نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap | theme-market

سایت هایی که در آنها صفحات به سختی یافت می شوند(مانند سایت هایی که از محتواهای غیر متنی و فلش ها استفاده می نمایند). سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند و هنوز در آنها (چه داخلی و چه خارجی) لینک سازی مناسبی صورت نگرفته است. شما می‌توانید با استفاده از تگ hreflang در مورد نسخه‌های زبان جایگزین URL‌ها، این مورد را به گوگل اطلاع دهید. وقتی که در سایت خود از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند.

نقشه سایت در وردپرس

سایت‌های بزرگ با استفاده Sitemap_index می‌توانند چندین فایل نقشه داشته و میلیون‌ها صفحه را به‌راحتی مدیریت کنند. اگر فرصت کافی برای مطالعه مقاله و بررسی نکات عمیق‌تر را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی 17 دقیقه‌ای زیر را که بریده‌ای از کارگاه‌های تخصصی وبسیما است مشاهده کنید. توجه داشته باشید که Sitemap index files تنها سایت مپ های موجود در یک سایت را می تواند درون خود جای دهد. باید شامل یک ورودی با تگ به عنوان تگ XML پدر برای هر کدام از نقشه های سایت باشد. اگر شما از چند سایت مپ استفاده می می کنید، می توانید از Sitemap Index file برای معرفی یکجای تمامی سایت مپ ها استفاده کنید. به سادگی URL نقشه ی سایتتان را در اینجا اضافه نمایید و تمام.

http://asusmag.ir

مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم. در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند. نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید.

ثبت نقشه سایت در گوگل ضروری است؟

مجله خبری تم مارکت‌ای که در نقشه سایت ثبت شده وجود ندارد و با مراجعه به آن خطای 404 نمایش داده می‌شود. نام نقشه سایت هیچ اهمیتی ندارد و با هر نامی می‌توان این نقشه را معرفی ساخت. اما نقشه سایت بایستی با پسوند XML و بر روی سایت خودتان در دسترس باشد. اگر یک سایت مپ چندگانه فراهم کرده اید، پس از آن باید هر کدام از نقشه ی سایت هایتان را در یک Sitemap index file قرار دهید. فرمت XML مربوط به Sitemap Index file بسیار شبیه به فرمت XML مربوط به فایل سایت مپ می باشد.

  • پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید).
  • یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود.
  • اگر از این طریق باز هم تعداد و حجم صفحات به حد نرمال نرسید، باید سایت مپ را به چند قسمت تقسیم کنید.
  • در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید.
RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد.

سئو سایت هتل