فایل Robots txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت-سئو خاکستری سئو خاکستری | theme-market

در حقیقت مشکل اصلی شما این است که وب سایت شما در یک هاست ضعیف اجرا می شود و به شکل نادرستی تنظیم شده است. برای انجام این کار باید از بخش Disallow در فایل robots.txt استفاده کنید. در صورتی که شما در این فایل ها از دستورالعمل های سردرگم کننده ای استفاده کنید گوگل به صورت کاملا امن بخش های مد نظر خود را محدود می کند. در ادامه نحوه بروزرسانی و انجام تغییرات در داخل فایل robots.txt را در دو پلاگین یواست و رنک مت ، بررسی خواهیم کرد. گاهی اوقات با بزرگ شدن فایل ربات لازم می‌شود که یادداشت‌هایی برای خودمان بگذاریم تا بعدا خیلی سریع‌تر متوجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم شویم و ضریب خطا هم کاهش پیدا کند.

بهینه سازی فایل robots.txt برای سئو

اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که از طریق فایل‌های ربات از اطلاعات محرمانه‌ی خود مراقبت می‌کنند در حالی که کاملا برعکس است و برخی ربات‌ها می‌توانند از این اطلاعات شما سوءاستفاده کنند. اگر سایت شما وردپرسی است با نصب افزونه‌های سئو وردپرس نظیر رنک مث یا یوست سئو بصورت خودکار برای شما این فایل ایجاد خواهد شد. در غیر این صورت به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt ایجاد کنید و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود و مطالب ارائه شده در این مقاله اصلاح کنید. از فایل Robots.txt برای جلوگیری از نمایش اطلاعات حساس مانند اطلاعات خصوصی کاربر در نتایج جستجو یا همان SERP ها استفاده نکنید.

http://asusmag.irدر این شرایط است که برای بهینه سازی عملکرد سایت، باید ربات های موتور جستجوی گوگل را محدود کرد؛ برای انجام این کار هم باید از فایل Robots.txt استفاده کرد. اما به طور کلی توصیه می شود در طراحی سایت از یک متا تگ روبات ها با ویژگی “noindex, follow” برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحه ای از سایت خود توسط موتورهای جستجو استفاده کنید. در این روش شما رتبه صفحه و یا لینک های آن را از دست نخواهید داد. در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. بعد از کلی گشتن تو نت دنبال پیدا کردن مشکلم، شما واقعا یه محتوای کاربردی نوشتید، بقیه یه چیز تکراری رو کپی زدن از هم. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت robots.txt و نحوه ایجاد آن ارائه شده است.

آشنایی با ربات‌های گوگل

اگر موقع مجله خبری تم مارکت با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم. البته الان توی گوگل انتهای لینک هایی که noindex شدند کلمه feed درج شده. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

  • گاهی اوقات با بزرگ شدن فایل ربات لازم می‌شود که یادداشت‌هایی برای خودمان بگذاریم تا بعدا خیلی سریع‌تر متوجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم شویم و ضریب خطا هم کاهش پیدا کند.
  • در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسب‌وکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی.
  • همراه من باش تا بهت بگویم که چه طوری ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیری.
  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌هایی برای این کار وجود دارد و در غیر اینصورت باید از طراحی وبسایت خود بخواهید که امکاناتی برای افزودن این کد‌ها یا دستورات در قسمت هد هر صفحه فراهم کند.
  • در صورتی که این فایل را بروزرسانی کرده‌اید بهتر است آدرس آن را برای بررسی در گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا سریع‌تر بروز رسانی شود.
  • همانطور که تا اینجا متوجه شدید، برای حذف کامل یک فایل خاص مانند فایل‌های PDF یا تصاویر از نتایج گوگل، می‌توان به کمک محدودیت‌های فایل robot اینکار را به صورت کامل انجام داد.

این کار رو می تونین با استفاده از فایل ربات ساز یا Robots.txt انجام بدین. یکی از کاربردهای URL Cloaking از سیستم های همکاری در فروش هست. هیچگاه از فایل robots.txt برای پنهان کردن داده های حساس و خصوصی وب سایت از نتایچ جستجو استفاده نکنید. چرا که ممکن است لینک این گونه صفحات در جایی دیگر از سایت قرار داشته و کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. راهکار بهتر برای جلوگیری از دسترسی به این گونه صفحات، قرار دادن پسورد برای دستریست. Google در حال حاضر محدودیت اندازه فایل robots.txt را 500 کیلوبایت اعمال می کند.

ویرایش فایل ربات سایت توسط افزونه سئو رنک مت (RankMath SEO)