری کنیم که هیچ، اما اگر تصاویری با عرض بیشتر را آپلود کنیم، خود سایت به کمک یک سری کدهای css تصویر مورد نظر ما را به حجم استاندارد میرساند. بگذارید ساده شروع کنیم، تا حالا برای شما پیش آمده است که آدرس یک مقصد را بپرسید اما دو مسیر متفاوت به شما پیشنهاد شود؟ در هر حال، هنوز روی این موضوع بحث زیاد است اما پیشنهاد می کنیم به طور کلی بیشتر از یک کنونیکال در هر صفحه استفاده نکنید. حالا سوال این است که چرا به جای استفاده از ریدایرکت باید از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟ این یعنی ممکن است گاها (به ندرت) تگ های کنونیکال سایت شما بی اثر بشوند.

اگر مقاله سئو محتوا را مطالعه و البته فیلم های آن مشاهده کرده باشید؛ میدانید که سئو محتوای سایت شما تا حد زیادی به بهینه بودن تگ های H یا همان هدینگ ها بستگی دارد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارتست از مجموعه اقدامات و فرایندهایی که در آن جایگاه کل وبسایت یا یک صفحه از وبسایت برای یک یا چند کلیدواژه بهبود پیدا میکند و این افزایش رتبه منجر به افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجوی میشود. شما با متخصصین خود می توانید در فضای مجازی در تماس باشید و به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنید و این در حالی است که همچین دسترسی سریعی به متخصصین یک شرکت ندارید.

در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد سئو فروشگاههای اینترنتی ارائه شده است. این سایتها میتوانند به طور بالقوه به سوالات شما پاسخ دهند. لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است. این سازمان تجزیه سریع دادهها رو برای موتورهای جستجو آسون میکنه. در این شرایط استفاده از تگ کنونیکال در صفحات اضافی به وجود آمده یک انتخاب کاملا صحیح است که از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری میکند. با اینکار از ایجاد محتوای تکراری نیز جلوگیری کرده اید. این یعنی آدرس سایت با هرکدام که باشد باید با همان پروتکل مقصددهی کنونیکال انجام شود.

اگر ابتدای مسیر سئو هستید و وب سایتتان هنوز به آن صورت قدرت و توان زیادی ندارد، بهتر است فعلا برای تولید محتوا سراغ عبارت های دم دراز و طولانی بروید. خزنده های گوگل همواره به دنبال جدیدترین صفحات وب به منظور اضافه کردنشان به فهرست ایندکس هستند. موارد دیگری هم هست که جلوتر به آنها میپردازیم. موضوع بندی و بهینهسازی موضوعها، یکی از مهمترین نکاتی است که باید در سئو تکنیکال به آنها توجه کرد. به عنوان قدم اول مطمئن شوید که در بخش تنظیمات وردپرس و قسمت “پیوندهای یکتا” تنظیمات لینک را روی “نام نوشته” قرار داده باشید. از دلایل دیگر استفاده از کنونیکال می توان به جلوگیری از ازدیاد زمان خزیدن در صفحات تکراری، در وب سایت شما و اعلام تکراری بودن محتوای گوگل اشاره کرد. گوگل قبلا به این موضوع اشاره کرده که در صفحات دارای بیشتر از یک تگ رل کنونیکال، صرفا تگ اولی را در آن صفحه ارزش می دهد. سئوی فنی یا تکنیکال، همان چیزی است که شما برای سهولت بخشیدن سایت خود برای خزیدن و ایندکس شدن به آن نیاز دارید. به این صورت گوگل میان مقاله و دسته بندی شما گیج می شود.

استفاده از متا تگ های شبکه اجتماعی مثل اپن گراف برای فیس بوک و توییتر دیتا برای توییتر در نمایش درست لینک ها بسیار مفید می باشد. این اقدامات مدیریت و کنترل دسترسی خزنده های جستجوگر به سایت را محقق میکند. سایت هایی با محتوای تکراری با مسائلی همچون کاهش ترافیک، که سبب عدم نمایش صفحات تکراری وب سایت شما در serp را به دنبال دارد.همچنین محتوای تکراری سبب پنالتی شدن سایت شده و یا باعث خروج آن از حالت ایندکس indexخواهد شد و ایندکس کمتر صفحات سایت سبب آسیب رسیدن به سایت های مربوط به آنلاین شاپ ها و سایت های فروشگاهی خواهد شد.

