سئو چیست؛ آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکتانت | theme-market

در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند. حالا هرچی پروپوزال رو شاخ و برگ بدی بهتره و حرفه ای بودنت رو میرسونه. اول اینکه توی گوگل خدمات سئو رو سرچ می کنید و کلی سایت براتون میاد که براتون سئو انجام میدن، میتونید بهشون سفارش بدید. درمرحله اول سئوی تکنیکال سایت تون رو با ابزارهایی مثل Screaming Frog و Website Auditor بررسی کنید (البته نیاز نیست خطاها رو کاملاً صفر کنید، چون غیرقابل انجامه).

http://asusmag.ir

در سال ۱۹۹۵، یاهو مجله خبری تم مارکت برای اولین بار اقدام به راه اندازی اصول سئو کرد. گوگل در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد و اصول جدیدی را برای سئو تعیین نمود. در ابتدا، گوگل بر روی معیارهایی مانند تعداد کلمات کلیدی، عنوان بندی ها، تگ ها، لینک ها و ساختار سایت تمرکز کرد. هدف از سئو، پاسخ به نیاز کاربر است، دقیقا همان چیزی را که می خواهد به او بدهد. به عبارت دیگر هدف از سئو این است که کاربر جستجوکننده را به بازدیدکننده، بازدیدکننده را به کاربر دائمی و مشتری تبدیل کند. شما به عنوان متخصص سئو وظیفه دارید، بدانید که در چه زمانی، چه قوانین و اصولی را باید پیاده سازی کنید تا وب سایت شما بهینه شود.

  • افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید.
  • این ریدایرکت که از معمول‌ترین انواع دایرکت است، معمولاً برای انتقال دائمی یک url به url جدید از آن مورد استفاده میشود.
  • وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید.
Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. Google AdSense بستری را برای صاحبان سایت فراهم می‌کند تا از محتوای آنلاین خود درآمد کسب کنند. Google AdSense پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که صاحبان سایت می‌توانند با گذاشتن تبلیغات آن روی سایت خود، برحسب تعداد کلیک یا بازدید پول دریافت کنند. به اینصورت که، صاحبان سایت با ثبت نام در Google AdSense آمادگی خود را برای گرفتن تبلیغات گوگل اعلام می‌کنند و از آن طرف، افراد آگهی دهنده با استفاده از ابزار Google Ads، آگهی‌های مد نظر خود را به گوگل می‌دهند. گوگل نیز آگهی این افراد را، در‌صورتی که مرتبط با نوع محتوا و بازدید کنندگان سایت‌هایی که در Google AdSense ثبت نام کرده‌اند باشد، به سایت‌های داوطلب می‌دهد.

باید چیکار کرد که تصاویر جدید باشن برای گوگل ؟ بجز ساخت تصویر جدید. برای تفکیک مطالب سایت تصمیم گرفتم یه سری مطالب را در زیر دامنه با وردپرس جدا قرار بدم و الان متوجه شدم ساماندهی فقط روی دامنه اصلی اطلاع رسانی میکنه و اگه مشکلی در زیر دامنه باشه بدون اطلاع رسانی فیلتر میکنه. سایر سایت هایی که از این سایت دیرتر استارت زدیم ایندکس شده.

موتورهای جستجو چیستند؟

به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی، در هنگام خرید تصاویر، از اولویت بالایی برای کاربر برخوردار است و نباید به بهانه افزایش سرعت، کیفیت را شدیدا کاهش دهیم. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات دی ام روم، از خدمات مشاوره ما نیز در جهت یافتن اهداف خود بهره ببرید. کارشناسان و مشاوران سئو دی ام روم، می‌توانند در سریعترین زمان، بهترین و سودآورترین کلمات حوزه شما را برای شما پیدا و دراختیارتان قرار دهند. به دو نکته مهم توجه کنید؛ از ترکیب زبان فارسی و انگلیسی برای URL اجتناب کنید و نکته دیگر اینکه درصورتی که آدرس صفحات شما از مدت‌ها قبل تعیین شده است، تغییر آدرس ممکن است سبب افت جایگاه شما در صفحه نتایج گردد. پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید.

انکر تکست باید مرتبط با موضوع صفحۀ لینک شده باشد.