فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی-سئو سئو | theme-market

این راهنمایی ها در قالب دستوراتی مانند Allow و Disallow به آنها داده می شود. اگر صفحات وبسایت خود را در فایل Robots.txt نوایندکس کنید، گوگل باز هم آن را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. گوگل به کمک انکرتکست هر لینک و سایر فاکتورها رتبه‌ای به این صفحه در جستجوهای مرتبط می‌دهد. معمولاً این نوع صفحات در نتایج جستجو بدون توضیحات متا ظاهر می‌شود چون گوگل محتوای صفحه و توضیحات متا را ذخیره نکرده است. این که ربات‌های خزنده هر چند وقت یک بار به سایت شما سر می‌زنند به چند فاکتور بستگی دارد. هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.

yoast در رابطه با سئوی robots.txt چه می گوید؟

بدین‌ترتیب، تمامی اطلاعات بین کلاینت و سرور به‌صورت امن و رمزگذاری‌شده و ازطریق پروتکل HTTPS منتقل خواهد شد. این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. البته من اطلاعی از روند انتقال سایت تون ندارم، در هر صورت واضحه که ریدایرکت 301 به خوبی اعمال نشده. اگر آدرس صفحات قدیمی رو دارید یک بار همه رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید.

Crawl-delay

این مجله خبری تم مارکت درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید. با توجه به اینکه بخش اعظمی از مشتریان در این بازار مجازی به دنبال شما هستند، بنابراین شما با حجم زیادی از مشتریان روبه‌رو هستید که باید خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. طراحی سایت بیمه بهترین فرصت برای معرفی کسب و کار شما به حجم زیادی از مشتریان بالقوه‌ی شماست. در تصویر بالا گوگل اعلام می کند که چنین صفحه ای وجود دارد، اما اطلاعات آن از دید گوگل قابل مشاهده نیست، چرا که جلوی دسترسی به آن گرفته شده است. برای جلوگیری از چنین مشکلی ابتدا بایست صفحات مورد نظر را با استفاده از متا robots نوایندکس نمود و پس از خارج شدن آن صفحات از ایندکس گوگل، اقدام به بلاک نمودن آدرس ها کرد. مسیر نقشه های سایت را می توانید در انتهای دستورات فایل robots.txt به مانند تصویر زیر قرار دهید.

نحوه کار با ربات لینک گیر از گوگل

هر شخص و یا هر برنامه کامپیوتری فعال روی شبکه جهانی اینترنت دارای یک user-agent (یک نام اختصاص داده شده) است. برای کاربران واقعی user-agent شامل نوع مرورگر، و سیستم عامل است و حاوی اطلاعات شخصی نیست. این اطلاعات به وبسایت‌ها کمک می‌کند اطلاعات سازگار با سیستم کاربر را نمایش دهند. تصویر زیر فایل robots.txt سایت یوتیوب به عنوان نمونه نمایش داده شده‌است. گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد.

  • هرچه تعداد صفحات وبسایت شما بیشتر باشد، ربات‌های موتور جستجو زمان بیشتری برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات نیاز دارد.
  • یکی از مهم ترین نکات در زمان کار کردن با فایل robots.txt این است که روی تغییراتی که در این فایل اعمال می کنید نظارت کامل داشته باشید.
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN یک راه مقابله با ربات‌های بد و مدیریت مصرف منابع سرور است.
  • طراحی سایت مراکز تجاری اگر به درستی انجام شود، باعث برندسازی، افزایش مشتری، فروش و سودآوری بیشتر می‌شود.
  • به همین علت است که فایل robots.txt دارای نقش بسیار مهمی در سئو سایت می باشد.
حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. استفاده از کلیک و بازدید از داده ها برای رتبه بندی نتایج کاری کاملاً عقلانی و منطقی است و اگر داده ها نادیده گرفته می شدند واقعا کار مسخره ای میشد. هر زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند. یعنی اگر وبلاگ شما زیر دامنه سایت شما است، باید برای سایت یک فایل Robots.txt و برای وبلاگ فایل جداگانه دیگری داشته باشید. لطفا در زمان پیاده سازی این بخش توجه داشته باشید که تنها یک کاراکتر اضافی می تواند تفاوت های زیادی را در این بخش به وجود بیاورد. در زمان استفاده همزمان از این دو دستورالعمل حتما دقت کنید که از wildcard ها استفاده نکنید چرا که استفاده از آنها باعث ایجاد مغایرت در دستورالعمل ها خواهد شد که در بخش بعدی به بررسی آن می پردازم.

http://asusmag.ir