فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین | theme-market

همین قابلیت است که اهمیت فایل robots.txt را در سئو دوچندان می‌کند. Crawl Budget در حقیقت تعداد صفحاتی از وب سایت‎تان است که ربات گوگل در یک روز آنها را خزیده و بررسی می‌کند. بودجه شما، یا همان تعداد صفحاتی که توسط Googlebot مشاهده می شوند، بر اساس حجم وب‌سایت شما (تعداد صفحات)، سلامت آن (عدم بروز خطا) و تعداد بک‌لینک‌های سایت‌تان تعیین می‌شود. هر کدام از این ربات‌ها به صورت مداوم، صفحه‌های وبسایت را بررسی می‌کنند.

  • فقط فراموش نکن من بارها در آموزش سئو وبین سئو گفتم که site map سایت مپ ات را هم داخل robots.txt به گوگل معرفی کن.
  • توجه داشته باشید که دستورالعمل Crawl-delay دقیقا باید بعد از دستورالعمل های Disallow یا Allow قرار گیرد.
  • یکی از دلایل استفاده از فایل Robots.txt، بهود عملکرد سئوی سایت هست.
  • با این فایل شما می‌توانید محتواهایی که نمی‌خواهید توسط موتورهای جستجو بررسی و در نتایج جستجوها نشان داده نشود را مشخص کنید.
  • شما در این دستورات به ربات‌های موتورهای جست‌وجو می‌گویید کدام صفحات را crawl و ایندکس کنند و به کدام صفحات اصلا کاری نداشته باشند و آن صفحات را ذخیره و ایندکس نکنند.
یکی دیگر از مجله خبری تم مارکتهای سئو فنی مربوط به فایل روبوتس است.فایل Robots.txt یکی از فایل‌های مهم در سایت‌ها است. با استفاده از آن می‌توان به موتورهای جست‌وجو اعلام کرد که چه محتوا و صفحاتی را برای ایندکس شدن بررسی نکنند. با این فایل شما می‌توانید محتواهایی که نمی‌خواهید توسط موتورهای جستجو بررسی و در نتایج جستجوها نشان داده نشود را مشخص کنید. یکی از نکات قابل توجه در ایجاد این فایل، ایجاد نام فایل با حروف کوچک است. به ویژه در سیستم عامل لینوکس اگر برخی از حروف فایل بزرگ باشند، موتور جستجو امکان دریافت فایل را نخواهد داشت. طراحی سایت آرایشگاهی یا طراحی سایت سالن زیبایی مقوله‌ای است که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دلیل آن نیاز آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به ارائه خدمات در قالبی جدید و نوآورانه است.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که فایل Robots.txt چیست؟ همچنین نحوه بهینه سازی فایل robots.txt برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. من یک وبسایت با ورد پرس ساختم و بعد از قرار دادن تعدادی مطلب تیک اجازه بررسی محتوا توسط موتور های جستجو را برداشتم. هفته اول تعداد بازدید سایت عالی بود ولی بصورت ناگهانی افت کرد و الان به صفر رسیده. تم رو عوض کردم و در گوگل وبمستر هم سایت رو ثبت کردم اما افزونه یوست هنوز پیغام میده که سایتتون ایندکس نمیشه.در سایت وبمستر تولز هم برای نقشه ی سایت ارور میده!

تایید به عنوان یک انسان توسط خود گوگل

با وجود این که امروزه تمامی موتورهای جستجو به این دستورالعمل ها احترام می گذارند ولی باید توجه داشت که پیروی از آنها برای هیچ یک از موتورهای جستجو اجباری نیست. توجه داشته باشید که فایل Robots.txt تنها یک دستورالعمل اختیاری است که ممکن است برخی از موتورهای جستجو اقدام به اجرای آن نکنند. شما نمی خواهید که موتورهای جستجو در بخش های admin وب سایت شما بخزند. این مسئله به خصوص زمانی که قصد راه اندازی ویژگی های جدید در وب سایت خود را دارید بیشتر از قبل خود را نمایش می دهد و تاثیر بیشتری روی سئو سایت شما می گذارد. با این حال باید توجه داشته باشید که گوگل از امکان تعریف یک crawl rate یا نرخ خزیدن که به آن نرخ درخواست نیز گفته می شود پشتیبانی می کند که شما می توانید از طریق کنسول جستجوی گوگل به آن دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت موتورهای جستجو در زمان تجزیه فایل robots.txt سردرگم می شوند.

http://asusmag.irبرای Google، مدیران می‌توانند فرکانس خزیدن را برای وب‌سایت خود در کنسول جستجوی Google تغییر دهند. بنابراین اگر شما هم قصد راه اندازی یک وب سایت بزرگ تجاری را دارید حتما باید به کیفیت فایل robots.txt وب سایت خود توجه کنید و تمامی نکاتی که در این مطلب بیان کردم را رعایت کنید. بنابراین زمانی که حجم فایل های شما بیشتر از این مقدار باشد توسط موتور جستجوی گوگل نادیده گرفته می شود.

فایل Robots.txt چیست؟