سئو چیست؟ تعریف ساده صفر تا صد SEO سایت دی ام روم | theme-market

ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است. UX یک سایت، مشخص می‌کند که کاربران چطور با آن سایت تعامل می‌کنند. به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX می‌نامند. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند. معمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند.

http://asusmag.irکافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند. رنگ سبز نشان‌دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. بخشی از این مفاهیم با دیگر تخصص‌ها مثل تولید محتوا، تجربه و رابط کاربری و طراحی وبسایت هم‌پوشانی دارند.

  • روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند.
  • اگر شما صاحب یک سایت باشید و سایت شما در صفحه اول SERPs قابل مشاهده نباشد پس باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.
  • برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت.
  • همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد.

از آن زمان تاکنون، صدها تغییر مجله خبری تم مارکت ایجاد شده است، و سئو به سرعت تکامل یافته است و بازاریابان را مجبور به کشف استراتژی‌های جایگزین کرده است. شما در سئو، برای هدف‌گیری هر عبارت کلیدی به یک محتوای منحصربه‌فرد نیاز دارید؛ ولی در تبلیغات در گوگل، می‌توانید با یک لندینگ، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به هم را هدف بگیرید. آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست. به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند. این نکته را بخاطر داشته باشید که ممکن است کاربران محتوای صفحه را فراموش کنند ولی هرگز حس خوب یا بدی که از خواندن یک صفحه بدست آمده است را هرگز فراموش نمی‌کنند.

بررسی محتوا

Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. اطلاعات گوگل آنالیتیکس بیشتر درباره این است که چه کسی از وبسایت شما بازدید می‌کند. مثلا اینکه چه تعداد بازدید کننده دارید، چطور آن‌ها به سایت شما دست یافته‌اند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما صرف کرده‌اند و یا اینکه از کدام محدوده جغرافیایی هستند.

سئو چیست به زبان ساده و هر آنچه باید در مورد سئو بدانیم

ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند. Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایت‌هایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد.