فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt | theme-market

این ابزار نمی‌تواند به صورت مستقیم فایل robots.txt را ویرایش کند. بعد از زدن دکمه submit پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد فایل جدید ویرایش شده را دانلود کرده و به جای فایل قبلی در سرور میزبان وبسایت جایگزین کنید. فرقی نمی‌کند میزبان وبسایت شما یک سرور اختصاصی، اشتراکی یا مجازی است، فقط کافی است این فایل را در پوشه یا همان دایرکتوری اصلی سایت بارگذاری کنید. همانطور که می‌بینید دیجیکالا دستور سایت مپ را در فایل robots.txt خود قرار داده است. دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی. فایل Robots.txt‌ یک ابزار بسیار بحرانی برای سئو می‌باشد و اگر نتوانید به درستی آن را هندل کنید ممکن است در امنیت سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

سرور ابری

لازم به ذکر است که این مجله خبری تم مارکت ها را هیچ شخصی به غیر از مالک سایت نباید داشته باشد. در ادامه ی مقاله نحوه ساخت فایل ربات را با دستورات آن آورده ایم. توجه کنید که اگر سایت شما فایل Robots.txt نداشته باشد هم ربات‌های گوگل کار خودشان را می‌کنند. اگر چنین فایلی وجود نداشته باشد، ربات بدون هیچ محدودیتی به تمام بخش‌های در دسترس سر می‌زند.

  • یک User-agent می‌تواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین گروهی است که با یک User-agent مشخص مطابقت دارد.
  • اما هر وب سایت دارای برخی صفحات عمومی و یا محرمانه‌ای است که نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو هیچ ضرورتی ندارد و حتی ممکن است به سئو سایت لطمه وارد ‌کند.
  • البته باید توجه داشته باشید که این دستورالعمل غیررسمی noindex هرگز در موتور جستجوی بینگ کار نکرد.
  • راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است.
  • به همین علت نیز در ادامه نحوه عملکرد برخی از مهم ترین این موتورهای جستجو را به شما معرفی میکنم.
  • ربات Googlebot-Image وقتی به این دستور می‌رسد متوجه می‌شود که علارقم اینکه نباید محتوای فولدر mypic را بررسی کند اما استثنا یک فولدر به نام logo.png در آن وجود دارد که باید آن را بررسی کند.
در ادامه می‌خواهیم با جزئیات کامل درباره همین فایل مهم صحبت کنیم. قدم به قدم جلو می‌رویم تا ببینیم چطور می‌توان از فایل Robots.txt استفاده کرد؛ چطور می‌توانیم ربات‌ها را محدود کنیم، چطور از ایندکس شدن صفحه‌ها جلوگیری کنیم و در نهایت یک فایل Robots.txt عالی بسازیم. هنوز که هنوز است خیلی‌ها از عملکرد دقیق فایل‌های ربات اطلاعی ندارند.

http://asusmag.ir

به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد. برای اینکار کافیست در هدر صفحه مورد نظر به صورت زیر عمل کنید. گوگل که به خوبی از این موضوع آگاه است، برای اینکه به تجربه کاربری سایت‌ها کمترین لطمه را وارد کند برای هر سایت یک بودجه خزش مشخص در نظر می‌گیرد و با توجه به فاکتورهای مختلفی این بودجه را کم یا زیاد می‌کند. موتور جستجو گوگل به تجربه کاربری سایت‌ها توجه ویژه‌ای دارد، یکی از مواردی که به تجربه کاربری کاربران لطمه زیادی وارد می‌کند بحث از دسترس خارج شدن سایت یا به اصطلاح down شدن آن است. برای انجام این کار و یافتن خطاهای فایل Robots.txt ابتدا وارد وب سایت Google Search Console شده و سپس وارد بخش robots.txt Tester شوید و گزینه Test را انتخاب کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در فایل Robots.txt پس از چند ثانیه ارور قرمز رنگ Disallowed به همراه تمامی خطاهای موجود به صورت با هایلایت شده برای شما نمایش داده می‌شوند.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

اما ربات موتور جستجو با مشاهده یک صفحه جدید در یک سایت یا یک سایت کاملا جدید که پیش از این مشاهده نکرده است، فایل Robots.txt را بررسی می‌کند تا از وضعیت مجوز برای بررسی و فهرست کردن صفحه یا سایت جدید را اطلاع یابد. در هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که از این فایل در هیچکدام از URL هایی که می خواهید توسط گوگل ایندکس شوند و نتایج آنها نمایش داده شوند، استفاده نکرده اید. اگر با پروکسی های مختلف (به کمک ربات ارتقاء سئو ) بر روی ریپوتاژ ها و بک لینک های خودتان در سایت های مقصد کلیک کنید، گوگل خیلی سریعتر توجه اش به این ریپوتاژ ها جلب شده و بک لینک های تان را ایندکس خواهد کرد. تعیین تأخیر خزیدن به منظور جلوگیری از بارگیری بیش از حد سرورهای سایت، زمانی‌که ربات‌های خزنده در یک زمان چندین URL را بارگیری می‌کنند. گوگل این فرمان را نمی‌شناسد، اگرچه موتورهای جستجوی دیگر آن را تشخیص می‌دهند.