نقش robots txt در سئو | theme-market

بله برای اینکه صفحه سایت شما بتواند توسط گوگل، بینگ و… ایندکس شود شما به فایل Robots.txt نیاز دارید. لینک های حاضر در صفحات بلاک شده توسط فایل robots.txt دنبال نخواهند شد. این مسئله بدین معناست که در صورت عدم وجود آن لینک در هیچ کجای وی یا یک صفحه بلاک نشده دیگر از وب سایت شما، توسط موتورهای جستجو دیده نشده و در نتیجه ایندکس نخواهد شد. ثانیا اعتباری از صفحه بلاک شده به لینک های آن منتقل نمی گردد. در صورتی که دارای صفحاتی هستید که در کنار ایندکس نشدن نیاز است که اعتبار آنها به لینک ها انتقال یابد، بایستی دنبال مکانیسم دیگری باشید.

ربات استخراج ایمیل و موبایل کاربران

اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. همواره از عدم وجود خطا در فایل robots.txt خود اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند.

http://asusmag.ir

اگر این افراد راهنما و نگهبان نباشند، کل سازمان دچار هرج و مرج می‌شود. هرکسی برای انجام مجله خبری تم مارکتهایش راهروها را بالا و پایین می‌‌کند و کارمندان هم نمی‌توانند کارها را به درستی انجام دهند. اجازه دهید برای درک آسان‌تر فایل Robots.txt از یک مثال ساده شروع کنیم. تجربه شما در استفاده و تنظیم این فایل چگونه است؟ آیا robots.txt سایت خود را بررسی کرده‌اید؟ چه مشکلاتی داشته اید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما بنویسید. یکی از مواردی که متخصصین بایستی در نظر بگیرند بررسی چک لیست کلیک پذیری یکی…

  • این فایل حاصل یک اجماع بین توسعه دهندگان موتورهای جستجو در روزهای ابتدایی بوجود آمدن اینترنت است ولی همچنان اغلب موتورهای جستجو بدان پایبند هستند.
  • این دستور به ربات گوگل می‌گوید علی رغم اینکه فولدر Photos از دسترس ربات‌ها خارج شده است، اجازه مشاهده و ایندکس فایل novin.jpg را دارد.
  • وقتی این درخواست‌ها از حد توان سرور سایت ما خارج شوند اتفاق از دسترس خارج شدن سایت رخ می‌دهد.
  • حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست.
  • بهترین روش پیشگیری از مسدود کردن دسترسی به دایرکتوری های بک اند شما و دایرکتوری های غیرضروری دیگر برای سئو شما از طریق robots.txt است.
  • فایل ربات این پتانسیل را دارد که بخش‌هایی از وب‌سایت را برای موتورهای جستجو از دسترس خارج کند.

اجازه دسترسی به همه خرنده ها به جز یک خزنده خاص را صادر کنیدUnnecessarybot ممکن است در سایت خزیده نشوند، همه ربات های دیگر ممکن است. اجازه دسترسی به یک خزنده را بدهیدفقط googlebot-news ممکن است کل سایت را بخزد. فایل robots.txt باید یک فایل متنی ساده با کدگذاریUTF-8باشد و خطوط باید با CR یا CR/LF یا LF از هم جدا شوند. موارد خاصی نیز وجود دارد که نمی‌خواهید هیچ بودجه خزشی را برای بازدید گوگل در صفحاتی با تگ noindex هدر دهید. اگر برای ایندکس کردن تمام صفحات خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است با مشکل بودجه crawl مواجه شوید.

مسدود کرده ربات‌ها و خزنده‌ها از دسترسی به یک فایل خاص:

در اوایل مقاله با انواع ربات‌ها و خزنده‌های سطح وب آشنا شدیم، حتی به صورت دقیق‌تر اسامی و وظیفه مهم‌ترین ربات‌های گوگل را هم بررسی کردیم. حالا به کمک دستور User-agent می‌توانیم مشخص کنیم که دستورات ما دقیقا توسط چه رباتی باید اجرا شوند. همانطور که گفتیم فایل ربات سایت یک استاندارد همگانی برای مشخص کردن محدودیت‌های خزیدن ربات‌های مختلف در سطح وب است، بنابراین انتظار می‌رود که از دستورات استاندارد و همگانی هم برای این فایل استفاده کنیم. به کمک فایل robots.txt می‌توانیم دقیقا مشخص کنیم که کدام یک از این ربات‌ها به کدام بخش‌های سایت اجازه دسترسی دارند و کدام یک باید دارای محدودیت‌هایی برای بررسی سایت‌مان باشند.

• مدیریت دسترسی موتورهای جستجو