تی وی روم (TV Room) چیست و بهترین شیوه طراحی برای آن کدام است؟

فضای نا منظم و شلوغ باعث استرس در زندگی افرد میشود. این سبک یادآور زندگی اشرافی فرانسویها و انگلیسیها است که تکتک اشیای دکوری منزلشان را با وسواس و هزینه بالا انتخاب میکردند. به دلیل اینکه همانطور که گفته شد سبک کلاسیک برای ویلاهای ساحلی با متراژ بالا و معمولا بالای ۸۰ متر استفاده می شود که باعث می شود هزینه بیشتری برای خرید پرداخت کنید. خیلی مواقع زیرزمین خانه ها با یک حوض تبدیل به حوضخانه می شد و بادگیرها هم وارد صحنه می شدند. اگر دوست دارید یک خانه شیک و مسحورکننده داشته باشید؛ از آن خانهها که مهمانها با در، دیوار و وسایلش کلی عکس میاندازند؛ باید مانند یک معماری داخلی تمامی اشیای تزئینی خانه،، مبلمان منزل و حتی رنگ دیوارها را انتخاب کنید. در این سبک شما حق این را دارید که اگر از درخشانی زیاد آن ناراحت هستید، شیشه ها را مات در نظر بگیرید. تعداد پنجره ها در این سبک طراحی زیاد می باشد. معمولا شوفاژ ها و شومینه ها فضای کم تری را اشغال می کنند و یا در دیوار کار شده و یا به دیوار ها چسبیده اند.

به نسبت سایز یک وسیله یا فضا در مقابل جسم انسان می گویند. در فضای این خانه آپارتمانی دو سرویس بهداشتی وجود دارد که هر دو دارای تم مشابه ای می باشند و تفاوت اصلی آن ها در جزئیات دکوراسیون داخلی خانه نیم پیلوت می باشد. معمولا این سبک طراحی داخلی برای افرادی که در آن زندگی می کنند، حس قدرت بسیاری را به وجود می آورد. این سخن ما رو به کار فرمایانی است که پرداخت هزینه به طراح داخلی برایشان سخت است؛ این هزینه بهانه این است که شما تا آخر عمر در یک فضای مطلوب زندگی و یا کار کنید. در واقع یکی از ویژگی های این سبک نظم زیاد آن است که اصالت و سنگینی خاصی در فضا حاکم می نماید. متخصص طراحی داخلی منزل اگر تشخیص دهد سبک کلاسیک برای شما مناسب است؛ در انتخاب لوازم دکوری و اثاثیه منزل از چوبهای تیره، رنگهای عمیق و سنگین مثلا زرشکی، سبز یشمی، سورمهای یا طلایی سیر استفاده میکند پارچههای گرانقیمت و طرحدار که جنس ابریشمی دارند یا گلدوزیهای پرکار در آنها لحاظ شده، هم در سبک کلاسیک زیاد دیده میشود. ۱۱-اگر اتفاقی و یا سانحه ای در حین کار رخ بدهد چه کسی مسوولیت آن را به دوش خواهد کشید؟ این مدارک در حین کار معمولا خیلی به درد می خورند و بسیار مهم هستند.

معمولا افرادی که این طرح را انتخاب می کنند، انسان های اصیل و منظمی هستند و این سبک نشان دهنده شخصیت آن هاست. تا چه حد این سبک را می پسندید و حاضرید آن را در فضای داخل محل زندگی و یا کاری خود اجرا کنید؟ بنابراین باید به خوبی دکوراسیون داخلی این محیط را طراحی کنید تا محیط دلپذیری برای زندگی شود.همه اجزا در طراحی دکوراسیون داخلی خانه باید یک هارمونی زیبا و اصولی داشته باشند. رس است. بنتونیت در تماس با آب تا حدود 30 برابر حجم اولیه خود آب جذب نموده و منبسط می گردد. نكته قابل توجه این است كه بعضی اوقات برای دسترسی به خصوصیاتی، ممكن است علاوه بر پایه و عمل آورنده رزینی، از موادی نیز به صورت پر كننده و تغییر دهنده، در ساخت اولیه رزین مورد نظر كمك گرفته شود.

