فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt | theme-market

در چند مورد نادر که در یک صفحه همزمان از تگ‌های نوفالو و ربات دیس‌آلو استفده می‌شود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. چرا که اگر به طور همزمان استفاده شود گوگل در نتایج جستجو چنین پیغامی را نمایش می‌دهد که «توضیحی برای این صفحه در دسترس نیست» و در کارکرد کلی سایت شما تاثیر می‌گذارد. باید دقت داشته باشید که صفحات شما همزمان از این دو تگ و ربات استفاده نکنند تا صفحات به درستی به موتورهای جستجو معرفی شوند. گوگل در این باره می گوید که تگ indexifembedded “به یک مشکل رایج می پردازد. این مشکل به طور کلی ناشران رسانه ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که متقاضیان بخواهند محتوای خود را در زمانی مشخص در صفحات شخص ثالث جایگذاری کنند تا گوگل به ایندکس صفحات بپردازد.

معرفی سایت

مجله خبری تم مارکت دیگر کودکی نیست که فقط به محتوای html سایت شما دقت کند و آن را در حالی که شما از دیگر تکنولوژی هایی مثل جاوا اسکریپت و … استفاده می کنید نادیده بگیرد و تمامی محتواهای تمام صفحات شما را بیرون بکشد. گوگل فقط به دستور شما صفحاتی مشخص را مورد دسترسی قرار می دهد. اگر به آن بگویید صفحاتی مثل بک اند وب سایتتان را ایندکس نکند، او به شما احترام می گذارد و این کار را انجام نمی دهد.

چگونه فایل Robot.txt را ایجاد کنیم؟

راه‌های دیگر جایگزین برای حذف صفحه از نتایج جستجئی گوگل را در ادامه معرفی می‌کنیم. فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید. مدیران این سازمان هم چون می‌دانند مراجعه کننده‌ها همه‌جا را نمی‌شناسند، پس کنار در ورودی یک باجه اطلاعات درست کرده‌اند و یک یا چند نفر را مسئول راهنمایی و نگهبانی گذاشته‌اند.

http://asusmag.ir

خیر ربات‌های بدافزارها به دنبال اطلاعات کلی از سایت‌ها مانند ایمیل‌های بخش Info هستند درنتیجه به صورت کامل Robots.txt را نادیده می‌گیرند و از دستورات آن پیروی نمی‌کنند. هدف این ربات‌های مخرب پیدا کردن ایمیل‌های شرکتی است تا هرزنامه و اسپم‌ها را به صورت انبوه برای این ایمیل‌ها ارسال کنند. فایل Robots.txt دسترسی خزنده‌ها به بخش‌های مختلف سایت شما را کنترل می‌کنند. درنتیجه اگر شما به صورت تصادفی Googlebot را از خزیدن در سایت خود منع کنید ممکن است برای سئو و رتبه بندی سایت شما خیلی خطرناک باشد.

نمونه یک فایل Robots.txt:

در واقع این فیلتر همان محتوایی را تولید می کند که در صفحات دیگر وجود داشت. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) . بعد توی این فایل باید کد خاصی بنویسیم آقای حسینی؟ چون نمی دونم باید چی باشه تو این فایل. خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. کد robots.txt خود را از صفحه robots.txt تستر با کلیک روی دانلود در کادر گفتگوی ارسال دانلود کنید.

  • با این حال از اول سپتامبر 2019 گوگل پشتیبانی از این دستورالعمل را به طور کامل متوقف کرد.
  • در صورتی که نتیجه‌ای در برنداشت باید به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt ایجاد کنید و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود و مطالب ارائه شده در این مقاله اصلاح کنید.
  • اما در صورتی که نیاز به تعاریف دستورات متفاوت برای user agent های مختلف دارید، میتوانید با فراغ بال آنها را در فایل robots.txt تعریف کنید.
  • یک فایلی هست به نام robots.txt، می گذاری اش در روت هاستت و این جوری به آنها دستور می دهی.