فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین | theme-market

در مرحله دوم، بعد از اینکه مجله خبری تم مارکت کردیم دقیقا با چه رباتی طرف هستیم، حالا باید مشخص کنیم که محدودیت‌های این ربات چیست و چه صفحات و منابعی از وبسایت شما را نباید بررسی کند. با اینکار در حقیقت اعلام می‌کنیم که تمام ربات‌ها مد نظر ما هستند و تمام ربات‌ها باید به دستورات ما توجه کنند و دیگر نیازی نیست اسامی تک تک ربات‌ها را بنویسیم. به این ترتیب ربات Googlebot که اصلی‌ترین ربات گوگل است متوجه می‌شود که باید به دستورات خاصی توجه کند. هرکدام از این ربات‌ها با توجه به شناختی که از سایت ما پیدا می‌کنند با نرخ مشخصی به نام “Crawl Budget” به سایت‌مان سر می‌زنند و تغییرات آن را بررسی می‌کنند.

کنترل دسترسی ربات‌های جستجوگر

در صورتی که این فایل را بروزرسانی کرده‌اید بهتر است آدرس آن را برای بررسی در گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا سریع‌تر بروز رسانی شود. اگر می‌خواهید یک فایل Robots.txt ایجاد کنید بهترین راهنما برای شما دستورالعمل گوگل است. این دستورالعمل یک فرایند چند خطی است که به شما در کوتاهترین زمان ممکن آموزش می‌دهد چه دستوراتی را در فایل خود قرار دهید تا ربات‌های گوگل بتوانند به خوبی در سایت شما جستجو کنند.

  • 1390 – 1401 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای دهاستینگ محفوظ می باشد.
  • این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید.
  • حتما باید برای هر موتور جستجو یک گروه از دستورالعمل ها را تعریف کنید.
  • همانطور که گفتیم فایل ربات سایت یک استاندارد همگانی برای مشخص کردن محدودیت‌های خزیدن ربات‌های مختلف در سطح وب است، بنابراین انتظار می‌رود که از دستورات استاندارد و همگانی هم برای این فایل استفاده کنیم.
  • برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید.

برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید. این ربات با کلیک بر روی لینک شما در جاهایی که بک لینک گرفته اید باعث میشود بک لینک شما سریع تر توسط گوگل ایندکس شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پونه مدیا می باشد. محتواها را ایندکس کنند تا به کسانی که دنبال اطلاعات در دنیای وب هستند نشان دهند. 1390 – 1401 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای دهاستینگ محفوظ می باشد.

بعنوان مثال nardebangroup.com فایل خودش را دارد و my.nardebangroup.com هم فایل robots.txt جدا دارد. تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد. پس لازم است اطلاعات موجود در این مقاله را دقیقا مطالعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به اعمال تغییرات در این فایل اقدام کنید. چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت…

http://asusmag.ir

اما در برخی سایت‌های کوچک با تعداد صفحه‌های محدود، می‌توان در مواردی حتی قید این فایل را هم زد و به موتورهای جستجو اجازه داد تا تمام صفحات را بررسی کنند. با اینکار خزنده‌های موتور جستجو گوگل حتی اگر فایل robots.txt سایت شما را هم نادیده بگیرند چون در داخل صفحه صراحتا از ربات‌ها خواسته شده که این صفحه را ایندکس نکنند، به این درخواست احترام می‌گذارند. خوشبختانه برای بررسی صحت فایل Robots.txt می‌توانید از ابزار تست سرچ کنسول کوگل استفاده نمایید تا از درستی اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید. Robots.txt فایل، یک فایل متنی می باشد که در Root Directory (روت دایرکتوری) یا مسیر اصلی هاست فضای وب سایت تان قرار دارد.

چه صفحاتی را با فایل robots.txt از دسترس موتورهای جستجو خارج کنیم؟