فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt | theme-market

پس انعکاس تغییرات اعمال شده در فایل Robots.txt زمان زیادی نخواهد برد و سریعا اعمال می‌شود. وقتی صحبت از URL های واقعی در فایل Robots.txt می‌شود، آدرس‌ها و دستورهای کاملاً پیچیده‌ای در این فایل استفاده می‌شوند. با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد.

مدیریت دسترسی موتور های جستجوی گوگل

دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. دقت کنید که حذف کردن این لینک ها از گوگل امکان پذیر است و شما با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید به راحتی اقدام به حذف آنها کنید. در این بخش قصد دارم برخی از مهم ترین مثال های فایل robots.txt را در اختیار شما قرار بدم.

آموزش CSS 3

در همین حال یک مجله خبری تم مارکت کراولر موتورهای جست‌وجو، پس از ورود به سایت و قبل از Spidering، به دنبال فایل Robot.txt سایت می‌گردد. پروتکل نقشه سایت کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ربات های عنکبوتی وب در هنگام خزیدن یک وب سایت چیزی را از دست نمی‌دهند، اما ربات‌ها همچنان روند خزیدن معمول خود را دنبال می‌کنند. نقشه‌های سایت، ربات‌های خزنده را مجبور نمی‌کنند تا صفحات وب را به‌طور متفاوتی اولویت‌بندی کنند. فایل‌های robots.txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد اصلاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود. در URL Cloacking از روشی استفاده می شود که شرایط و قوانین گوگل را کاملا نقض می کند و به همین دلیل است که به آن روش سئوی کلاه سیاه می گویند. یکی از تکنیک هایی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد، URL Cloacking نام دارد که برای پنهان کردن آدرس صفحات از دید موتور های جستجو و کاربران کاربرد دارد. همانطور که گفته شد با استفاده از این فایل و دو دستور بالا، می توانید به ربات های گوگل بگویید که صفحه مورد نظر شما را ایندکس کنند و یا ایندکس نکنند. پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته . اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم .

http://asusmag.irاگر قصد طراحی سایت سالن زیبایی خود را دارید و کیفیت و قیمت طراحی سایت سالن زیبایی آن برای شما مهم است با مشاوران ما در مه‌ویژن تماس بگیرید. دریافت آپدیت های ربات افزایش ورودی گوگل ما در سال اول رایگان بوده و در سالهای بعدی، تمدید سالانه، فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد. خیر .در اینصورت نیازی به معرفی نقشه سایت به گوگل با این فایل نیست ولی در هر صورت باید این فایل موجود باشد. البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند. با نوشتن فایل Robots.txt می‌توانید میزان ورود ربات‌ها به سایت خود جهت ایندکس صفحات را محدود سازید و به دنبال آن نیز سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید. اگر روزانه تعداد زیادی ربات برای بررسی و ایندکس صفحات وارد سایت شما شوند قطعا با مشکل افت سرعت مواجه خواهید شد.

  • 1 هفته با پروکسی های مختلف، از ربات ارتقاء سئو استفاده کنید تا خودتان شاهد افزایش محسوس رتبه در بعضی کلمات کلیدی باشید.
  • به این صورت که لیستی از کلمات کلیدی مورد نظرتان را به این ربات ارتقاء سئو میسپارید تا جایگاه (صفحه) سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل (برای تک تک آن عبارات کلیدی) به شما گزارش دهد.
  • فایل Robots.txt یک فایل متنی و ساده است که با ساخت آن می‌توانید از ایندکس شدن برخی صفحات در وب سایت خود جلوگیری نمایید.
  • فایل robots.txt برای یافته شدن توسط پایشگرها بایست در مسیر ریشه سایت قرار داشته باشد.