راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر | theme-market

با مجله خبری تم مارکت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. RSS/Atom Feeds به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وبسایت شما آپدیت شده است یا محتوایی تازه روی آن قرار گرفته است.

در صورتی که با خطایی مواجه شدید، تیک این قسمت را بردارید. گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود). گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید. بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.

  • اما امکانات آن به نسبت افزونه های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کمی کمتر است.
  • نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند.
  • به عبارت دیگر زمان و انرژی که گوگل برای ایندکس هر سایت صرف می‌کند متفاوت بوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است.
  • گوگل سرچ کنسول بیشتر مشکلات مربوط به نقشه سایت را به شما اعلام می‌کند.
  • برای مثال، اگر می خواهید دسته بندی آرشیو را از رده خارج کنید، کافی است چک باکس آن را غیر فعال نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.

ارتباط بیش از حد صفحات در سایت مپ ممنوع

به عبارت دیگر، اگر لینک سازی داخلی شما اصولی باشد، احتمالا شما به نقشه سایت نیاز ندارید و به سئو سایت شما آسیب نخواهد رسید، اما استفاده از نقشه سایت در هر شرایطی توصیه شده است. شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید. روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند. در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد.

http://asusmag.ir