سئو چیست؛ آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکتانت | theme-market

و این که می خوام توی این مدت که داریم انتقال رو انجام میدیم از مجله خبری تم مارکت گوگل که الان هستیم پائین نیایم. پیج رنک گوگل سالهاست که بروزرسانی نشده و گوگل نیز برنامه ای برای بروزرسانی آن ندارد. طبق شنیده ها پیج رنک گوگل جزیی از الگوریتم پیچیده گوگل شده و قرار نیست که به عنوان پارامتری مجزا به آن نگاه شود. یک لینک nofollow به همان اندازه یک لینک استاندارد ارزشمند است. تنها تفاوت این است که اطلاعات مربوط به انکر تکست را منتقل نمی کند. اصطلاحی که برای توصیف این که همه لینک ها از نقطه نظر سئو دارای ارزش یکسانی هستند استفاده می شود.

http://asusmag.ir

چند ماه پیش میلیون‌ها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید!

سئو منفی Negative SEO

گوگل فقط در صورتی اجازه خرید لینک را می دهد که لینک از یک وب سایت مرتبط باشد و ارزش بیشتری برای خواننده فراهم کند. توجه داشته باشید که این اصطلاح از نظر فنی نادرست است و تکنیکی معیوب محسوب می شود، زیرا استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی را ترویج می دهد. روند بهبود نتایج ارگانیک و استفاده از تبلیغات پولی برای بهبود دیده شدن وب سایت شما. برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند.

تفاوت سئو با گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل چیست؟

به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند. البته لازم به ذکر است که برخی موتور‌های جستجو (مطمئنا بجز گوگل، بینگ و یاهو)، این فایل‌ها را کاملا نادیده می‌گیرند و به بخش‌هایی که نباید، وارد می‌شوند. برعکس صفحات وب، که معمولا با اهداف متفاوتی ساخته می‌شوند، صفحات فرود تنها با یک هدف بوجود می‌آیند. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند.

  • ما سعی می‌کنیم، جدیدترین روش‌ها برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را در اختیار شما قرار دهیم.
  • ستون دوم سئو، فعالیت‌هایی است که خارج از سایت برای بهبود جایگاه‌تان در نتایج جست‌وجو انجام می‌دهید.
  • منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به بهینه سازی در این موتور جستجو معطوف کرده است.

در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم می‌گوید و راه‌کارهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و… تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید. سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید. توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند.