راهنما و آموزش کامل فایل robots txt و تاثیر آن در سئو سایت سئو روز آکادمی | theme-market

با بازخوانی صفحه در مرورگر خود برای به روز رسانی ویرایشگر ابزار و دیدن کد robots.txt زنده خود، بررسی کنید که جدیدترین نسخه شما با موفقیت توسط Google خزیده شده است. پس از بازخوانی صفحه، همچنین می‌توانید روی منوی کشویی کلیک کنید تا مُهر زمانی را که Google برای اولین بار آخرین نسخه فایل robots.txt شما را مشاهده کرده است، مشاهده کنید. بعد از بارگذاری این فایل در هاست خود نیازی به هیچ فعالیت دیگری برای معرفی به گوگل ندارید خود این موتور جستجو در همین مسیر استاندارد آپدیت های شما را نیز دریافت خواهد کرد. Google ممکن است نویسه‌هایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد، و احتمالاً قوانین robots.txt را نامعتبر می‌کند.

سئوی سایت به دو نوع آف پیج و آن پیج تقسیم می شود، این مقاله درباره سئوی آن پیج است

از اینرو لزوما نیاز نخواهد بود که صفحات رسانه ای خود را به تنهایی مورد ایندکس گوگل قرار دهید. از اینرو اگر می‌خواهید صفحات مربوط به رسانه سایت شما ایندکس شوند، در چنین حالتی از یک تگ noindex در صفحات استفاده می شود. با این حال، تگ noindex از نشان دادن محتوا در صفحات دیگر نیز جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه، فرض کنید که یک قطعه از محتوا را با استفاده از iframe جاسازی کرده ایم. آن قطعه از محتوا اغلب، اگر مربوط به رسانه ای باشد، دستورالعملی برای عدم فهرست بندی خواهد داشت. اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید.

استخدام در شرکت سئوکار

آنها پس از رسیدن به یک مجله خبری تم مارکت سایت، قبل از پایش آن نگاهی به فایل robots.txt می اندازند. در صورت یافتن این فایل، آن را خوانده و سپس به پایش وب سایت ادامه می دهند. فایل های robots.txt به منزله دستورالعمل پایشگرها برای پایش وب سایت است.

http://asusmag.irاستفاده از تگ noindex برای پیاده سازی روی منابع چندرسانه ای مانند فیلم ها و فایل های PDF دشوار خواهد بود. اولین قدم شما این است که واقعاً فایل robots.txt خود را ایجاد کنید. اگر فاصله مراجعه ربات‌ها خیلی زیاد هست یعنی سایت یا سرور مشکلی داره که باید حل بشه. اگر کمی با کدهای HTML آشنایی داشته باشید پس می‌دانید که هر صفحه دو قسمت هد و بدنه دارد. اگر ترغیب شدید که نگاهی به فایل robots.txt سایت خودتان یا هر سایتی بیاندازید، پیدا کردنش سخت نیست.

  • در فایل robots.txt شما قادر خواهید بود تا برای ربات‌های مختلف، دستورالعمل‌های مختلفی صادر کنید.
  • ربات های خزنده گوگل روز به روز هوشمند تر شده و بر اساس الگوریتم های جدید بروز میشن.
  • اما باید حواستان باشد که این ربات‌ها زبان آدمیزاد سرشان نمی‌شود!
  • شما با کمک این فایل می توانید به ربات های گوگل و کراولر ها دستورات دلخواه خود را بدهید.
  • اکثر خزنده‌های موتورهای جستجو بزرگ مانند گوگل، بینگ و یاهو به محدودیت‌های تعریف شده در فایل ربات سایت احترام می‌گذارند.
این فایل حاوی لیست صفحات و محتواهایی است که موتورهای جستجو نیازی نیست آن‌ها را بررسی کرده و دسته بندی کنند. بودجه خزش به تعداد صفحاتی از سایت اشاره دارد که ربات‌های جستجوگر در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا یک روز یا یک هفته به ایندکس آنها می‌پردازند. نرخ خزش هر وب سایت بر اساس میزان بزرگی و بازدید روزانه و تعداد لینک‌های آن مشخص می‌شود و مسلما هرچه میزان بودجه خزش یک سایت بیشتر باشد، رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو بدست خواهد آورد. بنابراین با استفاده از فایل Robots.txt می‌توانید از بودجه خزش سایت خود استفاده بهینه داشته باشید و از آن برای ایندکس کردن صفحات مهم وب سایت و مسدود ساختن صفحات غیر ضروری استفاده کنید.

نمونه یک فایل Robots.txt: