اتصالات ابزار دقیق نیدل ولو فیتینگ بال ولو Fitting Valves صنایع صدر | kasrasaran

اتصالات ابزار دقیق نیدل ولو فیتینگ بال ولو Fitting Valves صنایع صدر | kasrasaran

همچنین شیرهای بشقابی در خطوط بخار، تاورهای خنک کننده، سیستم های روغن آن را اینجا ببینید کاری و … که کنترل میزان سیال عبوری اهمیت دارد مورد استفاده قرار می گیرند. در مصارفی که نیازمند محدود کردن مصرف برق کلی تجهیزات یا سیستم وجود دارد ، برای مثال در شرایطی که از باتری استفاده می شود، این نوع از شیر بسیار مناسب می باشد. با این حال ، استفاده از آنها نیاز به توجه به سایر شرایط محیطی و مکانیکی که ممکن است ولو در معرض آن باشد ، وجود دارد ، زیرا شیرهای قفل شونده به شرایط کار پایدار نیاز دارند. به عنوان مثال ، استفاده از این نوع شیر در تجهیزاتی که در معرض لرزش مکانیکی یا شوک زیادی قرار می گیرند، بایستی با احتیاط صورت پذیرد. ولو چگونه به سیستم بزرگتر متصل می‌شود، چگونه تغذیه و تخلیه می‌شود؟ همه اینها مشخصات مهمی هستند، زیرا می‌توان از تجهیزات تغذیه و تخلیه مختلفی برای موفقیت‌های متفاوت بهره گرفت. فیدرهای قیف، دمنده‌ها، لوله کشی ساده و سایر تجهیزات نیز وجود دارند، بنابراین مشخص کنید از کدام یک در پروژه خود استفاده می‌کنید.

  • در نمونه هایی که دارای ذرات متخلخل هستند یا با مواد اسیدی سر و کار داریم، حتما از یکی از مدل های دیافراگم استفاده می کنیم.
  • این شیرها به انواع مختلف دیسک ها مجهز هستند که از مهترین آنها پلاک دیسک، دیسک مرکب و دیسک های تطبیقی است.
  • اتصالات لوله کشی پلاستیکی عمدتا از جنس پلی اتیلن، پی وی سی و پلی پروپیلن تولید می شوند.
  • حرکت دورانی دیسک‌های دایره‌ای یا مستطیلی شکل در این نوع شیر، امکان توقف، تنظیم و شروع جریان در سیستم‌های پایپینگ را فراهم می‌کند.

گیت ولو، بال ولو، پلاگ ولو، ولو پیستونی، ولو دیافراگمی، ولو پروانه ای و شیر پینچ در این دسته قرار می گیرند. این شیرها به عنوان یک ایمنی برای جلوگیری از شکست سیستم یا تجهیزات درنتیجه افزایش فشار ناشی از انجام عملیات اضطراری یا ناخواسته یا هرگونه خطا یا نقصی در دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. با فشرده شدن فشار بیش از اندازه درون سیستم، شیر تخلیه فشار، فشار را به صورت خودکار کاهش می دهد و از احتمال شکست دستگاه جلوگیری می کند. در واقع، عمل شیر تخلیه فشار یعنی کاهش فشار درون سیستم به روش منظم و قابل پیش بینی، به گونه ای که شکست سیستم یا تجهیزات به دلیل فشار بیش از حد ممکن نشود. شیر پروانه ای یک شیر حرکت چرخشی یک چهارم است که برای توقف، تنظیم و شروع جریان استفاده می شود.

محصولات تخصصی

نیدل ولو ها معمولاً به عنوان وسیله ای برای کاهش میزان جریان مایعات یا گازها استفاده می شوند. به همین منظور ممکن است، قبل از دستگاه های اندازه گیری که در صورت ورود جریان کامل آسیب می بینند، مورد استفاده قرار بگیرند. کاربرد دیگر این نوع ولو در تنظیم جریان سیلندرهای هوا برای کنترل سرعت پیستون است. همچنین این نوع شیر اغلب در سیستم های کنترل احتراق خودکار برای تنظیم جریان سوخت استفاده می شوند. در پمپ های کنترل شده توسط گاورنر اغلب از شیرهای سوزنی به عنوان راهی برای حفاظت از گاورنر در برابر ضربه قوچ استفاده می کنند. برخی اوقات نیز شیرهای سوزنی به عنوان جزئی از شیرهای کنترل بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند.

توجه به این نکته نیز مهم است که انتخاب روغن روانکاری، باید بر اساس ماهیت یا خصوصیات محیط یا سیالی که از شیر عبور می کند، انجام شود. روان کننده به عنوان یک آببند کننده، تجدیدپذیر عمل می کند و نباید توسط سیالی که از شیر عبور می کند، حل شود. چرا که حل شدن روغن در سیال عبوری، منجر به آلودگی مایع و از بین رفتن آببندی بین مغزی و بدنه شیر خواهد شد. همچنین، هنگام انتخاب روغن روان کننده برای استفاده، باید دمای سیال عبوری را نیز در نظر گرفت.

توربین گازی چیست؟ – از کاربرد تا طرز کار به زبان ساده

زانوهای لوله، کاهش دهنده های لوله، اتصالات سه راهی، اتصالات اولت، کلاهک ها، صلیب ها و غیره اتصالات لوله هستند و به طور گسترده در صنعت لوله کشی و لوله کشی استفاده می شوند. حرف آخر
در این مقاله با انواع لوله و اتصالات ساختمانی و کاربرد آن ها آشنا شدیم. اما قطعا با گسترش ساختمان سازی و پیشرفت سیستم های لوله کشی، باید اتصالات جدیدتری نیز طراحی شود.