نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap-سئو سئو | theme-market

در این قسمت، لیستی از نقشه های ارسال شده را مشاهده می کنید. هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده برای شما کاربردی بوده و به موفقیت شما در سئو کمک کند. در این مقاله نگاهی جامع و کاربردی به مفهوم نقشه سایت داشتیم؛ ابتدا تعریفی از نقشه سایت ارائه کردیم و سپس کاربرد و نحوه ساخت نقشه سایت را به صورت ویدیویی آموزش دادیم. در انتها به صورت موردی چند نقشه سایت را به صورت نمونه بررسی کردیم. اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود.

  • بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید.
  • این برای نشان دادن تعداد دفعات تغییر محتوا به موتورهای جستجو و بنابراین تعداد دفعاتی که آنها باید URL را بخزند استفاده می شود.
  • 2- سایتتان دارای آرشیو بسیار بزرگی از مطالب باشد که یا از یکدیگر ایزوله شده باشند یا به خوبی با یکدیگر لینک نباشند.
  • آدرس صفحه در نقشه سایت هست (کد 200) ولی در این صفحه هیچ محتوای ارزشمندی دیده نمی‌شود و پیامی مبنی بر عدم وجود محتوا نمایش داده می‌شود.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، تفاوت اصلی این است که نقشه‌های سایت چه کسانی را هدف قرار می‌دهند و چه کسی باید اطلاعات را بفهمد یا بخواند. در حالی که دو روش اول مستلزم دسترسی شما به وب سایت بود، روش های بعدی اینطور نیست. نقشه های سایت یک چیز نسبتاً استاندارد هستند، به همین دلیل است که معمولاً می توان آنها را با استفاده از یکی از 6 راه نشان داده شده در زیر مکان یابی کرد.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.

امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت مجله خبری تم مارکت فارسی منجر شود. با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید. تمام صفحات موجود در نقشه سایت باید صفحات محوری و قابل ایندکس باشند. اما برخی صفحات به مرور زمان و به خصوص اگر مطالب زیادی در سایت باشد وارد نقشه سایت می‌شوند که لزوما از کیفیت و ارزش زیادی برخوردار نیستند. دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید.

فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید.

هر کدام از نقشه های سایت استفاده شده در این فایل نباید بیش از URL داشته باشند و حجمشان نباید از 50 مگابایت بیشتر باشد. در اینجا نیاز است توضیحاتی در مورد نقشه ی سایت های چندگانه ارائه نماییم. تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک خط را به کد این فایل اضافه کنید.

http://asusmag.ir