سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید. این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی (Authority) صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند.

یاهو از اولین پیشگامان شکل گیری سئو سایت است که در سال‌های ابتدایی دهه نود میلادی و در حدود 1994 صفحات سایت‌های مختلف را ایندکس کرد. سئو فنی یا تکنیکال به بهترین شکل وضعیت کدهای سایت شما را بررسی میکند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم قبل از یادگیری سئو کمی طراحی سایت و کدنویسی را بلد باشید. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از سئو فنی به شما ارائه بدهیم می‌توانیم بگوییم؛ تمامی اقداماتی که برای بهبود مشکلات فنی سایت مطابق با الگوریتم‌های گوگل انجام می‌شود سئو فنی نامیده می‌شود. توجه به واکنش گرا بودن سایت، بررسی کدها و مشکلات مربوط به ایندکس نشدن صفحات در سئو فنی بررسی می‌شود.

  • Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی فرآیند ارزیابی و سنجش سختی و دشواری رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتور‌های جستجو برای یک عبارت خاص است.
  • برای مثال اگر تلاش کنید لینک سازی داخلی و خارجی سایت خود را به مرور زمان قوی کنید و یا اگر محتوای سایت خود را مطابق با الگوریتم‌های گوگل بهینه کنید در واقع دارید از روش‌های سئو کلاه سفید استفاده می‌کنید.
  • شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند.
  • با بهینه‌ سازی سایت خود، به موتورهای جستجو اجازه دهید شما را در صفحات برتر نتایج جستجو نمایش دهند و بیشترین بازدید و ترافیک را برای شما ایجاد کنند.
  • ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح  پنالتی شوید.
  • این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است.
پس در لینک‌سازی از یک صفحه به صفحات دیگر می‌بایست دقت کافی داشته باشید و حتما طبق استراتژی اقدام به این کار نمایید. به عنوان یک صفحه که گوگل در نتایج SERP به کاربران نمایش می‌دهد، متاتایتل می‌گویند. درصورتی که پلتفرم سایت شما از نوع وردپرسی است، می‌توانید این قسمت را با استفاده از افزونه یوست مدیریت کنید، در غیراینصورت از برنامه‌نویس کمک بگیرید و به گوگل بگویید که چه عنوانی به کاربران نمایش دهد. به تکنیک‌های کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری می‌گویند.

اصطلاحات سئو

سئو به معنای بهینه سازی صفحات سایت و یا یکی از صفحات سایت برای موتورهای جستجو است. به زبان ساده تر سئو کردن سایت فرآیند بهبود کیفیت و کمیت صفحات وب سایت، با هدف ارتقای رتبه و جایگاه در نتایج جستجوی کاربران است. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند.

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.

آیا دوره جامع سئو مدرک دارد؟

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، سازگار کردن سایت با موبایل نیز می‌تواند راهکاری مناسب برای بیشتر دیده شدن سایت باشد. طبق آمار بیان شده، تعداد بسیاری از مخاطبان با استفاده از گوشی خود در حال سرچ و جست‌وجو هستند. از همین رو در صورتی که سایت با موبایل سازگار باشد و در قالب آن نمایش خوبی را داشته باشد، می‌تواند برای تعداد مخاطبان بیشتری جذاب شود. این موضوع نیز می‌تواند بر روی سئو یک سایت تاثیر گذاشته و نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. سئو محتوا بعدی از سئوی سایت بوده که به عنوان بخشی از سئوی داخلی محسوب می‌شود. بخشی مهم و پررنگ که می‌تواند سبب شود تا سایت رشد بسیاری را داشته باشد و بتواند در موتورهای جست‌وجوگر به نقاط مطلوبی دست پیدا کند.

تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ اکثر افراد از بلاگ متنی به عنوان محتوا یاد می‌کنند. درحالی که این نظریه به طور کامل صحیح نیست و محتوا یک صفحه می‌تواند شامل متن، تصویر، فیلم و پادکست است که برای راهنمایی کاربران در سایت قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، یک مقاله جامع به نام “سئو چیست” داریم که به تمامی مباحث سئو پرداخته است. حوزه سئو شامل زیرشاخه‌هایی همچون، آموزش سئو، خدمات سئو، استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محلی، سئو تکنیکال، لینک‌سازی و… می‌شود. برای هر کدام از این زیرشاخه‌ها نیز یک محتوای جامع و کامل تولید می‌کنیم.

Link Building چیست و چرا اهمیت زیادی در سئو دارد؟

همینطور بک لینک از پایین مقاله بهتر از بک لینک موجود در فوتر یا سایدبار است. بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است.

با ارائه محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده می‌کند، می توانید بصورت رایگان به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. یکی از قسمت های سئو خارجی که همچنان دارای اهمیت زیادی است، میزان و کیفیت بک لینک ها به وبسایت است. بک لینک به زبان ساده، پیوند های دریافت شده یک وبسایت از طرف سایت های دیگر است. موتور های جستجو به میزان بک لینک و کیفیت آن ها در الگوریتم رتبه بندی خود اهمیت ویژه ای می دهند.

Breadcrumb عنصر ناوبری سایت است که در بالای هر صفحه فرعی وجود دارد. به طور مثال در بردکرامپ محصول، دسته بندی مرتبط و صفحه اصلی وبسایت وجود دارد. احتمال ایندکس شدن و رتبه گرفتن صفحات یتیم، کمتر از باقی صفحات سایت است. فناوری که بطور موقت محتوای وب مانند تصاویر و برخی کد ها را در سیستم هر کاربر ذخیره می کند تا سرعت بارگذاری مجدد را افزایش دهد. کرولر یا خزنده برنامه ای ربات مانند است که توسط موتور های جستجو ایجاد و برای جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات از صفحات مختلف وب بازدید می کنند.