ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک | theme-market

به عنوان مثال شما می توانید از ایندکس شدن محتوای تکراری سایت خود جلوگیری کنید. حالا به راحتی می‌توانید محتوای فایل ربات خود را ویرایش کنید و بعد از انجام تغییرات بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. در صورتی که از قبل به کمک این پلاگین یک فایل robots.txt هم برای سایت‌تان ایجاد نکرده باشید به صورت زیر به شما پیشنهاد ایجاد یک فایل جدید می‌دهد که باید بر روی آن کلیک کنید. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم.

  • موتورهای جستجو مختلف دستورالعمل های موجود در این فایل را به شکل های مختلفی تفسیر می کنند.
  • گوگل از این دستور پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید فرکانس خزش را در گوگل سرچ کنسول تنظیم کنید.
  • ایندکس شدن برخی از صفحات سایت شما باعث میشه تا نتایج بدی به دنبال داشته باشه.
  • دستورات robots.txt ممکن است توسط همه موتورهای جستجو پشتیبانی نشود.دستورالعمل‌های موجود در فایل‌های robots.txt نمی‌توانند رفتار خزنده را در سایت شما اعمال کنند.
  • بنابراین با استفاده از فایل ربات ساز می‌توانید از کاهش سرعت سایت خود و ورود تعداد زیادی ربات به آن جلوگیری نمایید.

پروتکل دیگری که برای فایل‌های robots.txt استفاده می‌شود، پروتکل Sitemaps است. نقشه‌های سایت به خزنده وب نشان می‌دهند که در کدام صفحات می‌توانند بخزند. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد.

ما به شدت توصیه می‌کنیم اگر مجله خبری تم مارکت robots.txt را در سایت خود ندارید، بلافاصله آن را ایجاد کنید. یکی دیگه از دلایل استفاده از فایل Robots.txt، مدیریت لینک های سایت هست. در این روش شما آدرس یه صفحه از سایت رو از دید گوگل مخفی نگه می دارین.

فایل Robots.txt کجاست؟

درود زیادی شلوغ شده توی سایت ما سرچ کنید ساخت فایل ربات آموزشش هست یه فایل ساده باید بسازید. در این دستورات به ربات ها می گویید که کدام یک از صفحات شما اجازه ایندکس شدن دارند یا ندارند. برای اجازه دادن به خزش توسط ربات مورد نظر از دستور Allow و برای جلوگیری از خزش از دستور Disallow استفاده می شود. اما گاهی در همین فرایند جستجو و کاوش کردن مطالب مشکلات و معضلاتی پیش می آید که لازمه آن داشتن اطلاعات پایه ای و اساسی از سئوی سایت است. (کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل استفاده از فایل Robots.txt بپردازیم.

بهینه سازی فایل robots.txt برای سئو

کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. هر گروه با یک خط User-agent شروع می‌شود که هدف گروه ها را مشخص می‌کند. هر گروه از چندین قانون یا دستورالعمل (دستورالعمل) تشکیل شده است، یک دستورالعمل در هر خط. در دو خط بعدی ما اجازه ندادیم به اونا تا دایرکتوری افزونه های وردپرس ما و همچنین فایلreadme.htmlرو شاخص گذاری کنن. با این حال از اول سپتامبر 2019 گوگل پشتیبانی از این دستورالعمل را به طور کامل متوقف کرد. برای سال های طولانی گوگل توصیه می کرد که از دستورالعمل غیر رسمی noindex استفاده کنید.

http://asusmag.ir