این سبک از طراحی داخلی منزل، طیف بسیار گستردهای دارد و در آن شاهدیم که متخصص حین طراحی از خطوط صاف و منظم، پالتهای رنگی ساده و متریال ساده (جنس لوازم) مثلا استیل یا شیشه استفاده کرده است. ما شما را در انتخاب این سوال ها راهنمایی می کنیم. باید در این بند کاملا ذکر شود که چه درخواستی از طراح شده است و باید چه چیزهایی را تحویل بدهد و چه خدماتی انجام بدهد. پله دوبلکس فلزی: پله دوبلکس فلزی یکی از پر طرفدارترین انواع پله گرد در دکوراسیون داخلی منزل میباشد که میتواند به صورت تمام فلز و یا در ترکیب با مصالح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و ظاهر متفاوتی را به طراحی فضای شما ببخشد. اگر قرار باشد، طراحی یک فضا را به سبک مدرن انجام دهید، باید بدانید که اصلی ترین مشخصه ی آن استفاده از رنگ ها و متریال های ملایم و آرامش بخش است.

اگر با مشاور و طراح در این مورد مشورت کنید آن ها بهترین راه را پیش پای شما می گذارند و راه کار هایی ارائه می دهند که از با کیفیت ترین و مناسب ترین متریال ها به نحوی استفاده کنید که به بقیه فضا هایتان نیز آسیبی وارد نشود. اصل تقارن در آن خیلی باید با دقت رعایت بشود و همچنین تمام اکسسوری ها و لوازم آن باید با نظم خاصی چیدمان شوند. این روش معمولا به سبکی گفته می شود که افراد بدون سر رشته ای از طراحی داخلی به آن روی می آورند. یک طراح باید آن ها را به درستی درک کند و توانایی این را داشته باشد که به خوبی از آن در فضا استفاده کند و در پلان ها آن را پیاده کند. در مورد پلی استرها باید گفت كه در صورت وجود كاتالیست ها، عمل و عكس العمل پلیمری بین نقاط مشابه در زنجیره های رزینی یكسان صورت می گیرد. آن ها تجملاتی تر هستند و روی سطح بالایی آن ها ممکن است، اشکالی مانند تاج وجود داشته باشد. به این فکر کنید که یک مغازه دار برای فروشگاهش یک طراحی داخلی خوب و شیک نیاز دارد و سفارش می دهد، هدف او از این طراحی داخلی حس امنیت و خوشحالی در آن فضا نیست، بلکه جلب توجه مشتری و بالا بردن فروش خود است.

۲-به کارفرما در خرید تجهیزات و متریال ها مشاوره بدهد. قیمت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هزینه ای است که یک کارفرما بابت برنامه ریختن و پلن چیدن و نظارت کردن طراح روی پروژه او پرداخت می کند. معمولا طراحان در زمان پیشنهاد های دکوراسیون داخلی از شما می خواهند که تابلو ها را چفت در چفت به کار ببرید. همانگونه کـه در عکس زیر نیز مشاهده می شود، تم رنگی صندلیها بـه رنگ آبی فیروزهاي اسـت کـه یکی از رنگهاي اصیل ایرانی بـه شمار میرود. چیزی کـه در تصویر زیر مشاهده می کنید یک چیدمان بینقص اسـت کـه یک دکوراسیون ایرانی را حاصل کرده اسـت. معمولا متریال و لوازم استفاده شده در این سبک بسیار براق می باشند.