با استفاده از این پروتکل، اتصال ایجاد شده از مرورگر شما به وب سرور می تواند برای ارسال چندین درخواست و دریافت پاسخ های متعدد استفاده شود. با ویرایش هدر صفحات خود میتوانید دامنه ارجح را به موتورهای جستوجو معرفی نمایید. واکنش گرا بودن، یعنی هر کاربری با هر سیستمی، سایت شما را باز کند، چیدمان سایت متناسب با نوع صفحه نمایشگر کاربر به آن نشان داده میشود. به زبان ساده تر، زمانی که Canonicalکنونیکال در صفحه ای قرار میگیرد، سایت گوگل اهمیت بیشتری به آن آدرس که این تگ در آن قرار داشته، می دهد و آن صفحه از وب سایت شما، در نتایج جستجو، index خواهد شد. ما این امکان را فراهم کردیم که شما به صورت ماهانه هزینهها را پرداخت کنید. قبلا در مقاله افزونه های سئو به افزونه یوآست سئو و جزئیات آن اشاره کردیم. روش اول بازاریابی برونگراست و به راهکارهایی اشاره دارد که سعی میکند مخاطب را به سمت برند یا محصول متمایل کند.

در حالت کلی سرعت بالاتر وب سایت جز نقاط قوت آن می باشد. بهترین و مهمترین بخش محتوا ایجاد عنوان و زیر عنوانهایی است که برای مخاطب جذاب باشد و اصول سئو در آنها رعایت شده باشد. منظور از نسخه اصلی دامنه این است که اگر از SSL استفاده میکنید تمامی آدرس ها را با منظور کردن SSL در بخش Canonical Tag وارد میکنید و بالعکس. با این کار به موتورهای جستجوگر گوگل می گوییم برای تمامی آدرس های مشابه فقط یک آدرس اصلی را در نظر بگیرند. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را انجام دهید ولی برای پروژه های بزرگ شما نیازمند استفاد از تخصص و دانش افراد مطرح در این حوزه هستید. با یک مثالی که مطرح میکنیم، این موضوع را بهتر متوجه خواهید شد. اکنون که با مفهوم تک کنونیکال و اهمیت آن در سئو آشنا شدید؛ نوبت به آن رسیده است که اصول استفاده از این تگ را به شما بیاموزیم. رسیده و همینطور 200 عبارت لانگ تیل مثل “خرید صندلی راحتی برای کودکان” یا “خرید صندلی قرمز رنگ مدیریتی” پیدا میکند. بعد از تحقیقات کلمات کلیدی به 100 کلمه عادی مثل “خرید صندلی”، “خرید صندلی راحتی” و…

همچنین گاهی اوقات، کلمه های کلیدی قبلی فراموش شده و مجددا از آن استفاده می شود؛ به عنوان مثال، زمانی که یک مبحث قدیمی را در وب سایت خود قرار می دهید، این مقاله در وب سایت شما قرار دارد، سال ها بعد امکان دارد، این مسئله را فراموش کنید و مجددا از همان کلمه کلیدی استفاده نمایید. به یک سایت خارجی پیوند می دهید، مشکلات امنیتی و عملکردی ایجاد می شود. بنابراین باید به خوبی دلایل شکسته شدن لینک ها را بدانیم.از این طریق می توانیم از به وجود آمدن این امر جلوگیری کنیم. در واقع اگر بخواهیم به صورت کلی تعریف کنیم ،وجود چند صفحه ی یکسان در سایت و برای فهمیدن گوگل که کدوم صفحه ارزش بیشتری داره از تگ کنونیکال استفاده می کنیم.

بدون نیاز به توسعه دهنده! گوگل، وبمستران را به چشم کاربرانش نگاه نمیکند که در صورت اشتباه تایپ کردن یک واژه، سریعا برایشان واژه صحیح را جایگزین آن کند. به عنوان مثال اگر موتورهای جستجو قادر به مشاهده جاوا اسکریپت بر روی سایتتان نباشند، شما می توانید نسخه ای از خروجی HTML آن را در اختیارشان قرار دهید. اولین دلیل، برای مشخص نمودن صفحاتی بوده، که قصد دارید کاربران در نتایج جستجو مشاهده نمایند، همچنین برای ساده کردن ردیابی یک محصول یا موضوعی که چند صفحه به آن اختصاص دارد. البته به شرطی که درست و اصولی تولید شود و برای سئوی آن وقت گذاشت. در این حالت وبمستر سایت خود را به صورت ناخواسته با چند آدرس ثبت میکند. با بهینه سازی صفحات سایت، موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای موجود در سایت را درک کنند. Social Media Meta Tags عمدتا هنگام به اشتراک گذاری یک لینک در شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود.

