فایل Robots txt چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ مه ویژن | theme-market

به عنوان مجله خبری تم مارکت شما می توانید از ایندکس شدن محتوای تکراری سایت خود جلوگیری کنید. حالا به راحتی می‌توانید محتوای فایل ربات خود را ویرایش کنید و بعد از انجام تغییرات بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. در صورتی که از قبل به کمک این پلاگین یک فایل robots.txt هم برای سایت‌تان ایجاد نکرده باشید به صورت زیر به شما پیشنهاد ایجاد یک فایل جدید می‌دهد که باید بر روی آن کلیک کنید. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم.

به عنوان یک فایل متنی، در واقع می توانید با استفاده از دفترچه یادداشت ویندوز یک فایل ایجاد کنید. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید. این فایل حجم سنگینی ندارد و در اکثر مواقع نهایتاً چند صد بایت خواهد بود. از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید.

  • کاهش سرعت بارگذاری سایت نیز ارتباط مستقیمی با سئو و تجربه کاربران دارد.
  • به همین علت نیز باید قوانینی را تنظیم کنید تا موتورهای جستجو به صفحات تولید شده توسط این فیلتر دسترسی نداشته باشند.
  • دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است.
  • در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود.
  • همان‌طور که در بالا گفته شد می‌شود صفحه نتایج جست‌وجو داخلی سایت را از ایندکس شدن و نمایش در صفحه نتایج جست‌وجو موتورهای جست‌وجو مانند گوگل را به وسیله فایل Robots.txt مسدود کرد.

این صفحه هیچ ارزشی برای ایندکس ندارد و گاهی ممکن است باعث محتوای تکراری هم شود. همان‌طور که در بالا گفته شد می‌شود صفحه نتایج جست‌وجو داخلی سایت را از ایندکس شدن و نمایش در صفحه نتایج جست‌وجو موتورهای جست‌وجو مانند گوگل را به وسیله فایل Robots.txt مسدود کرد. در این مثال به راحتی می‌توان این‌کار را انجام داد تا مشکل حل شود.

آیا با فایل Robots.txt می‌توان صفحه‌ای را از نتایج جستجو حذف کرد؟

کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. هر گروه با یک خط User-agent شروع می‌شود که هدف گروه ها را مشخص می‌کند. هر گروه از چندین قانون یا دستورالعمل (دستورالعمل) تشکیل شده است، یک دستورالعمل در هر خط. در دو خط بعدی ما اجازه ندادیم به اونا تا دایرکتوری افزونه های وردپرس ما و همچنین فایلreadme.htmlرو شاخص گذاری کنن. با این حال از اول سپتامبر 2019 گوگل پشتیبانی از این دستورالعمل را به طور کامل متوقف کرد. برای سال های طولانی گوگل توصیه می کرد که از دستورالعمل غیر رسمی noindex استفاده کنید.

http://asusmag.irپروتکل دیگری که برای فایل‌های robots.txt استفاده می‌شود، پروتکل Sitemaps است. نقشه‌های سایت به خزنده وب نشان می‌دهند که در کدام صفحات می‌توانند بخزند. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد.

دستورالعمل Disallow در این فایل