ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا | theme-market

مدیریت دسترسی موتورهای جستجو هم یکی دیگه از دلایل استفاده از فایل Robots.txt هست. شما باید دسترسی ربات های موتورهای جستجو رو به بخش های مختلفی از سایت خودتون محدود کنین. ربات ها لازم نیست تا همه بخش های سایت خودتون رو بررسی کنین؛ چون نیاز نیست همه صفحات سایت شما ایندکس بکشن. ایندکس شدن برخی از صفحات سایت شما باعث میشه تا نتایج بدی به دنبال داشته باشه. فرض کنین تا به مناسبی در سایت خودتون جشنواره برگزار می کنین و لازم نیست تا این بخش ایندکس بشه، چون بعد مدتی این صفحه رو حذف می کنین.

همه چیز درباره ی سرعت صفحه

برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید. بعد از این که فایل را ساختید آن را باید در سرور میزبان سایت آپلود کنید. با نگاه کردن به فایل‌های robots.txt دیگر سایت‌ها می‌توانید از آنها برای سایت خودتان الگو بگیرید. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد.

http://asusmag.ir

با ایجاد فایل Robots.txt می‌توانید از ایندکس شدن صفحات غیرضروری سایت و یا صفحاتی که هنوز دارای محتوای مناسبی نیستند و یا قوانین سئو در آنها پیاده نشده است به راحتی جلوگیری نمایید. انجام این کار تاثیر مستقیمی بر سئو سایت شما دارد و تنها صفحات استاندارد و معتبر را در دسترس ربات‌ها و سپس کاربران قرار خواهد داد. و به‌وسیله آن می‌توان صفحاتی که محتوای آن‌ها از اهمیت چندانی برخوردار نیست ایندکس نشاند. درواقع موتورهای جستجو توسط این ربات متوجه می‌شوند که به چه بخش‌هایی اجازه دسترسی دارند. یکی از دلایل استفاده از فایل Robots.txt، بهود عملکرد سئوی سایت هست. بهتره بدونین سایت های بزرگ و پر مخاطب روزانه توسط ربات های زیادی مورد بررسی و آنالیز میشن.

مثال هایی از فایل robots.txt

فایل robots.txt برای پیاده سازی بخش های ممنوع سایت برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد و یک استاندارد برای انجام این کار به شمار می آید. با استفاده از فایل robots.txt می توان نکات مفیدی در خصوص چگونگی عملیات خزیدن در وب سایت خود به موتورهای جستجو ارائه دهید. گوگل هم به انواع مهم‌ترین موتور جستجو دنیا، چندین ربات مخصوص و مهم برای بررسی صفحات و اطلاعات موجود در اینترنت طراحی کرده است که با توجه به اهمیت آن‌ها به صورت ویژه آن را بررسی می‌کنیم. شرکت‌های مختلف با اهداف متفاوتی اقدام به ساخت و استفاده از این ربات‌ها می‌کنند. همانطور که متوجه شدید، اگر فایل رباتی در کار نباشد، خزنده‌های موتور جستجو گوگل سرشان را می‌اندازند پایین و هرچیزی که جلو دستشان برسد را بررسی می‌کنند.

بهترین روش برای پیشگیری از مسدود شدن محتوا

مجله خبری تم مارکت بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را بررسی می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. قوانین خاصی برای برخی از موتورهای جستجو وجود دارد که بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فایل robots.txt وب سایت خود را پیاده سازی کنید. ربات های خزنده گوگل یعنی Googlebot از دستورالعمل Crawl-delay پشتیبانی نمی کنند بنابراین اگر به فکر بهینه سازی موتور جستجوی گوگل هستید بهتر است که از این دستورالعمل استفاده نکنید. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم.

  • این دو خط اما اجازه بررسی سایت ما را به صورت استثنا به ربات Googlebot می‌دهد.
  • به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود.
  • تعیین تأخیر خزیدن به منظور جلوگیری از بارگیری بیش از حد سرورهای سایت، زمانی‌که ربات‌های خزنده در یک زمان چندین URL را بارگیری می‌کنند.
  • برای بهتر جا افتادن مفهوم و کاربرد فایل robots.txt اجازه دهید تا نگاهی به یک مثال بیندازیم.
  • مدیریت ترافیک ربات‌ها از این جهت اهمیت دارد که سرور میزبان وبسایت شما برای پردازش و بارگذاری صفحات برای ربات‌ها مشغول نشود.