آشنایی با انواع کاغذ خانه چاپ و گرافیک | سایت پلازا

برای کتابخوان‌های حرفه‌ای مطالعه از روی کاغذ سفید باعث خستگی چشم و حتی در بعضی از افراد باعث ایجاد سردرد می‌شود. اما به دلیل حذف مواد شیمیایی در فرآیند ساخت کاغذ بالکی، این کاغذها رنگی بین کرم و طوسی دارند؛ رنگی طبیعی که چشم را اذیت نمی‌کند. امکان ارسال کلیه سفارش های چاپی به سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه مانند عراق و امارات از جمله خدمات این مجموعه می باشد.

خرید انواع کاغذ بسته بندی کیلویی

آشنایی با انواع کاغذ خانه چاپ و گرافیک | سایت پلازا

البته کاغذهایی مانند کاغذ لاینر، کرافت و… فاقد این مواد مضر و یک انتخاب عالی برای مصارف صنعتی هستند. انواع کاغذ لاینر بدون هیچ ماده افزودنی و تنها از خمیر کاغذ بازیافتی استفاده می‌شود و یک انتخاب عالی برای صنعت کارتن‌سازی و جعبه‌سازی است. حقیقت اجتناب‌ناپذیر این است که حضور رایانه‌ها و وسایل ارتباطی الکترونیکی‌، میزان استفاده از انواع کاغذ و مقوا و اقلام کاغذی را کاهش نداده است. در بسیاری از حوزه‌های بسته‌بندی‌، هنوز جایگزین مناسبی برای کاغذ وجود ندارد و به نظر می‌رسد این نیاز هیچ‌گاه به صفر نخواهد رسید‌. پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و صنایع گوناگون‌، توام با پیشرفت تکنولوژی در انواع چاپ و بسته‌بندی بوده است. و در این میان‌، امری که مهم و ضروری به نظر می‌رسد‌، نه حذف کاغذ‌؛ که انتخاب درست مقوا و کاغذ مصرفی‌ست‌.

با این همه ، از کاغذ برای بسته‌بندی ( مانند کاغذ کادو ) ، آرایش درونی ساختمان ، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند. سرانجام در سال‌های پایانی قرن نوزدهم میلادی، دستگاهی ساخته شد که همه‌ی مرحله‌های آماده‌سازی خمیر تا ساختن برگه‌های کاغذ را انجام می‌داد. نمونه‌های امروزی این دستگاه‌های خودکار نزدیک 100 متر داراز و 4 متر پهنا دارند و کاغذ را به صورت طاقه‌های استوانه‌ای بزرگی می‌سازند که ممکن است بیش از 20 تن وزن داشته باشند. امروزه کشورهاى سویس و آلمان در ساخت کاغذ مقدم بر کشورهاى دیگرند و انواع و اقسام کاغذهاى سفید و رنگى را تولید مى‌کنند. مهم‌ترین تفاوت این دو مقاومت در برابر حرارت است که کاغذ پوستی از مقاومت بالاتری برخوردار است.

برای خرید و سفارش کاغذ بین همبرگر خام از فروشگاه اینترنتی تورنگ اقدام کنید. در گرماژ 80 گرمی بیشتر برای بسته بندی پوشاک، مواد غذایی، آجیل و … کاربرد دارد و گرماژ 300 گرمی آن صخامت مناسبی برای انواع کارهای چاپی دارد. کاغذ کرافت در دو نوع سوئدی و ایرانی تولید می شود که کاغذ کرافت سوئدی رنگی روشن تر، بافتی لطیف تر، و یکدست تر دارد و کرافت ایرانی رنگی تیره تر و بافتی با ناخالصی های بیشتری دارد. برای خرید کاغذ مومی کیلویی در انواع سایز می‌توانید از همین صفحه اقدام کنید و محصول موردنظر خود را به سبد خریدتان اضافه کنید. قیمت کاغذ مومی کیلویی به‌صورت پلکانی حساب می‌شود؛ یعنی هرچه مقدار بیشتری بخرید، قیمت آن کمتر محاسبه خواهد شد. تخفیف پلکانی باعث به صرفه شدن قیمت عمده کاغذ مومی شده و خیال خریداران عمده را راحت کرده است.

کاغذ گلاسه

به دلیل کیفیت پایین و ضخامت بسیار کم این نوع کاغذ، از آن‌ها برای چاپ کتاب استفاده نمی‌شود. البته به دلیل نازک بودن و کیفیت پایین این کاغذ، از آن برای تولید چرک‌نویس، چاپ بروشورهای تبلیغاتی و بسته‌بندی‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود که بسیار به‌صرفه و منطقی است. دلیل اصلی این است که الیاف چوب یکی از گران‌ترین اجزای کاغذ است و کاغذهای بدون پوشش (معمولی) نسبت به کاغذ گلاسه (پوشش‌داده شده) به نسبت فیبر بالاتری نیاز دارند. ماشین‌های مخصوص کاغذ معمولی بدون پوشش کندتر کار می کنند زیرا تغییرات رنگ و پرداخت مکرر روی آنها زمان زیادی نیاز دارد و تعداد تولید در روز کاهش می یابد.

  • یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین کاغذ در صنعت چاپ کاغذ گلاسه است.
  • به این کاغذها کاغذ تحریر اندود شده یا Coated گفته می‌شود و نسبت به کاغذ معمولی کیفیت بالاتری دارد.
  • در بین تمامی ابعادهایی که جلوتر به آن اشاره می کنیم کاغذ A4 از پرمصرف ترین و پرکاربردترین نوع کاغذ در جهان می باشد.
  • رنگ این کاغذ نسبت به کاغذ تحریر بسیار گرم تر بوده و باعث خستگی چشم خوانندگان کتاب نمی شود.
  • کاغذ تحریر به‌دلیل استفاده از خمیر شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارد و نیروی زیادی را تحمل پلازا می‌کند.