نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد | theme-market

به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند. مدیریت این ابزار تنها برای نسخه https ضروری بوده و فایل نقشه سایت نیز تنها در این پنل به گوگل معرفی می‌شود. بخش زیادی از اطلاعات و مثال‌های ارائه‌شده در این مقاله از کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول آکادمی مجله خبری سئو وبسیما جمع‌آوری شده است. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه کارگاه و تهیه ویدیو به صورت کامل با نقشه سایت آشنا شوید. در کارگاه سرچ کنسول مثال‌های متعددی برای درک بهتر نقشه سایت بررسی می‌شود.

آیا نقشه سایت XML یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

با استفاده از مجله خبری تم مارکت سایت از هر صفحه موجود در وبسایت آگاه شده از جمله هر گونه URLهایی که از طریق فرایند خزنده نرمال توسط موتور جستجو شناسایی نمی‌شوند. نقشه‌های سایت مفیدند اگر شما دارای سایتی با محتوای پویا هستید، همچنین دارای سایتی جدید و اینکه زیاد به آن لینک نشده و یا حاوی مقدار زیادی محتوای آرشیو شده است که به خوبی لینک نشده است. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد.

  • بررسی این مورد نیازمند دسترسی به سرچ کنسول است در غیراینصورت نمی‌توان پاسخ دقیقی داد.
  • برخی از این تولید کننده های سایت مپ برای سایت های با حداکثر 500 صفحه به طور رایگان نقشه سایت تولید می نمایند.
  • سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند.

شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. البته بستگی به این دارد که شما از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید.

فعالیت های سئوکار

پس از ثبت نقشه سایت، لیست سایت مپ‌های ما به صورت زیر نمایش داده می‌شود. برای درک بهتر هر کدام از اعداد مشخص‌شده در تصویر را با هم بررسی می‌کنیم. بودجه خزش یا Crawl budget به تعداد صفحاتی گفته می‌شود که ربات های گوگل طی یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یک روز) در سایت ما بررسی و ایندکس می‌کنند. برای سایت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند معمولا این بودجه از تعداد صفحات در صف ایندکس کمتر است در نتیجه مدیریت آن اهمیت بسیار بالایی دارد. بزرگ‌ترین چالش گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران، بررسی و ایندکس صفحات وب است.

http://asusmag.irمقادیر معتبر از 0.0 (پایین ترین) به 1.0 (بالاترین) می روند. طبق گفته های آقای مولر گوگل به این تگ اهمیت نمی دهد و آن را نادیده می گیرد. به موتورهای جستجو می گوید که کدام نسخه XML و کدگذاری مورد استفاده قرار گرفته است.