ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک | theme-market

به عنوان مثال فایل robots.txt سایت گروه دیجیتال نردبان از اینجا قابل مشاهده است. Robots.txt تنها برای خزیدن بهتر ربات‌های گوگل و دریافت نتایج بهینه‌تر استفاده شده و تأثیر آن در بهبود سئوی سایت است. در مجموع شاید شما کارهای مختلفی برای ارتقاء سئو سایتتون و بالا اومدن سایتتون تو صفحه نتایج گوگل انجام بدین. اما تا تاثیر مثبت این کارها رو در سایتتون ببینید خب ممکنه چند ماهی طول بکشه و نیاز هم باشه برای هر کدوم انرژی و هزینه جداگانه ای بذارین. یعنی روند اثرگذاری پروژه های سئوی شما هم کند هستش هم زمانبره هم انرژی بره هم هزینه بر. گزارش سئو یکی از اصلی‌ترین کارها و وظیفه‌هایی است که باید هر شرکت خدماتی سئو به مشتریان خود ارائه دهد.

  • تا جای امکان سعی کنید از استفاده از دستورالعمل crawl-delay در این فایل برای موتورهای جستجو خودداری کنید.
  • حالا باید این فایل را در سرور میزبان به جای فایل قبلی قرار دهید.
  • فرض کنین تا به مناسبی در سایت خودتون جشنواره برگزار می کنین و لازم نیست تا این بخش ایندکس بشه، چون بعد مدتی این صفحه رو حذف می کنین.

اگر url ای از سایت را با این روش مسدود کرده باشید باز هم در نتایج جستجو خواهد بود این روش برای فایل‌های ویدیویی، فایل‌های PDF و سایر فایل‌های غیر HTML قابل قبول برای گوگل است. توجه داشته باشید فایل ربات در روت سایت باید با حروف کوچک انگلیسی نوشته شود و همینطور محتوای ربات به حروف بزرگ و کوچک حساس است. در فایل robots.txt دستورالعمل هایی تعیین می کنید که کدام بخش از دامنه توسط ربات ها خزیده شود یا نه. از نظر فنی می توانید فایل robots.txt خود را در هر دایرکتوری اصلی سایت خود قرار دهید.

تست درستی robots.txt با ابزار گوگل

اما در صورتی که این فایل را پیدا نکردید و در آدرس robots.txt/ هم با یک صفحه ناموجود رو به رو شدید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک فایل جدید با پسوند txt و آپلود آن بر روی ریشه اصلی وبسایت‌تان است. ربات AdsBot-Google گوگل با دیدن این دستور متوجه می‌شود که باید از قواعد خاصی پیروی کند و دستورات نوشته شده در فایل ربات مخصوص او هستند. در دنیای اینترنت، بیش از هزاران نرم افزار برنامه نویسی شده برای خزیدن داخل وب وجود دارند که به آن‌ها ربات‌های خزنده یا crawler گفته می‌شود. با این کد آدرس صفحه ای را که می خواهید ربات ها به آن دسترسی نداشته باشند، پنهان می کنید. به عنوان مثال می توانید دسترسی به پوشه تصاویر و ویدیو ها را و یا صفحه ادمین سایت را با این کد ببندید.

Link Velocity چیست؟

با ایجاد فایل Robots.txt می‌توانید از ایندکس شدن صفحات غیرضروری سایت و یا صفحاتی که هنوز دارای محتوای مناسبی نیستند و یا قوانین سئو در آنها پیاده نشده است به راحتی جلوگیری نمایید. انجام این کار تاثیر مستقیمی بر سئو سایت شما دارد و تنها صفحات استاندارد و معتبر را در دسترس ربات‌ها و سپس کاربران قرار خواهد داد. و به‌وسیله آن می‌توان صفحاتی که محتوای آن‌ها از اهمیت چندانی برخوردار نیست ایندکس نشاند. درواقع موتورهای جستجو توسط این ربات متوجه می‌شوند که به چه بخش‌هایی اجازه دسترسی دارند. یکی از دلایل استفاده از فایل Robots.txt، بهود عملکرد سئوی سایت هست. بهتره بدونین سایت های بزرگ و پر مخاطب روزانه توسط ربات های زیادی مورد بررسی و آنالیز میشن.

http://asusmag.ir

مجله خبری تم مارکت بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را بررسی می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. قوانین خاصی برای برخی از موتورهای جستجو وجود دارد که بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فایل robots.txt وب سایت خود را پیاده سازی کنید. ربات های خزنده گوگل یعنی Googlebot از دستورالعمل Crawl-delay پشتیبانی نمی کنند بنابراین اگر به فکر بهینه سازی موتور جستجوی گوگل هستید بهتر است که از این دستورالعمل استفاده نکنید. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم.