فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی-سئو سئو | theme-market

دلیل دیگر این است که مجله خبری تم مارکت جستجوی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به اندازه گوگل در این خصوص بخشنده نباشند. دستورالعمل های فایل robots.txt تنها برای دامنه یا زیردامنه ای که در آن قرار دارد اعمال می شود. برای یک ربات خاص مانند ربات گوگل تنها یک گروه از دستورالعمل ها معتبر است. داشتن چندین گروه از دستورالعمل ها برای یک موتور جستجو می توانند باعث سردرگم شدن آنها شود. حتما باید برای هر موتور جستجو یک گروه از دستورالعمل ها را تعریف کنید. به همین علت نیز در ادامه نحوه عملکرد برخی از مهم ترین این موتورهای جستجو را به شما معرفی میکنم.

http://asusmag.irاما باید حواستان باشد که این ربات‌ها زبان آدمیزاد سرشان نمی‌شود! یعنی همینطور مثل چی سرشان را می‌ندازند پایین و سر تا پای سایت را بررسی می‌کنند. بعضی وقت‌ها هم ربات‌ها گوگل چیزهایی را که دوست نداریم هر کسی ببیند را برمی‌دارند می‌برند در سرورهای گوگل ذخیره می‌کنند و به عالم و آدم نشان می‌دهند.

  • بطور اساسی به شما اجازه میده که با موتور جستجو ازتباط برقرار کنید و به اون اجازه بدین که چه قسمت هایی از سایت شما رو باید شاخص گذاری یا index کنه.
  • فایل Robots.txt در وبسایت‌ها نقش همین راهنماها و نگهبانان را دارد اما نه برای کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، بلکه برای ربات‌هایی که برای بررسی سایت یا هر کار دیگری می‌خواهند در بخش‌های مختلف سایت سرک بکشند.
  • درنتیجه در داخل یک سایت چرخیده و از یک سایت به سایت دیگر لینک می‌شوند.
  • اگر می خواهید شرکت شما در بازار مدرن موفق باشد، باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید.
  • اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید.
  • اما متاسفانه در بسیاری از موارد نتایجی که از آن گرفته می‌شود یا منفی و مخرب است و یا عملا هیچ تاثیری در سئو ندارد.

طراحی سایت ریسپانسیو با پیشرفت تلفن‌های همراه و همه‌گیر شدن استفاده از آنها نسبت به کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها اهمیت پیدا کرده است. طراحی پورتال سازمانی مسئله‌ای است که حتی شرکت‌های طراحی سایت نیز کمتر به آن ورود می‌کنند و می‌توان گفت که سخت‌ترین موضوع در طراحی سایت، طراحی پورتال سازمانی است. ما در مه ویژن با تکیه بر توان علمی و فنی تیم طراحی سایت خود، آماده طراحی پورتال سازمانی برای هر سازمان دولتی و خصوصی هستیم. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم.

طراحی سایت ریسپانسیو

ربات Googlebot-Image وقتی به این دستور می‌رسد متوجه می‌شود که علارقم اینکه نباید محتوای فولدر mypic را بررسی کند اما استثنا یک فولدر به نام logo.png در آن وجود دارد که باید آن را بررسی کند. همچنین اگر کنجکاو شدید که از اسامی معروف‌ترین خزنده‌ها و ربات‌های دنیای اینترنت باخبر شوید، می‌توانید دیتابیس اسامی ربات‌ها را مشاهده کنید. همانطور که گفتیم، هاست و منابع سرور سایت ما برای پاسخ دادن به درخواست‌های ربات‌ها دقیقا همانند پاسخگویی به درخواست‌های کاربران واقعی مشغول می‌شود.

الگوریتم Helpful Content چیست؟

حالا که با مهم‌ترین دستورات مورد نیاز در فایل robots آشنا شدید، بد نیست نکاتی را یادآور شویم که خیلی از وبمستران به اشتباه انجام می‌دهند و همین اشتباهات کوچک اتفاقات خیلی بدی را در سئو سایت آن‌ها رقم می‌زند. برای جلوگیری از دسترسی ربات‌ها چند راه مختلف وجود داره که در انتهای مقاله توضیح دادیم. می‌تونید از سرچ کنسول دوباره درخواست ایندکس بدید، نقشه سایت رو دوباره بررسی و آپلود کنید. مثلاً می‌توانید بررسی کنید آیا ربات مخصوص تصاویر گوگل به یک صفحه خاص دسترسی دارد یا نه. امکان به همان صفحه اجازه دسترسی ربات وب را داده باشید اما ربات تصاویر مجاز به دریافت تصاویر و نمایش آن در نتایج جستجو نباشد. فایل Robots.txt یا فایل ربات ساز یکی از موارد مهم در چک لیست سئو تکنیکال است که فعالیت‌ ربات‌های جستجوگر جهت ایندکس صفحات مختلف یک وب سایت را کنترل و مدیریت می‌کند.

آیا استفاده از فایل txt لازم است؟