قیمت دی وی دی رایتر خرید بلوری رایتر روز 10 مرداد آی تی بازار

دی وی دی رایتر (درایو نوری) قطعه ای در کامپیوتر می باشد که وظیفه خواندن و نوشتن ویا پاک کردن اطلاعات بر روی سی دی و دی وی دی را دارد . برخی از درایو های نوری فقط قابلیت خواندن اطلاعات را دارند که به دی وی دی رام (DVD Rom) معروف هستند وبرخی دیگر قابلیت خواندن و نوشتن اطلاعات را دارا هستند که به دی وی دی رایتر (DVD/RW) معروف می باشند . نسل جدید درایو نوری هم به خاطر استفاده از لنز آبی و بالا رفتن حجم دیسک دی وی دی آن به بلوری (Blu-ray) معروف می باشند . دیسکت های سی دی و دی وی دی و بلوری از حجم 700 مگابایت تا 50 گیگابایت اطلاعات را درون خود ذخیره می کنند . امروزه برای استفاده دی وی دی رایتر برای دستگاه هایی که فاقد این قطعه می باشند دی وی دی رایتر اکسترنال تولید شده است که دارای رابط کابل یو اس بی (USB) می باشند . با پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن محصولات جدیدی از قبیل فلش مموری ها و هارد اکسترنال و کارت حافظه ، استفاده از دی وی دی رایتر بسیار کمتر شده است .

دی وی دی کودک کایو Caillou کد 161693

ایسوس یک شرکت تایوانی است که محصولات الکترونیکی متنوعی نظیر کامپیوتر، لپ تاپ، مادربورد، مانیتور، کارت گرافیک، رایانه جیبی، درایو نوری اینترنال (داخلی) و اکسترنال، گوشی موبایل و قطعات شبکه را تولید می‌کند. گستردگی محصولات ایسوس، این شرکت را به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های الکرونیکی دنیا تبدیل کرده است. این محصول از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل شده و قابلیت خواندن و نوشتن رویسی دی و دی وی دی را دارا می‌باشد. سرعت خواندن و نوشتن دیسک‌هایدی وی دی در اینمحصول، 8Xمی‌باشد. این مدل از درایو اکسترنال برند ایسوسقادر است دیسک‌هایسی دیرا با سرعت 24X بخواند یا بنویسد. این دستگاه به‌خاطر ابعاد مناسبیکه دارد،به راحتی در کیف لپ‌تاپ جای گرفته و حمل می‌شود.

سی دی نرم افزار لغت نامه دهخدا (شامل دوره کامل کتابهای شانزده جلدی )

به نظر من اگه این پول رو بدین و مثلا رم ، گرافیک و … ارتقا بدین و یا یه مسافرت توپ به خطه سرسبز شمال برین تاثیرش خیلی بیشتر باشه . اما اگه پولتون زیادی کرده خب دیگه سوال کردن نداره که ، بخرید دیگه . پس تو شرایط مساوی بین دو دی وی دی رایتر ، اونی که بافر بیشتری داره اولویت داره . جهت متصل کردن دی وی دی رایتراکسترنال به سیستم خود احتیاجی به آداپتور و یا چیز دیگری نیست. بنابراین بعضی از دی وی دی رایترها امکان یک بار نوشتن را دارند ولی بعضی دیگر امکان چندین دفعه نوشتن را دارند.

اما به هرحال قدرت اصلی این نوع درایو در باز خوانی اطلاعات از دی وی دی هاست . دی وی دی رام ، قادر است اطلاعات ثبت شده روی DVD-Video ، DVD-ROM و DVD-Audio را بخواند . ممکن است گاهی پیش بیاید که درب دی وی دی رایتر شما باز نشود، این در صورتی است که چراغ LED آن روشن شده و صدای موتور آن می آید، اما در باز نمی شود. منظور از تسمه، چیزی است که حرکت دهنده نیرو از موتور به چزخ دنده ای که وظیفه باز و بسته کردن درب دی وی دی رایتر را دارد. در این مطلب در قالب یک ویدیو علت باز و بسته نشدن درب دی وی دی رایتر و نحوه تعمیر آن آموزش داده شده است.

مقایسه قیمت دی وی دی و بلوری رایتر در 6 برند

نگهداری کنید تا گرد و غبار موقع حمل ، داخل آن نفوذ نکند، با این شرایط می توانید تا مدت زمان طولانی ازآن استفاده کنید. دی وی دی رایترها یک وسیله خوبی برای تهیه نسخه های پشتیبان از فایل های مختلف می باشد.دی وی دی ها سبک و نازک هستند که جا به جایی آنها راحت می باشد. دی وی دی رایتر ایسوس، دی وی دی رایتر لایت آن،و دی وی دی رایتر پایونیر. برای درک آسان و سریع مفهوم ” درایو نوری اکسترنال ” نیاز است که ابتدا دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” را به صورت جداگانه توضیح دهیم.

  • سیستم رو روشن کنید باید به طور اتوماتیک شناسایی بشه ، اگه نشد دیگه کاری از دست من بر نمیاد 😀 .
  • بسیاری از انواع دی وی دی رایترها ، قادرند بدون هیچ مشکلی ، اطلاعات ثبت شده روی دی وی دی های دولایه DVD+R DL DVD-R/DL را نیز بازخوانی نموده و اطلاعات جدید را نیز ثبت نمایند .
  • اگر کابل‌ها هیچ گونه مشکل و قطعی نداشتند، مطمئن شوید که برق به داخل دستگاه DVD PLAYER می‌رسد و سپس منبع خروجی DVD PLAYER را یک مرتبه خارج و مجدد وصل کنید.
  • این محصول از توانایی رایت اطلاعات روی انواع دیسک‌ها، حتیDVDهای دولایهنیز برخوردار می‌باشد.