فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی | theme-market

در سئورب، مقالات آموزشی سئو و بررسی و تحلیل برخی از سایت ها را از نظر سئو انجام می‌دهیم. ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم. اگر مطمئن نیستید که Robots.txt را دارید یا نه می‌توانید به سادگی در انتهای آدرس سایت خود یک Robots.txt را تایپ کنید تا مشخص شود که سایت شما دارای این فایل است یا خیر. فقط کافی است در انتهای آدرس یک سایت کلمه Robots.txt را قرار دهید تا این فایل را برای شما نشان دهد.

در نتیجه، مجله خبری تم مارکت URL و احتمالاً سایر اطلاعات عمومی در دسترس مانند متن انکرتکست در پیوندهای صفحه همچنان می توانند در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند. برای جلوگیری از نمایش صحیح URL خود در نتایج جستجوی Google، از فایل های سرور خود با رمز عبور محافظت کنید ، باز هم تاکید میکنیم از متای noindex برای حذف کامل استفاده کنید. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند. قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند. بنابراین اگر دستورالعمل هایی را برای همه ربات ها در نظر گرفته اید و به دنبال آن دستورالعمل هایی برای یک ربات خاص مد نظرتان است باید بدانید که تنها این دستورالعمل های خاص توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرند.

http://asusmag.ir

در این موقعیت سرعت لود صفحات سایت پایین میاد و این موضوع تاثیر منفی بر سئو سایت داره. بنابراین، برای اینکه از این مشکل جلوگیری بشه، باید دسترسی ربات ها رو محدود کرد. به همین دلیل سئوکاران و وبمسترها از فایل Robots.txt در سایت خودشون استفاده می کنند تا سرعت سایت خودشون کاهش پیدا نکنه. در عمل فایل های robots.txt به user agent ها (مانند ربات های موتورهای جستجو) اشاره می کنند که کدام صفحات را پایش و به کدام مسیرها کاری نداشته باشند.

عوامل بسیاری در سئوی سایت تاثیرگذار هستند که امنیت سایت نیز یکی از مهم ترین هاست

می‌توانید با ادغام دستورالعمل‌هایی که منجر به ایجاد یک فایل robots.txt بزرگ‌تر می‌شود، اندازه فایل robots.txt را کاهش دهید. به عنوان مثال، مطالب حذف شده را در یک فهرست جداگانه قرار دهید. دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد. در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را درباره فایل Robot.txt به شما بدهیم و کاربرد های آن را بگوییم. ربات گوگل ، به شکلی طراحی شده است تا شهروند خوبی برای دنیای اینترنت باشد. خزیدن، اولویت اصلی این ربات است پس طوری طراحی شده که تا بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت تاثیری نگذارد.

  • قوانین خاصی برای برخی از موتورهای جستجو وجود دارد که بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فایل robots.txt وب سایت خود را پیاده سازی کنید.
  • از اینرو لزوما نیاز نخواهد بود که صفحات رسانه ای خود را به تنهایی مورد ایندکس گوگل قرار دهید.
  • علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند.
  • در این مثال باز هم هیچ یک از موتورهای جستجو اجازه دسترسی به مسیری که شامل پوشه /wp-admin/ است را ندارند ویک نقشه سایت نیز در آدرسی که بیان شده است موجود می باشد.
  • برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند.
علاوه بر این‌ها، حجم زیادی از ترافیک و منابع هاست و سرور ما هم صرف پاسخگویی به ربات‌ها می‌شود که بسیاری از این درخواست‌ها بدون سود و تنها مضر هستند و الکی منابع سایت ما را هدر می‌دهند. برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید. ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیر، بهشون دستور بده و بگو چکار کنند. همراه من باش تا بهت بگویم که چه طوری ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیری. با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن. بعد بررسی متوجه شدم همه ایندکس های حذف شده مربوط به tag ها بودن .

سایت دنیز کشت و صنعت