آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل | theme-market

مجله خبری تم مارکت مپ خبری به گوگل کمک می‌کند تا محتواهای مورد تایید گوگل نیوز را پیدا کند. نقشه سایت مطالب خبری به کارشناسان SEO اجازه می‌دهد تا محتوای ارسال شده به Google News را مدیریت کنند. با استفاده از نقشه URL مطالب خبری می‌توان ارسال محتوا به Google News را مدیریت کرد. شما می‌توانید یک نقشه مستقل برای بخش اخبار ایجاد کنید تا خزنده‌های گوگل به‌طور منظم اخبار جدید را کرال کنند و در فهرست اخبار Google بگنجانند.

  • اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند.
  • XML مخفف extensible markup language (زبان نشانه گذاری توسعه پذیر) است که فرمت فایل مورد توافق برای استفاده از نقشه سایت می باشد.
  • مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند.
  • به‌عنوان مثال اگر سایت ما دو زبانه باشد می‌توانیم آدرس صفحه معادل در زبان‌های دیگر را نیز در همین فایل به گوگل معرفی کنیم.
  • موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند.

تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید.

سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

گوگل پیشنهاد می‌کند که نقشه سایتتان که محتوای خبری دارد را به عنوان فایلی جداگانه در نظر بگیرید زیرا ربات‌ها گوگل در این نوع سایت مپ، نسبت به سایر فایل‌ها بیشتر می‌خزند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌های پشتیبانی شده توسط گوگل حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده که صفحاتی که پشتیبانی نشوند، نادیده گرفته می‌شوند. بنابراین و بمسترها هم به راحتی در سایت مپ خود از این موارد استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه سایت مپ XML است. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید. گوگل در صفحه راهنمایش برای سایت مپ، به صراحت گفته که اگر لینک دهی داخلی سایت کامل باشد، ربات های گوگل به احتمال زیاد تمامی صفحات سایت را پیدا می‌کنند و آن ها را ایندکس می‌کنند.

http://asusmag.ir

هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود. به عنوان صاحب یک سایت، مطلوب شما این است که گوگل همه صفحات شما را ببیند و فهرست کند. اما گاهی برخی صفحات هیچ‌گونه لینک داخلی ندارند و این مساله منجر به دشوار شدن پیدا کردن صفحات برای ربات خزنده گوگل می‌شود. نقشه سایت به پیدا کردن صفحات مختلف سایت شما توسط ربات گوگل کمک می‌کند.

نقشه‌ سایت HTML

اگر صفحه‌ای با عنوان «غیرمجاز» در سایت شما پیدا شد به این معناست که این صفحه فقط برای کاربرانی که حساب کاربری ایجاد کرده و با آن وارد سایت شما می‌شوند نمایش داده می‌شود. برای برطرف کردن این خطا می‌توانید URL را از نقشه سایت خود حذف کنید یا شرایط مجوز را برای این صفحه تغییر دهید. اگر از yoast و rank math استفاده می‌کنید نیازی به افزونه‌های جانبی برای نقشه سایت نخواهید داشت. ولی در صورتی که افزونه google xml sitemaps را استفاده کردید حتما نقشه سایت yoast یا rank math را غیرفعال کنید. معمولا آدرس نقشه سایت ما در فایل robots.txt نیز درج می‌شود در نتیجه گوگل امکان دسترسی به آن را خواهد داشت.

نیاز به مشاوره دارید؟