فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟ محتواکده | theme-market

موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. فایل txt برای مخفی کردن اطلاعات خصوصی مناسب نیست و فقط باید دستورالعمل‌های ربات‌ها را در آن قرار داد. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که همه صفحات و محتوای سایت را مجاز به بررسی هستند. RPA مخفف Robotic Process Automation به معنی خودکارسازی فرایندهای رباتیک است. به بیان ساده‌تر،RPA جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری بجای انسان است.

اما اگر می‌خواهید تنها به یک ربات خاص مانند ربات گوگل دستور خاصی را بدهید، دستور شما باید به شکل زیر نوشته شود. این کد به این معنی است که “اجرای دستورات فایل، تنها برای ربات گوگل الزامی است. دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیزی است که این روزها خیلی می شنویم. به دنبال طراحی سایت و سئوی سایت هستیم اما نمی دانیم که تمامی این فعالیت های جزء دیجیتال مارکتینگ است.

  • کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
  • دقت داشته باشید که این فایل در مسیر روت سایت یعنی آدرس /robots.txt قرار دارد.
  • در فایل robots.txt دستورالعمل هایی تعیین می کنید که کدام بخش از دامنه توسط ربات ها خزیده شود یا نه.
با استفاده از این فایل شما در حقیقت به معرفی بخش های قابل دسترس و همچنین مشخص نمودن بخش هایی که نمی خواهید ربات های جستجوگر سطح وب یا همان Web Crawlers به آن ها دسترسی داسته باشند؛ می پردازید. در واقع این خزندگان سطح وب، با بررسی این فایل، اطلاعات سایت شما را به ثبت می رسانند. جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود. به عبارتی دیگر اگر دسترسی به صفحه ایندکس شده ای را توسط فایل robots.txt بلاک کنید، همچنان آن صفحه در نتایج جستجو قابل رویت است. موتورهای جستجو محتوای فایل robts.txt را کش کرده و معمولا روزی یک بار آن را بروزرسانی می نمایند. در صورت تغییر در فایل robots.txt می توانید آن را از طریق ابزار مربوطه در گوگل سرچ کنسول، تغییرات صورت گرفته را سریعا بروزرسانی کنید.

Link Velocity چیست؟

چرا که مجله خبری تم مارکت علاقه مند به مشاهده وب سایت به شکلیست که برای کاربران به نمایش در می آید. گوگل این گونه می تواند وب سایت را از دید موبایل فرندلی بودن بررسی نماید. آیا از وجود فایل robots.txt در وب سایت خود مطمئن نیستید؟ تنها کافیست که عبارت robots.txt را به انتهای نام دامنه خود اضافه کرد و یو آر ال نهایی را در مرورگر خود وارد کنید. اگر هیچ صفحه متنی ظاهر نشد، پس چنین فایلی در سایت شما وجود ندارد.

طراحی پورتال سازمانی

برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید. این دستورات به پایشگر Googlebot (ربات پایشگر گوگل) اعلام می کند که یو آر ال های شامل /example-subfolder/ پایش نکند. آخر سر هم حتما فایل robots.txt خودتون رو توی robots.txt tester گوگل تست کنید تا از محدود شدنشون مطمئن بشید. جدول زیر شامل نمونه‌هایی از آدرس‌های اینترنتی robots.txt و مسیرهای URL است که برای آنها معتبر هستند. ستون یک شامل URL یک فایل robots.txt است و ستون دو شامل دامنه‌هایی است که آن فایل robots.txt برای آنها اعمال می‌شود و نمی‌خواهد.

http://asusmag.ir