نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان | theme-market

شما می توانید با یک جستجوی ساده و مطالعه ی ویژگی های هر ابزار بهترین آنها را با توجه به نیاز هایتان انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهید. تعداد سایت هایی که بصورت آنلاین به تولید نقشه ی سایت می پردازند بسیار زیاد است و اشاره به همه ی آنها در اینجا ممکن است کمی ملال آور باشد. نسخه ی رایگان آن به شکل اعجاب آوری ساده است و تنها با چهار گام ساده می توان با استفاده از آن به تولید نقشه ی سایت پرداخت. رابط کاربری این ابزار به شما اجازه می دهد تا با یک درگ اند دراپ ساده و شخصی سازی های با استفاده از رنگ ها و تصاویر، به تولید فایل های تکست یا XML بپردازید. اکنون نقشه ی سایت شما تولید شده است و به صورت عمومی قابل دسترسی است. به طور کلی اگر سایتی بسیار بزرگ دارید(برای مقال بیش از 50 هزار صفحه)، بهترین تصمیم انتخاب چند نقشه ی سایت است.

http://asusmag.irبا اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است. در نقشه سایت تنها صفحاتی که از لحاظ سئو مهم هستند ثبت می شوند. در واقع با استفاده از نقشه سایت خزنده گوگل را به سمت صفحات مهم تر هدایت می کنیم. این باعث می شود بودجه خزش یک وب سایت به طرز هوشمندانه ای مصرف شود. لینک سازی داخلی انجام نشده است، این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو این صفحات را نادیده بگیرند و آنها را در ایندکس خود قرار ندهند. اگر آرشیوهای قدیمی محتوا یا صفحات یتیم در وب سایت خود داشته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

  • بعد از اینکه گوگل، نقشه شما را جستجو کرد، بر روی Submitted Sitemaps کلیک کنید.
  • استفاده از نقشه سایت تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی صفحات وب ندارد.
  • بیش از ۲ میلیون سایت مختلف در دنیا از این افزونه بهره می‌برند.
  • اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است.
  • اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند.

به عنوان مثال‌، می‌توانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینک‌هایی به 386 صفحه وب است. 221 تا از این صفحات «Indexed» و 165 تای دیگر «Not Indexed» هستند. پس از آشنایی با سایت مپ و نحوه ایجاد آن توسط ابزار‌های مختلف، نوبت به معرفی کردن آن به گوگل می‌رسد. با استفاده از این تگ می‌توانید تاریخ و زمان دقیق به‌روزرسانی صفحات و مقالات سایت را برای گوگل مشخص کنید. Sitemap یا نقشه سایت لیستی از تمام URL صفحات سایت است و به گوگل این امکان را می‌دهد که صفحات مختلف سایت شما را شناسایی، کرال و ایندکس کند.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

اما از دیدگاه مجله خبری تم مارکت سایت مپ مسیری است که خزنده ها می توانند به راحتی با استفاده از آنها به تمامی صفحات مهم سایت سرک بکشند و آنها را ایندکس نمایند. سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود. همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید. با استفاده از بخش گزارش این فایل در سرچ کنسول، سایت مپ را برای گوگل ارسال کنید.

آموزش نقشه سایت با افزونه Yoast

به عبارت دیگر حتی اگر سایت شما فاقد نقشه باشد امکان ایندکس توسط گوگل و نمایش در بالاترین جایگاه نتایج جستجو را دارد. این فایل بر مدیریت بودجه خزش و سرعت ایندکس یا به‌روزرسانی صفحات تاثیرگذار است و البته تا زمانی که صفحات ما ایندکس نشوند هیچ شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارند. ربات‌های گوگل از منابع سرور شما برای خزش و ایندکس صفحات استفاده می‌کنند.

نقشه سایت