مخصوصا کف پوش که روی طراحی داخلی تاثیر خیلی خیلی زیادی می گذارد. برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل می توانید از دکوراسیون های داخلی با سبک مدرن و سلطنتی استفاده کنید که هر یک از این دکوراسیون ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. اینکه یک طراح داخلی با چه پیمانکارهایی پروژه را پیش ببرد و ارتباطات گستردهای داشته باشد در تعرفه های طراحی داخلی اثر مستقیم دارد مثلا یک گروه یک گچبر حرفهای ممکن است با افراد خیلی تازهکار همکاری نداشته باشند یا اصلا فرد تازهکار بتواند با اصول مذاکرهای که بلد است چیرهدستترین نقاش را برای ساختمان شما وارد پروژه کند. شما در دکوراسیون این طراحی داخلی به هیچ وجه نباید از گلیم ها و قالی ها و فرش های بزرگ و دستی و ضخیم و یا پرده های رنگی با خطوط ضخیم و جنس های ضخیم و زبر استفاده کنید. نظر شما راجع به سبک کلاسیک چیست؟ توجه داشته باشید طرح های راه راه، شطرنجی، و طرح گل های کلاسیک مثل داماسک، از بهترین گزینه ها برای پارچه های شما هستند. طرح مبلمان نیز تاثیر زیادی در طراحی داخلی پذیرایی کوچک دارد از این رو بهتر است شما مبلمان با طرح های ظریف و ال یا گرد را برای چیدن در فضای پذیرایی انتخاب نمایید.

ترفند طراحی دکوراسیون که باید بدانید را در این مجموعه جمع اوری کرده ایم اگر به فکر تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود هستید با ما همراه باشید. در نظر داشته باشید که این قیمتها حدودی بوده و صرفا برای ارائه تخمینی از هزینه کل بازسازی ارائه شدهاند. وجود عناصری مانند تراس، ستون و سقف شیروانی باعث شدهاند تا طراحی این نما به سبک کلاسیک نزدیکتر باشد. مبل برای روشن تر شدن فضا به رنگ سفید انتخاب شده که با یک فرم منحنی و سیال، احساس راحتی را در فضا به وجود آورده است. در طراحی فضاهای امروزی محدوده غذاخوری تنها با مبلمان آن قابل تشخیص بوده و حد و مرزی مانند دیوار ندارد. معمولا در این طراحی داخلی امروزی دیوار ها جزئیات و اکسسوری خاصی ندارد و بسیار ساده است. نمای ویلا نیم پیلوت باید حاوی مفهومی از فرهنگ، اقلیم و نیازهای انسان امروزی باشد.

پس از آنکه مکان دقیق نصب تلویزیون را روی دیوار مشخص کردید، نوبت به آن میرسد که پردههای مناسب را برای اتاق نصب کنید. این به شما بستگی دارد. در این سبک تمامی وسایل، متریال و اکسسوری ها ایرانی هستند. پله گرد در تهران و دیگر شهر های ایران بسیار محبوب است. پله گرد دوبلکس یکی از مدل های طراحی رایج می باشد و به عنوان یکی از پرفروش ترین پله ها به حساب می آید. سپس به مغازه بروید و وسایلی هماهنگ با ابعاد و سبک دکوراسیون آپارتمان خریداری کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری با سقف های کوتاه، بهترین گزینه برای بلند تر نمایان کردن سقف، استفاده از پرده های کشیده عمودی با رنگ های روشن یا خنثی است که می تواند باعث ایجاد انحراف بصری شده و سقف شما را بلند تر جلوه دهد، در نتیجه فضای محیط مورد نظر بلندتر دیده خواهد شد. روشنایی نیز در دکوراسیون اتاق پذیرایی مهم است. در گوشه کناری آشپزخانه و دقیقا در مقابل کابینت ها پلکانی سفید رنگ ساکنین را به بخش اتاق خواب این خانه دوبلکس کوچک می رساند جایی که هم نقش اتاق خواب را بازی می کند هم نقش سالن نشیمن را. به عنوان مثال، بلندی اپن آشپزخانه و پهنای یک صندلی، در مقایسه با جسم انسانی که هیکل متوسطی دارد، اندازه گیری می شود .

