فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت و استفاده در سئو | theme-market

اگر قصد طراحی سایت سالن زیبایی خود را دارید و کیفیت و قیمت طراحی سایت سالن زیبایی آن برای شما مهم است با مشاوران ما در مه‌ویژن تماس بگیرید. دریافت آپدیت های ربات افزایش ورودی گوگل ما در سال اول رایگان بوده و در سالهای بعدی، تمدید سالانه، فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد. خیر .در اینصورت نیازی به معرفی نقشه سایت به گوگل با این فایل نیست ولی در هر صورت باید این فایل موجود باشد. البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند. با نوشتن فایل Robots.txt می‌توانید میزان ورود ربات‌ها به سایت خود جهت ایندکس صفحات را محدود سازید و به دنبال آن نیز سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید. اگر روزانه تعداد زیادی ربات برای بررسی و ایندکس صفحات وارد سایت شما شوند قطعا با مشکل افت سرعت مواجه خواهید شد.

  • حالا یک فایل با نام robots.txt در مسیر اصلی سایت خود ایجاد کنید و محتوای فوق را در آن کپی نمایید.
  • Google سعی می‌کند فایل robots.txt را بخزد تا زمانی که کد وضعیت HTTP بدون خطای سرور را دریافت کند.
  • مسئله شما ارتباطی به فایل robots نداره و باید اگر از وردپرس استفاده می کنید در تنظیمات افزونه Yoast جلوی ایندکس شدن این صفحات رو بگیرید.
  • به عنوان مثال فایل robots.txt سایت گروه دیجیتال نردبان از اینجا قابل مشاهده است.
  • اما در برخی سایت‌های کوچک با تعداد صفحه‌های محدود، می‌توان در مواردی حتی قید این فایل را هم زد و به موتورهای جستجو اجازه داد تا تمام صفحات را بررسی کنند.

دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و همچنین متادیتاها می باشد (متادیتا شامل اطلاعاتی است که به هر URL منسوب می شود). فایل txt کار می کند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا در فهرستی از تمام صفحات وب سایت شما در یک مکان بخزند. دستور Disallow از پرکاربردترین دستورات در فایل robots.txt است.

اگر می‌خواهید یک فایل خاص را محدود کنید پسوند آن را فراموش نکنید

دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. دقت کنید که حذف کردن این لینک ها از گوگل امکان پذیر است و شما با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید به راحتی اقدام به حذف آنها کنید. در این بخش قصد دارم برخی از مهم ترین مثال های فایل robots.txt را در اختیار شما قرار بدم.

سایت شرکت آفر

در همین حال یک مجله خبری تم مارکت کراولر موتورهای جست‌وجو، پس از ورود به سایت و قبل از Spidering، به دنبال فایل Robot.txt سایت می‌گردد. پروتکل نقشه سایت کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ربات های عنکبوتی وب در هنگام خزیدن یک وب سایت چیزی را از دست نمی‌دهند، اما ربات‌ها همچنان روند خزیدن معمول خود را دنبال می‌کنند. نقشه‌های سایت، ربات‌های خزنده را مجبور نمی‌کنند تا صفحات وب را به‌طور متفاوتی اولویت‌بندی کنند. فایل‌های robots.txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد اصلاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

http://asusmag.ir

لطفا به این مسئله توجه داشته باشید که امکان ارجاع چندین نقشه XML سایت در فایل robots.txt برای شما فراهم شده است که می توانید از این امکان نهایت بهره را ببرید تا سئو سایت خود را بهبود دهید. در این مثال هیچ یک از موتورهای جستجو اجازه دسترسی به لینک هایی که با پسوند .php تمام می شوند را ندارند. در این مثال هیچ یک از موتورهای جستجو اجازه دسترسی به لینک هایی که شامل علامت سوال می باشند را ندارند. این کارها تنها می تواند از نمایش داده شدن این صفحات توسط موتورهای جستجو در لیست جستجوی آنها جلوگیری کند. استفاده از یک لینک canonical یا تگ meta robots نمی تواند از خزیدن موتورهای جستجو در این صفحات جلوگیری کند. این فایل به موتورهای جستجو می گوید که چگونه می توانند به بهترین شکل ممکن وب سایت شما را جستجو کنند.

آیا واقعا من به یه فایل robots.txt نیاز دارم؟