راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو | theme-market

در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک مجله خبری تم مارکت‌مپ داینامیک خواهید داشت. بنابراین هر زمان که صفحه جدیدی به سایت خود اضافه کنید (فرقی نمی‎کند پست وبلاگ باشد یا صفحه محصول در سایت فروشگاهی)‌، به طور خودکار لینکی از آن صفحه به فایل XML شما اضافه می‌شود. اگر از Yoast استفاده نمی‌کنید‌، پلاگین‌های دیگری برای وردپرس هستند (مانند Google XML Sitemaps یا افزونه Rank Math) که می‌توانید برای ایجاد نقشه‌های سایت از آن‌ها استفاده کنید. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است.

استفاده از پلاگین All in One SEO

این ابزار، یک فایل XML را که می‌توانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید‌، در اختیار شما قرار می‎دهد. فایل نقشه سایت اطلاعات ارزشمند و موردنیاز خزنده‌ها را در خود جای داده است و می‌تواند بهره‌وری و درک آن‌ها از صفحات سایت شما را افزایش دهد. سایت‌مپ برای کمک به گوگل در یافتن صفحات مختلف در سایت شما، کمک خیلی بزرگی می‎‎کند و از این طریق، بسیاری از اطلاعات جدید و به‎روزرسانی‌‌شده را از سایت‌مپ به دست می‌آورد. ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد.

محدودیت های موجود در فایل سایت مپ

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که نقشه سایت در آنجا پیدا شود، اما این یک راه سریع برای بررسی یافتن سایت مپ در برخی از مکان های رایج است. برخی صفحات شما ایندکس شده اند اما در سایت مپ ثبت نشده اند. این می تواند ناشی از عدم آپدیت سایت مپ و اختلاف نظر شما و گوگل در مورد ارزش ایندکس آن صفحه است. به عنوان مثال صفحه قوانین و مقررات از نظر شما ارزشی ندارد ولی گوگل آن را ایندکس کرده است. بک لینک کمی باشد، ممکن است وب سایت شما اصلاً توسط موتورهای جستجو کشف نشود. یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت، انجام آن از طریق XML-sitemaps.com.

http://asusmag.irفقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود. یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید.

۵. Sitemap by BestWebSoft

با استفاده از این تگ می‌توانید برای گوگل مشخص کنید که هر چند وقت یک بار احتمال می‌روند که صفحه تغییر کند تا برای ایندکس مجدد، به آن سر بزند. شما می‌توانید زمان آن را به‌صورت ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه انتخاب کنید. علاوه بر این موارد می‌توان از گزینه always (صفحه همیشه در حال تغییر است) و never (صفحه هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند) هم استفاده کرد.

  • در صورتی که از یک CMS مانند وردپرس و افزونه یوست استفاده می‌کنید، این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.
  • تنها کاری که باید انجام دهیم حذف نقشه قدیمی و معرفی نسخه جدید به گوگل است.
  • همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید.
  • در این بخش گزارش کاملی از وضعیت ایندکس urlها ارائه می شود.شما می توانید تمام خطاها و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی کنید و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.