با استفاده از تگ کنونیکال میتوان به موتور های جست و جو این مفهوم را رساند که از میان صفحات مشابه و گاها با محتوای یکسان، کدام محتوا و صفحه را به عنوان محتوای اصلی و بقیه را به عنوان محتوای کپی شناسایی کرده تا وب سایت را از خطر اتهام به تولید محتوای تکراری تبرعه کنیم. در این مقایسه میخواهیم از حوزههای مختلف، عبارتهایی را انتخاب کنیم و برای هر کدام یک نمونه خوب و یک نمونه غیر استاندارد به شما نشان دهیم. استفاده از حروف کوچک در URL : گفتیم که رباط جستجوگر گوگل آنقدرها هم که ما فکر می­کنیم باهوش نیست به همین دلیل ممکن است URL با حروف بزرگ را متفاوت از URL با حروف کوچک تلقی کند. دیتا انتری یا ورود اطلاعات به سیستمهای مختلف خدماتی است که در ایران تایپیست با بهترین کیفیت انجام میپذیرند. این به بازدید کنندگان فرصت تعامل با شما را میدهد و اگر آنها چیزی را که میبینند دوست داشته باشند، قطعا از بخشهای دیگر سایت شما بازدید میکنند تا ببینند چه چیزهای دیگری برای ارائه به آنها دارید. تجربه نشان داده که به طور قطع، گوگل به وبسایتهایی که ساختار بهتری از این نظر دارند، روی خوشتری نشان میدهد.

فرآیند دسته بندی در سایت جز مهمی از سئو سایت خبری به حساب می آید که باید با ایجاد دایرکتوری یا ساب دامنه های مختلف اجرا شود. به همین دلیل، اکثر آنها در وب سایت های خود، کاربران را در اولویت قرار می دهند و برای جذب آنها توضیحات متا دیسکریپشن را می نویسند؛ اما از موتور های جستجو نیز غافل نمی شوند. لذا آنالیز صحیح صفحه از نظر فاکتورهای سئو، با شیوه های معمول و رایج آنالیز امکان پذیر نمی باشد و جهت فراهم شدن این مورد، بایستی تا لود کامل سایت منتظر ماند. اما اگر سایتتان وردپرسی نیست، مقاله آموزش ساخت سایت مپ را بخوانید تا با انواع روش های دیگر ایجاد آن آشنا شوید.

اهمیت تصاویر در سئو موبایل نیز بسیار بالا می باشد. چنانچه سایت شما بر اساس قالب وردپرس طراحی شده است و شما از افزونه یوآست برای بهبود کیفیت سئو سایت خود استفاده می کنید می توانید به سادگی از کنونیکال استفاده کنید. سئو تکنیکال شامل اقداماتی است که سایت را به یکی از مهم ترین اهداف خود، یعنی کراول و ایندکس شدن توسط موتورهای جست و جو می رساند. به معنای بخش های پاسخ خام که در قسمت بالایی serp ها در خصوص پرس و جو های خاص نمایش داده می شوند. افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد. هدف اصلی فریم ورک ناکس که فریم ورکی بسیار کم حجم و انعطاف پذیر این است که توسعه دهندگان وب سایت ها با توجه به ویژگی های این فریم ورک این امکان را داشته باشند که از فریم ورک ناکس به منظور پایگاه اصلی پروژه شان استفاده کنند.

Og:title به عنوان محتوا اشاره دارد و یعنی در این قطعه کد باید بعد از کلمه content و بین دو گیومه، عنوان محتوا را بنویسید. افزونههای مختلفی مانند افزونه yoast جزو افزونههای سئو داخلی هستند که به بهبود عملکرد وردپرس کمک میکنند. باید بگوییم که برخلاف تصوری که تا الان داشتید؛ خزنده های گوگل URL ها را ایندکس میکنند نه صفحات را ! بسته به پایگاه مصرف کننده شما، مشتریان شما ممکن است در موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی یا سایر سیستم عامل ها قابل مشاهده نباشند. این تگ ها اصطلاحا یک Container می باشند که می توان درون آن انواع فایل ها و اشیاء چند رسانه ای مانند فیلم، عکس، فایل های صوتی، فایل های فلش و حتی یک صفحه وب دیگر را قرار داد.