اشیای استفاده شونده نمایی صیقلی، شفاف و براق دارند و اکثر آنها کمرنگ هستند. کرم، پولاد، چوب های درخشان، شیشه، پلاستیک های جدید فشرده و کاشی های روشن و براق. غالب مصالح و متریالی که در این سبک طراحی داخلی از آن استفاده می شود: سنگ و چوب است. در این بند معمولا کم و کاستی ها و قوانین را ذکر می کنند. تمامی این پلان ها کاملا باید با شرایط، قوانین و ضوابط شهرداری و ساختمان سازی هماهنگ و یک سو باشد. معمولاً ترکیب رنگ ها برای طراحی دکوراسیون منزلی فوق العاده شیک با مشورت با دکوراتورها نیز قابل انجام است. داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی منزل کار راحت و آسوده ای نیست زیرا این خانه های لاکچری دارای متراژ بالایی هستند و باید با دقت و خلاقیت بالایی طراحی و دیزاین شوند و تمامی آیتمهایی که در یک طراحی لوکس و لاکچری رعایت می شوند، رعایت شود و دیزاین شیک و لاکچری اجرایی شود.

در این بند معمولا قیمت، هزینه و مبلغ دریافتی که طراح باید از کارفرما دریافت کند را ذکر می کنند. معمولا در این بند موارد ویژه، خاص و فورس ماژور ذکر می شود. ۵-طراحی و اجرای این پروژه را در چند مرحله انجام می دهید؟ اگر خانه کوچکی دارید حتما به دنبال چنین وسایلی بگردید چرا که تا حد زیادی به شما کمک میکند بتوانید همه چیز را مرتب در جای خود قرار دهید و نگران کوچک بودن فضای خانه نباشید. وقت رنگ کردن دیوارها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی به مساحت اتاق هم توجه داشته باشید. اینکه شما چه مدل مبل یا چه رنگی را بیشتر از همه دوست دارید؛ ذهنیت روشنتری به متخصصان شرکتهای طراحی داخلی منزل میدهد. این مدل طراحی داخلی برای ما ایرانیهای خیلی مناسب است زیرا المانهای اصلی سبک طراحی داخلی خاورمیانه، فرش، گلیم، ظروفی با طرح قدیمی و حکاکی شده هستند. هنگامی که یک متخصص طراحی داخلی منزل تصمیم میگیرد پروژهای را برای مشتریاش طرح ریزی کند، براساس احساسات و حال به خصوص یک روزش پلن کارش را طراحی نمیکند.

و گاهی مواقع می توان با یک تغییر کوچک ، افزودن یک اکسسوری ساده و یا جا به جایی وسایل می توان تغییرات بسیار بزرگ و قابل توجهی را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. که اکثرا پرده ها و مبلمان و کابینت ها با سنگین ترین تنالیته این رنگ ها به کار برده می شود. تمام رنگ هایی که در طراحی مینیمال به کار برده می شوند، حالت خنثی دارند. رنگ بیس و پایه در طراحی داخلی به روش مینیمال سفید می باشد. تمام متریال ها و اکسسوری های آن باید سبک مینیمال داشته باشند و از رنگ های خیلی جیغ و زیاد در آن استفاده نمی شود. شرکتهای دکوری که کارشان را خوب بلد هستند و تعدادشان هم آنقدرها زیاد نیست، طوری کارشان را انجام میدهند که حتی بعد از پایان پروژه هم با مشتریهایشان دوست میمانند و احوالشان را میپرسند. در این روش ابتدا باید با یک رنگ خاص دیوار را رنگ آمیزی کنید، سپس اسفنج را به رنگ دوم آغشته کنید و با ضربه زدن آرام اسفنج روی دیوار، سایه رنگ مورد نظر را روی رنگ اول به جا بگذارید. تمامی اسناد و مدارک هایی که باید حتما در قرارداد وجود داشته باشد، باید در این بند نوشته بشود .