آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل | theme-market

ویژگی‌های دیگری مانند اولویت و تغییر فرکانس هم وجود دارد، اما این ویژگی‌ها تاثیری روی کار یا عملکرد نقشه سایت ندارند. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فایل‌های Media RSS را جایگزینی مناسب برای تشخیص توضیحات متای فایل‌های ویدئویی درنظر می‌گیرند. سایت مپ همانطور که گفتیم تابلوی راهنمای وب سایت ما برای ربات‌های موتور جستجو است. با نصب افزونه یوآست، می توانید به راحتی برای سایت فروشگاهی خود نقشه سایت ایجاد کنید.

محدودیت های موجود در فایل سایت مپ

با این وجود اگر سایت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است. موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند. برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است.

  • یکی از نکات جالب درمورد استفاده از نقشه سایت این است که می‌تواند تخمین بزند که چند صفحه می‌خواهید ایندکس کنید و چند صفحه در سایت شما ایندکس شده است.
  • نقشه سایت همانطور که از نامش پیداست مسیری در اختیار خزنده ها و همچنین کاربران قرار می دهد که با استفاده از آن بتوانند به راحتی تمامی سایت را مورد بررسی قرار دهند.
  • اما از دیدگاه موتورهای جستجو، نقشه سایت یک داده با فرمت XML می باشد که در این فایل به موتورهای جستجو گفته می شود که چه صفحاتی در سایت موجود است.
  • اخباری که بیش از دو روز از انتشار آن‌ها گذشته است را از سایت‌مپ خبری حذف کنید یا URL‌های آن‌ها را از داخل تگ خارج کنید.
  • اگر قصد داشته باشید تا این فایل را خودتان کدنویسی کنید، باید با نحوه کدنویسی و ایجاد صفحات داینامیک آشنا باشید.

برای برطرف کردن این خطا بایستی نقشه سایت را به بخش‌های مختلف و کوچک‌تر تقسیم کرده و هر بخش را به صورت جداگانه به گوگل معرفی کنید. من هم موافقم که تنها از افزونه yoast استفاده کنید برای سایت مپ. اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید.

رفع ایرادات رایج وبسایت که روی نقشه سایت اثر می‌گذارند.

در صورتی که در زمینه مجله خبری تم مارکت سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است. استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است.

http://asusmag.ir

در اینجا ما می‌خواهیم سایت مپ XML بسازیم بنابراین گزینه Create XML Sitemap را انتخاب می‌کنیم. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، وقت آن فرا رسیده است که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. در این مقاله از سایت وب24 شما را با الگوریتم helpful content گوگل یا محتوای مفید آشنا خواهیم کرد.

گزارشات گوگل سرچ کنسول را در بخش Sitemap آنالیز کنید