نکته جالب درباره این افزونه می توانید به یک سایت خارج از وب سایت تگ کنونیکال داده و این مسئله برای افرادی که چندین وب سایت دارند، مناسب است. یک ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو می باشد که کلمات کلیدی بلند را که رقیبان کمتری دارند، بیابید. تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، بهینه سازی تایتل و دیسکریپشن، لینک سازی داخلی و خارجی، آدرس دهی مناسب، سئو تصاویر، بهینه سازی تجربه کاربری و … بعضی از این عوامل به تجربه کاربری مانند سرعت وب سایت ها بستگی دارند. بستگی دارد. مفاهیم اساسی سئوی تکنیکال خیلی پیچیده نیستند و برای اکثر افراد قابل درک هستند. افزونه Yoast دارای یکی از بهترین رابطهای کاربری حتی برای افراد مبتدی است! البته که افزونه رنک مث RankMath، افزونه جدید تری بوده و رابط کاربری آن منظم تر می باشد. سایت مپ یک فایل متنی است که در آن آدرس تمامی صفحات سایت شما ثبت شده و میشود. جالب است بدانید هر یک ثانیه تاخیر در بارگیری سایت، هفت درصد نرخ تبدیل آن را کاهش میدهد. این کار حجم فایل را بدون تاثیر بر کیفیت کاهش میدهد. وقتی سایت شما ریسپانسو باشد امکان دارد در مرورگرهای تلفن همراه در صفحه اول قرار بگیرد و این نکته بر سئو سایت تاثیر بسیاری خواهد گذاشت .

یکی از آن ابزارهایی که کار ما را برای سئو محتوا ساده تر کرده است، افزونه Yoast SEO است که با نصب و فعالسازی آن می توان سئو سایت های وردپرسی را ساده تر کرد. برای مثال یکی از مهم ترین این اقدامات، پنهان نکردن صفحات آرشیو از کاربران است؛ موردی که خلاف آن در بعضی از وب سایت ها دیده می شود. بلکه صرفا قرار است بعضی از کارهای زمان بر و حوصله سربر تخصصی را به کمک آنها انجام دهیم. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آنها به نمایش در میآیند. بنابراین برای استفاده از انواع ریدایرکت­ ها باید مقاله­ای که در رابطه با آموزش ریدایرکت تدوین شده است را با دقت خواند. خیلی از وب سایت های بزرگ، با توجه به مسائل UX طراحی های متفاوتی را برای نسخه های مختلف در نظر میگیرند.

وب سایت هایی که دارای تعداد مناسبی از کلمات کلیدی مرتبط هستند، در جستجوهای های موتور جستجو در رتبه های بالاتری یافت می شوند. اما در مقابل اگر بخواهد با کلمات لانگ تیل کارش را شروع کند، رقابت برایش خیلی آسان تر است؛ درست است که مخاطبان این عبارت ها کمتر هستند اما موضوع مهم اینجاست که رتبه گرفتن در آنها هم شدنی تر است! مخاطبان شما کلید ایجاد استراتژی شما هستند. کمک گرفتن از استراتژی سئو محتوا لانگ تیل ها! به این ترتیب گوگل متوجه میشود که باید آن 4 صفحه را از دور رقابت خارج کرده و با این کلمه کلیدی، صرفا یکی از آنها که شما مشخص کرده اید را سئو کند. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. HTTP/2 یا H2 بروز رسانی بزرگ در پروتکل HTTP است که توسط شبکه جهانی وب استفاده می شود. اگر تا الان تجربه سئو کردن یک سایت را نداشته یا اصلا با بهینه سازی سایت آشنایی کمی دارید، اینکه به دنبال یک چک لیست سئو بوده اید واقعا نشان دهنده هوشمندی شماست!

اهمیت Meta description در سئو در این موضوع است که هرچه ارتباط این بخش با محتوای متن بیشتر باشد، موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع صفحه خواهند داشت. مطالعات نشان میدهند که صفحات با سرعت بارگذاری بالا، نرخ ترک سایت پایینتری دارند و باعث افزایش نرخ فروش میشوند. بهینهسازی ساختار وبسایت باعث خواهد شد تا کاربران مدت بیشتری را در وبسایت شما بمانند و مطالبی که میخواهند را راحتتر پیدا کنند. اگر متوجه وجود این مسئله در وب سایت خود شدید، به فکر ادغام محتوا از صفحات رقیب و هدایت مجدد آن­ها به مواردی که بیش­ترین ارزش را دارند، باشید. معمولا افراد دوست دارند نظراتشان را بیان کنند و در مورد موضوعاتی که درباره آنها اشتیاق دارند، بحث و تبادل نظر کنند. در ادامه برخی از تکنیکها و نکات سئو وردپرس داخلی بیان میشود که میتواند چکلیستی عالی برای شما باشد. رابطه شبکههای اجتماعی و تگ کنونیکال Canonical tag: چنانچه یک URL به شکل Canonical را در فیسبوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید، این دو شبکه اجتماعی جزئیات و اطلاعات را از آدرس کانونی به اشتراک میگذارد.