فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل robots.txt فایل ربات سایت | theme-market

این امنیت وردپرس شما رو بالاتر میبره چون ممکنه نفوذگر از افزونه که راهی برای نفوذ داره استفاده بکنه. در خطوط راهنما برای وبمسترها، گوگل به وبمسترها توصیه میکند که از فایل robots.txt برای مخفی کردن محتوای کم کیفیت استفاده نکنند. اگه به استفاده از فایل robots.txt برای توقف گوگل از شاخص گذاری دسته بندی، تاریخ و دیگر صفحات آرشیو خودتون فکر میکردین پس نباید انتخاب خوبی باشه. فایل robots.txt معمولا در کنار پوشه ریشه یا اصلی سایت شما قرار میگیره. لازمه که شما بوسبه اف تی پی و یا سی پنل به مدیریت سایتتون وصل بشین تا این فایل رو ببینین.

چند نکته که اگر به آن‌ها توجه نکنید خرابکاری می‌کنید!

اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند. گاهی اوقات به جای فهرست کردن همه فایل‌ها به صورت جداگانه، مسدود کردن چندین صفحه به طور همزمان کارآمدتر است. اگر همه آنها در یک بخش از وب سایت باشند، یک فایل robots.txt می‌تواند دایرکتوری حاوی آنها را مسدود کند. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است. فایل Robots.txt یک فایل متنی و ساده است که با ساخت آن می‌توانید از ایندکس شدن برخی صفحات در وب سایت خود جلوگیری نمایید.

  • فایل Robots.txt، یک فایل متنی است که با آن دستوراتی برای ربات‌های Crawler موتورهای جست‌وجو تعیین می‌کنید.
  • برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید.
  • توسط این فایل قسمت‌های محدود و مشخص از سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود.
  • در بیشتر مواقع، کاربر در وب سایت اگر بداند که در کجا آنها را پیدا کند، می تواند این صفحات را پیمایش کند.
این مجله خبری تم مارکت‌سازی Crawl Rate Limit نام دارد که برای ارائه تجربه کاربری بهتر، تعداد صفحات قابل Crawl در یک روز را محدود می‌کند. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است. User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند. برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید باید از فایل Robots.txt استفاده کنید. در گام نخست باید بررسی کنید که هیچ محتوایی در این فایل برای بررسی و خزیدن ربات‌ها مسدود نشده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود.

سرور ابری

هیچ الزامی وجود ندارد که آدرس نقشه سایت را از این راه به ربات‌های گوگل نمایش دهید. بهترین راه ارائه نقشه سایت به گوگل استفاده از ابزار سرچ کنسول است. اگر مایل هستید که تنها تعداد محدودی از صفحات سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس نشوند، پیشنهاد می‌کنیم به جای تغییر در فایل robots.txt از تگ ‌noindex در هدر صفحه موردنظر استفاده کنید. Robot.txt یک فایل متنی است که برای بهبود سئو سایت از طریق مدیریت ایندکس گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف این دستور تعیین محدودیت در میزان مصرف منابع سرور با تنظیم میزان تاخیر بین بازدیدهای مختلف ربات‌های خزنده است.

آخرین نظرات

با تنظیم صحیح این فایل می‌توانید فرایند خزش در سایت خود را بهینه سازی کنید و از فهرست شدن صفحات با محتوای تکراری جلوگیری کنید. ربات موتورهای جستجو با خزیدن و بررسی کردن صفحات مختلف در سایت‌های مختلف، صفحات را ایندکس کرده و با استفاده از الگوریتم رتبه بندی خود، نتایج را مرتب کرده و در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهند. موتورهای جستجو لینک‌های موجود در هر صفحه را دنبال می‌کنند و از سایت A به سایت B رفته و از سایت B به سایت C و این فرایند را به همین شکل ادامه می‌دهند. Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند.

http://asusmag.ir